Sticky

[INFO] Beschikbare 4G netwerken buitenland

Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Arjen,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je een zakelijk KLM abonnement hebt. Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je momenteel wel een data verbinding? Zou je eens handmatig kunnen overschakelen naar het netwerk Bouygues? Daarmee zou je ook 4G dekking moeten kunnen hebben.

Ik ben benieuwd of het wel lukt als je een ander netwerk selecteert. Laat je even weten of het lukt?
Beste Hajar,
Dit inderdaad geprobeerd (zojuist nog eens), zonder resultaat.
Ik gebruik een iPhone SE.
Instellingen volgens een wizzkid prima in orde.
Het lijkt erop alsof buitenlanddata geblokkeerd is.
Arjen
Reputatie 3
Badge +11
Excuses voor het ongemak, Arjen! Ik zie inderdaad in ons systeem staan dat er een blokkade voor roaming aanstaat. Aan de instellingen van je telefoon ligt het dus inderdaad niet! Het is namelijk een standaard instelling binnen jouw profiel van het Corporate Rateplan van KLM. Door de afspraken tussen ons en KLM wil ik je daarom graag vragen contact op te nemen met de telecombeheerder van KLM. De beheerder gaat namelijk over het activeren van de Travel&Surf en overige instellingen waarmee je gebruik kunt maken van het internet in het buitenland.

Arjen, ervaar het zeker niet als het 'kastje naar de muur' sturen. Máár, ik wil je juist het goede advies geven met betrekking tot de bovenstaande situatie. Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet, we helpen je graag!
Begin van dit jaar zijn alle KLM 06-nummers vrijgegeven voor 4G binnen Europa. Dit gelijk met uitbreiding naar 2.5 GB per maand. Ergens een nummer vergeten vrij te zetten?
Ik ga zeker morgen corparate contacten. Ik laat dan wel hun reactie weten.
Zit nu in Griekenland en me verbinding doet het niet? 😑
Reputatie 7
Badge +17
Hi Vic97,

Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Griekenland. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie geen blokkades in ons systeem staan. Ben je verbonden met een Grieks netwerk? Met Cosmote zou je goed bereik moeten hebben. Heb je je dataroaming wel aanstaan?

Ben benieuwd of het wel lukt als je dat allemaal correct hebt ingesteld. Laat je het ons weten?
In Indonesië ook kunnen "inloggen" op 4G van Telkomsel (Telekom Indonesia), op het eiland Borneo/Kalimantan Timur heb ik in de stad Samarinda op de 4G Band40 (LTE2300) kunnen inloggen. Geen gebruik van gemaakt via T-Mobile. Heb een lokale sim gekocht van Telkomsel, in de steden overal 4G, ook op Bali trouwens.

Reageer