Sticky

[INFO] Beschikbare 4G netwerken buitenland

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
[Update: 20 Februari 2018]

In steeds meer landen kan gebruik worden gemaakt van 4G. Een tijd geleden plaatste ik dit topic over roaming in België en Duitsland.

Inmiddels is 4G-roaming mogelijk in de volgende landen:

- Albanië (Telekom Albania)
- Australië (Optus, Telstra)
- België (Orange, Telenet - BASE)
- Bolivia (Nuevatel)
- Brazilië (Tim, VIVO + VIVO Telemig)
- Bulgarije (Telenor, Vivacom)
- Canada (Bell, Rogers, Telus)
- China + Tibet (China Mobile)
- Cyprus (Griekse deel) (Cyta Vodafone)
- Denemarken (Telia, Telenor)
- Duitsland (Telekom)
- Egypte (Etisalat)
- Estland (Telia Eesti)
- Finland (TeliaSonera)
- Frankrijk (Orange, Bouygues)
- Frans-Guyana (Orange)
- Franse Atillen (Orange)
- Griekenland (Cosmote)
- Groot-Brittannië (Everything Everywhere)
- Gouadeloupe (Orange)
- Hongarije (Telekom)
- Hong Kong (CSL)
- Ierland (Meteor)
- IJsland (Siminn)
- India (Bharti Airtel)
- Israel (Cellcom)
- Italië (TIM, Wind Tre)
- Japan (NTT DoCoMo, Softbank)
- Koeweit (Oreedoo)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Letland (LMT)
- Litouwen (Telia)
- Luxemburg (Orange, POST Luxembourg)
- Maleisië (DiGi Telecom)
- Marokko (IAM, Medi Telecom, WANA)
- Martinique (Orange)
- Mexico (Movistar, Telsel)
- Monaco (Monaco Telecom)
- Montenegro (Telekom Montenegro)
- Nederlandse Antillen (Chippie - UTS Setel)
- Noorwegen (Telia, Telenor)
- Oman (Omantel)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Portugal + Azoren + Madeira (MEO)
- Qatar (Ooredoo)
- Roemenië (Orange, Telekom Romania)
- Rusland (MTS)
- Saudi-Arabië (Mobily, Saudi Telecom)
- Singapore (M1)
- Slovenië (SI.MOBIL)
- Slowakije (Slovak Telecom)
- Spanje (Orange / XFera)
- Thailand (DTN)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Tunesië (Oreedoo Tunesie)
- Turkije (Turk Telecom, Turkcell)
- Vaticaanstad (Digitel)
- Verenigd Koninkrijk (Everything Everywhere)
- Verenigde Arabische Emiraten (Etisalat)
- Verenigde Staten + Hawaï + Maagdeneilanden + Puerto Rico(T-Mobile)
- West Sahara (IAM, Medi Telecom)
- Zuid-Korea (SK Telecom)
- Zweden (Telia, Telenor)
- Zwitserland (Salt, Sunrise, Swisscom)

We blijven het aantal landen waar 4G-roaming mogelijk is uitbreiden.

Voor het gebruik van 4G in het buitenland zijn geen extra handelingen nodig. Ook brengt het geen extra kosten met zich mee. Wel hebt je er een internetbundel voor nodig zoals een Travel & Surf-pas of een Internet Europa-voordeelbundel. Meer veelgestelde vragen over 4G-roaming vind je in dit topic van Floor. Algemene vragen over gebruik in het buitenland vind je terug in dit forumtopic.

Om 4G te kunnen gebruiken heb je een 4G-geschikt toestel nodig en moet er verbinding zijn met de buitenlandse mobiele operator in het 4G-dekkingsgebied. In landen waar T-Mobile nog geen afspraken heeft gemaakt over het gebruik van 4G, maak je automatisch gebruik van het lokale 2G- of 3G-netwerk.

82 reacties

Reputatie 5
Top dat het nu aardig begint te lopen, fijn dat T-Mobile regelmatig updates geeft waar 4G in het buitenland beschikbaar is 🙂

Ps; Kunnen prepaid gebruikers in het buitenland ook gebruik maken van 4G?
Reputatie 7
Badge +15
Ha Iwan,

Jazeker 4G-roaming is ook beschikbaar voor PrePaid klanten! 😉
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Amy,

Bij mij werkt 4G in het buitenland (België) ook niet meer. Dit is sinds de landelijke storing. Op Tweakers.net lees ik dat er veel meer mensen last van hebben. Als ik verbinding maak met Mobistar kom ik eerst op 2G of 3G en daarna lijkt het toestel over te schakelen op 4G, maar daarna wordt ik van het Mobistar netwerk af gegooid. En wisselt het toestel naar Base of Proximus. Op die twee netwerken geen problemen, maar daarop is 4G (nog) niet bruikbaar voor T-Mobile klanten zo begreep ik. Mobistar netwerk is dus verder ook niet bruikbaar zo lang je 4G activeert op je toestel. Schakel je de 4G modus uit, dan gaat het wel goed en word je niet eraf gegooid.
Kunnen jullie iets met deze info? Belangrijk dus met name dat het sinds de landelijke storing is.
Begrijp dat ik hier moet reageren. Ben in Berlijn inmiddels hier ook geen 4G beschikbaar. Nu er inmiddels meerdere klanten last van hebben is een gepaste reactie op zijn plaats lijkt me. Gaan richting de drie weken ......
Reputatie 3
@Flex45SO
@beernd

Bedankt voor jullie meldingen & aanvullende informatie.
Deze worden onderzocht. Zodra ik meer weet horen jullie van mij.

