[Inschrijving is VOL] Nieuwe pilot voor Bellen via WiFi & 4G!

Reputatie 4
Badge
  • T-Mobile medewerker
  • 204 reacties

Let op: de inschrijving is VOL!
Je kunt je niet meer aanmelden voor de pilot

Doe je mee? We hebben plaats voor 10 Samsung gebruikers en 10 iPhone gebruikers in de nieuwe pilot voor Bellen via WiFi & 4G.
Inschrijving gebeurt op volgorde van aanmelding. Dus: vol = vol !
Als je mee wil doen, lees eerst hieronder de voorwaarden en spelregels goed door!

Bellen via WiFi

Met bellen via WiFi kun je straks bellen op locaties waar ons mobiel netwerksignaal onvoldoende sterk binnen komt. Moderne constructie- en isolatiematerialen houden de warmte weliswaar lekker binnen maar dempen ons netwerksignaal. Hierdoor ben je soms telefonisch slecht bereikbaar. Dankzij de VoWiFi-techniek maakt je toestel via jouw vaste internet provider verbinding met ons T-Mobile telefooncentrale. En zo kun je bellen en gebeld worden via het wereldwijde telefoonnetwerk.

Bellen via 4G

Waarschijnlijk ken je bellen via 4G al. Bij bellen via 4G merk je dat de gespreksverbinding snel wordt opgezet: meestal gaat de lijn na 2 seconden al over. Bellen via 4G heb je nodig om de call handover te doen met bellen via WiFi wanneer je bellend een gebouw in- of uitloopt. Zo kun je je telefoongesprek zonder onderbreking voortzetten. 4G is de enige technologie waar bellen via WiFi een call handover mee kan doen.

Voorwaarden en spelregels van de pilot

We geven jou hiermee de mogelijkheid om met ons mee te testen. Het kan dus zijn dat je iets tegenkomt dat niet werkt. En dat is ook precies de bedoeling. We horen graag van je wat beter moet!
Lees deze deelnamevoorwaarden goed door:
► Maximaal 10 Samsung + 10 iPhone deelnemers - dus: vol = vol.
► Je vindt het niet erg als een keer iets niet goed gaat bij bellen of gebeld worden
► Als je wat tegenkomt, meld het aan mij via een privé bericht
► Als je niet meer mee wil doen, geef het aan en we deactiveren WiFi- & 4G-bellen voor je
► We melden onze ervaringen maar gaan hierover niet in discussie
► T-Mobile kan op elk moment eenzijdig beslissen de pilot voortijdig te stoppen
► Door je deelname bouw je geen rechten of aanspraken op

Wat heb je nodig voor de pilot?

► Een privé abonnement;
► Een voor bellen via WiFi (VoWiFi) geschikt toestel – zie verder;
► Meest recente toestelsoftware van de fabrikant. Dus geen roots of béta’s!

Geschikte toestellen

Momenteel zijn alleen de volgende toestellen geschikt voor bellen via WiFi & 4G op het T-Mobile netwerk:

Apple (vanaf eind maart)
- iPhone 5s en nieuwere modellen
Let op: de iPhone 5s ondersteunt alléén bellen via WiFi maar niet bellen via 4G

Huawei
- P30

Nokia
- Nokia 7.1; Nokia 9 Pureview

Samsung
- Xcover4; A3 (2017); A5 (2017); A8 (2017); Note8; Note9; S8/S8+; S9/S9+; S10/S10+/S10e

Je toestel instellen voor bellen via WiFi + 4G

Apple
► Bellen via 4G inschakelen: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Schakel 4G in. Kies daar de optie ‘Gesprekken en data’ om bellen via 4G in te schakelen.
► Bellen via WiFi inschakelen: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk. Schakel daar de optie ‘Bellen via WiFi’ in.

Samsung
► Bellen via 4G inschakelen: ga naar Toestelinstellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Schakel daar de optie ‘Bellen via 4G’ in.
► Bellen via WiFi inschakelen: ga naar de bel-app (groene knop) en kies de optie ‘Instellingen’ via het lokale menu. Schakel daar de optie ‘Bellen via WiFi’ in.

Aanmelden

Met je aanmelding accepteer je alle bovengenoemde voorwaarden en spelregels. Wil je meedoen, stuur me een privébericht. Geef daarin aan jouw:
► Merk en type toestel
► Mobiele nummer
► Huidige abonnement

Activatie

We moeten bellen via WiFi & 4G voor je aanzetten in het netwerk. De activatie doen we in de week van 25 - 29 maart.

Hoe kan ik problemen melden?

Stuur me een Private Message geschreven in het Engels en vul deze items in:
------------------------------------------------------------------------------
Jouw Forum ID:
Date :
Time :
A-number (beller)
B-number (gebelde)
Problem Description:
Expected normal behavior:
------------------------------------------------------------------------------

Dank je!
Mark_K

114 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Helaas heb ik TM samen. Jullie zijn wel goed bezig👍🏻
Reputatie 7
Badge +10
aangemeld
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb me zojuist aangemeld.
Reputatie 3
CrisTien schreef:

1. TM samen kan: staat niet (meer) bij de voorwaarden, dus je zou mee kunnen doen ...
  2. Ik ook, heb een privé abonnement (weliswaar niet van T-Mobile maar van Tele2) en voldoe verder aan alle genoemde "voorwaarden en spelregels die ik goed heb doorgenomen" ...
  3. Ik heb verder een privé abonnement van T-Mobile "4G voor Thuis". Bellen via 097-nummer wordt mogelijk? Nee toch ...
Beter bezig? 🤔
Zou graag mee willen doen als jullie de Huawei Mate 20 Pro telefoon toestaan om ook mee te doen.
Reputatie 7
Badge +16
Aangemeld 👍🏻
Ik hoop dat de nokia 7 plus ook mee kan doen?
Reputatie 4
Badge
Hallo allemaal,

Het is nu vrijdag 15 maart, 17:50 uur.
Man-o-man wat ging dat weer hard; De inschrijving is inmiddels VOL!!
Helaas, heb ik weer meer aanmeldingen gehad dan er plaatsen zijn.

