Beantwoord

[Info] Wat kun je doen als je geen internet meer op jouw telefoon hebt?

• 19 mei 2017
  • 3 reacties
  • 4516 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 11123 reacties
Het is natuurlijk onwijs frustrerend als je ineens geen internet op jouw mobiel hebt, dus wil je dit zo snel mogelijk opgelost hebben! Het wegvallen of ontbreken van internet kan vele verschillende oorzaken hebben. We nemen in dit topic graag de mogelijke oorzaken en oplossingen met je door. Als je dan nog vragen hebt kun je die hieronder stellen!
icon

Beste antwoord door David 19 mei 2017, 12:45

► Schakel jouw toestel eens helemaal uit en start deze dan weer opnieuw op
Dit is de eerste en meest simpele stap om het probleem op te lossen. Door het opnieuw opstarten word je weer opnieuw aangemeld op ons netwerk. Dit kan al direct resultaat opleveren. Daarnaast heeft het soms ook een positief effect op jouw toestel.

► Check het netwerk in jouw omgeving
Het kan natuurlijk zo zijn dat er in jouw omgeving een storing of werkzaamheden zijn. Controleer daarom even de dekkingskaart. Je ziet hier direct of de dekking optimaal is en of er wellicht iets aan de hand is rondom jouw locatie.

► Controleer jouw netwerkinstellingen
Het kan zo zijn dat er misschien ongemerkt een instelling veranderd is.
- Ga naar de instellingen van jouw mobiele internet en kijk of deze wel is ingeschakeld;
- Controleer of de vliegtuigstand niet per ongeluk aan staat;
- Als het om één enkele app gaat, kijk dan of deze app wel toegang krijgt tot het mobiele internet.

In onze Toestelhulp vind je instructies om de instellingen van jouw telefoon aan te passen.

► Kijk of jouw simkaart nog wel in goede conditie is
Het kan zo zijn dat jouw simkaart zijn beste tijd heeft gehad. Dit kan nadelige effecten hebben op jouw netwerkervaring. Je kunt hierbij denken aan een versleten, vuile of geknipte simkaart. We hebben instructies om jouw simkaart te testen, zodat je weet of deze nog wel goed genoeg is voor een optimale netwerkervaring.

Je kunt direct via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen als de oude simkaart niet meer voldoet. Je betaalt dan €5,09 en deze simkaart is 3-in-1 qua formaat, zodat je altijd de goede sim hebt. Je kunt een simkaart ook direct in één van onze T-Mobile Shops ophalen (voor €10,-), zodat je deze direct mee kunt nemen. [spoiler]

► Bekijk of je geen betalingsachterstand hebt
[spoiler]Wanneer een factuur niet is voldaan, kan dit als gevolg hebben dat je voor bepaalde diensten geblokkeerd wordt. Dit gebeurt natuurlijk niet zomaar en je krijgt hier eerst ook al bericht over. Het kan echter zo zijn dat er dan alsnog een openstaande factuur is en dan kun je geblokkeerd worden, onder andere voor mobiel internet.

Controleer daarom altijd even via My T-Mobile of er nog facturen voldaan moeten worden. Je kunt dit dan direct voldoen via My T-Mobile of via één van de andere manieren. Je wordt dan zo spoedig mogelijk weer aangesloten!

► Mobiel internet bij PrePaid
Bij PrePaid moet je een keuze maken op welke manier jij wilt internetten: met een bundel of betalen per MB. Als je geen keuze maakt, dan heb je ook geen mobiel internet. Mijn collega Thalina heeft een handig topic aangemaakt met instructies voor internetten via PrePaid.

Als hier nog vragen over zijn, laat het dan gerust in een reactie hieronder weten! :)
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
► Schakel jouw toestel eens helemaal uit en start deze dan weer opnieuw op
Dit is de eerste en meest simpele stap om het probleem op te lossen. Door het opnieuw opstarten word je weer opnieuw aangemeld op ons netwerk. Dit kan al direct resultaat opleveren. Daarnaast heeft het soms ook een positief effect op jouw toestel.