Groet,
Maarten
@Maarten_V en @amy. Er is blijkbaar wat gevonden. Inmiddels af en toe weer 4G. Osnabrück en Rheine beschikbaar. Fyi
Hallo

Ik heb ook vanaf de storing geen 4G meer in België Frankrijk en Duitsland. Over de andere landen kan ik niks zeggen.
Reputatie 7
Badge +15
Hi all,

Klanten die tijdens de netwerkstoring verbonden waren met de gedupeerde HLR kunnen inderdaad problemen hebben met 4G-Roaming. We werken nu natuurlijk met man en macht aan een oplossing! 2- en 3G blijven in de tussentijd natuurlijk wel gewoon beschikbaar, afhankelijk van de dekking van onze roamingpartners.

Excuses voor het ongemak!
Reputatie 3
Hi all,

Wij kregen gisteren reeds signalen van een aantal klanten dat 4G roaming weer functioneerde.
Vandaag hebben wij dit ook bevestigd gekregen vanuit IT.
Wij willen jullie danken voor alle input & bovenal voor voor jullie geduld!

Groet,
Maarten
In duitsland vandaag wel 4G maar nu in België nog steeds NIET! Wallonië (luik, namen, charleroi. Ook vaak totale uitval van internet op netwerk BASE
Reputatie 3
Hoi Sunned,

Vervelend.
Op dit moment is 4G roaming in Belgie alleen mogelijk op het netwerk van Mobistar. Daarnaast moet Mobistar op de locaties waar je verblijft dan wel 4G dekking aanbieden (inmiddels vrijwel geheel Belgie). Wil je mij een privébericht sturen met je mobiele nummer, dan ga ik kijken of ik je verder kan helpen 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Uitstekend! Ik zal het wellicht dit weekend eens opnieuw testen in België.
Handmatig omgeschakeld naar mobistar en ik had meteen 4G!
Reputatie 6
Badge +16
@flex45SO

En heb je de mogelijkheid gehad om het in België uit te proberen? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. 😉

@Sunned

Goed om te horen dat het uiteindelijk is gelukt! Bedankt voor je berichten. 🙂

Als jullie verder nog vragen of verzoeken hebben dan staan we jullie graag te woord!
Reputatie 3
Wanneer is 4G ook in Zwitserland en Italie te gebruiken

3G is in beide landen wel zeer goed
Reputatie 3
Badge +5
Helaas is het er niet van gekomen! En ik woon net te ver weg van de grens om thuis een Belgisch netwerk op te pikken. Maar gezien de andere reacties zal het bij mij ook wel opgelost zijn.
In Frankrijk werkt 4G roaming erg naar tevredenheid op Orange-F. Echter mijn simkaart probeert als ik netwerk kiezen op "automatisch" zet de hele tijd te switchen naar F-BOUYGUES. Pas als ik het toestel handmatig op Orange-F zet kan ik blijven roamen op 4G.
Reputatie 7
Badge +15
Hey PHKLM

Goed dat het gelukt is om handmatig het netwerk te selecteren! In dit geval is de kans groot dat het F-Bouygues netwerk een stabielere dekking had waardoor je toestel dat netwerk automatisch selecteerde.

Hoe was je verbinding op Orange? Fijn dat je nu ook daar van 4G gebruik kunt maken! 😉

@XRiccardoX
Zodra er meer bekend is over 4G in andere landen dan houden we jullie in dit topic op de hoogte!
Reputatie 6
Goed nieuws!

4G roaming is inmiddels ook in de UK geland 😃
Reputatie 5
Badge +11
Bij Zwitserland zie ik het nu ook staan! 😃
Reputatie 3
@DennisAmeling

Vergeet Oostenrijk en Spanje niet 😉
Reputatie 5
Badge +11
@Maarten_V
Nice! Alleen jammer dat ik nu in Italië ben, nog steeds op 3G... 😉
De volledige lijst van 4G roaming netwerken voor T-Mobile is op dit moment als volgt:
- België (Mobistar)
- Duitsland (T-Mobile)
- Frankrijk (Orange)
- Hongarije (Telekom)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Spanje (Orange)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Verenigd Koninkrijk (EE)
- Zwitserland (Swisscom)
Weer problemen met 4g in Duitsland. Inmiddels al weer 1 dag zonder. Pfff
Reputatie 7
Badge +17
beernd schreef:

Weer problemen met 4g in Duitsland. Inmiddels al weer 1 dag zonder. Pfff

Hi Beernd,

Waar in Duitsland ben je? Heb je overal geen 4G?

Reageer