► Check het netwerk in jouw omgeving
Het kan natuurlijk zo zijn dat er in jouw omgeving een storing of werkzaamheden zijn. Controleer daarom even de dekkingskaart. Je ziet hier direct of de dekking optimaal is en of er wellicht iets aan de hand is rondom jouw locatie.

► Controleer jouw netwerkinstellingen
Het kan zo zijn dat er misschien ongemerkt een instelling veranderd is.
- Ga naar de instellingen van jouw mobiele internet en kijk of deze wel is ingeschakeld;
- Controleer of de vliegtuigstand niet per ongeluk aan staat;
- Als het om één enkele app gaat, kijk dan of deze app wel toegang krijgt tot het mobiele internet.

In onze Toestelhulp vind je instructies om de instellingen van jouw telefoon aan te passen.

► Kijk of jouw simkaart nog wel in goede conditie is
Het kan zo zijn dat jouw simkaart zijn beste tijd heeft gehad. Dit kan nadelige effecten hebben op jouw netwerkervaring. Je kunt hierbij denken aan een versleten, vuile of geknipte simkaart. We hebben instructies om jouw simkaart te testen, zodat je weet of deze nog wel goed genoeg is voor een optimale netwerkervaring.

Je kunt direct via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen als de oude simkaart niet meer voldoet. Je betaalt dan €5,09 en deze simkaart is 3-in-1 qua formaat, zodat je altijd de goede sim hebt. Je kunt een simkaart ook direct in één van onze T-Mobile Shops ophalen (voor €10,-), zodat je deze direct mee kunt nemen. [spoiler]

► Bekijk of je geen betalingsachterstand hebt
[spoiler]Wanneer een factuur niet is voldaan, kan dit als gevolg hebben dat je voor bepaalde diensten geblokkeerd wordt. Dit gebeurt natuurlijk niet zomaar en je krijgt hier eerst ook al bericht over. Het kan echter zo zijn dat er dan alsnog een openstaande factuur is en dan kun je geblokkeerd worden, onder andere voor mobiel internet.

Controleer daarom altijd even via My T-Mobile of er nog facturen voldaan moeten worden. Je kunt dit dan direct voldoen via My T-Mobile of via één van de andere manieren. Je wordt dan zo spoedig mogelijk weer aangesloten!

► Mobiel internet bij PrePaid
Bij PrePaid moet je een keuze maken op welke manier jij wilt internetten: met een bundel of betalen per MB. Als je geen keuze maakt, dan heb je ook geen mobiel internet. Mijn collega Thalina heeft een handig topic aangemaakt met instructies voor internetten via PrePaid.

Als hier nog vragen over zijn, laat het dan gerust in een reactie hieronder weten! :)
Goedendag,ik heb geen 4g meer op mijn nieuwe Motorola G5+ als ik mijn wifi uit zet. Na contact met de klantenservice is mij een link verstuurd met de stappen die ik moet zetten. Ik kom hier helaas niet uit. Er staat dat ik op de optie pap moet drukken en dan een pop-up zou moeten krijgen en zoniet dan de optie internet, deze beide opties verschijnen niet in mijn scherm en ik kom dus niet verder
Reputatie 7
Badge +20
Hey Eve,

De mobiele data staat wel ingeschakeld op jouw Motorola? Heb je wel iets anders qua netwerk of helemaal geen service? Ervaar je dit probleem sinds het wisselen van jouw simkaart? Ik zie namelijk dat dit op 7 maart is gebeurd en het is wel erg toevallig dat het precies daarna verkeerd is gegaan (als dit het geval is). Zou je eens een kruistest kunnen proberen? Je plaatst jouw simkaart dan in een andere telefoon en vice versa. Als het in een andere telefoon dan ook niet werkt, dan ligt het aan de simkaart.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en hopelijk kunnen we snel achterhalen wat er verkeerd gaat!

Reageer