Je kan je niet meer aanmelden voor deze pilot.

Ik probeer de deelnemers snel een bevestiging te sturen. Uitdaging: ik ga vandaag 1 week weg met vakantie.
Activatie van de diensten zal naar verwachting pas in de week van 25 - 29 maart gebeuren. Stay tuned.

groeten van Mark
Reputatie 4
Badge
Beste mensen,

Hieronder de Forum IDs van de mensen die zijn ingeschreven voor de pilot.
Jullie gaan straks meedoen. Als je ID er niet bij zit doe je helaas niet mee.
We hebben op het peilmoment vanmiddag meer dan 20 aanmeldingen gehad inclusief onze oud-testers van de vorige pilot voor VoLTE.

Activatie van diensten
Naar verwachting gaan we de pilot-testers in de loop van de week van 25-29 maart activeren. (ff duimen dat IT nog iets voor ons op tijd fixt)

Welkom pilot-testers, jullie doen mee
(alfabetische volgorde):

Forum ID
Bas321
BurtA
CarnagerSDV
ChrisTien
Dave670
Deexteer
Deosrc
ferran_t
Gilbert
Hidden.nld
Joël G
Justin P
leroy98ecker
MariusDB
Mark-DenHaag
markfromarnhem
michelc85
mmatheeuwsen
Mpiotrek
Niels B.
Raymond Jansen
Sandermm
SebasZH
Seccie
swoudts
Tidmeister
Wesley0104

Ik ga nu eerst een weekje tussenuit. Maandag 25/03 ben ik er weer.

Fijn weekend, Mark
Reputatie 7
Badge +18
OndersteSteen schreef:

1. TM samen kan: staat niet (meer) bij de voorwaarden, dus je zou mee kunnen doen ...
  2. Ik ook, heb een privé abonnement (weliswaar niet van T-Mobile maar van Tele2) en voldoe verder aan alle genoemde "voorwaarden en spelregels die ik goed heb doorgenomen" ...
  3. Ik heb verder een privé abonnement van T-Mobile "4G voor Thuis". Bellen via 097-nummer wordt mogelijk? Nee toch ...
Beter bezig? 🤔

Ad.2 Bij Tele2 kun je al via VoLTE bellen. Op hun website staat hoe je het in kunt stellen.

Ad.3 4G voor Thuis is een internet abonnement, geen mobiel abonnement. VoLTE moet ook terug kunnen vallen op 3G en 2G in het geval van minder goede dekking.
Reputatie 3
  1. Klopt, sinds maart 2018. Dus ik snap niet waarom een fusiepartner dan meent nog een “pilot” te moeten starten. In de toekomst kan je dan toch gewoon profiteren van deze kennis van de partner (natuurlijk nog niet meteen, dat snap ik ook wel)
  2. Logisch, ik heb een prive abonnement (dat was de voorwaarde toch?). Die voorwaarden hadden m.l. dus iets duidelijker gekunt.
Reputatie 7
Badge +18
OndersteSteen schreef:

1. Klopt, sinds maart 2018. Dus ik snap niet waarom een fusiepartner dan meent nog een “pilot” te moeten starten. In de toekomst kan je dan toch gewoon profiteren van deze kennis van de partner (natuurlijk nog niet meteen, dat snap ik ook wel)
  2. Logisch, ik heb een prive abonnement (dat was de voorwaarde toch?). Die voorwaarden hadden m.l. dus iets duidelijker gekunt.

Omdat T-Mobile mogelijk andere apparatuur voor hun netwerk gebruikt en dit allemaal in combinatie met elk toestel getest moet worden. Die fusie gaat technisch gezien nog wel enkele jaren duren.

De voorwaarde is o.a. dat je een privé mobiel abonnement hebt en niet privé 4G voor thuis. Het gaat immers om bellen en niet om internet ook al gebruiken beide systemen 4G.
Ik had me ook graag aangemeld aangezien in aan de grens woon en slecht bereik heb binnenshuis lijkt mij Wi-Fi bellen de idiale oplossing... Ik heb echter gelezen dat de uitrol is gestart en dat het alleen beschikbaar komt voor duurdere abonnementen.. geld dit ook voor de go 2018 5 GB?
Mochten er nog additionele testers nodig zijn in de nabije toekomst dan houd ik mij aanbevolen. Hier 2 privé abonnementen beschikbaar met een Galaxy S7 (die vreemd genoeg niet in jullie test zit nu) op een adres waar de dekking regelmatig te wensen overlaat en VoWiFi en VoLTE een uitkomst zou zijn.
Reputatie 4
Badge
Pascal_Stuivenberg schreef:

Ik had me ook graag aangemeld aangezien in aan de grens woon en slecht bereik heb binnenshuis lijkt mij Wi-Fi bellen de idiale oplossing... Ik heb echter gelezen dat de uitrol is gestart en dat het alleen beschikbaar komt voor duurdere abonnementen.. geld dit ook voor de go 2018 5 GB?

Hey Pascal,

1) Ik begrijp het echter de inschrijving is vol.
2) De uitrol van bellen via WiFi is NIET gestart anders zouden we intern niet meer hoeven testen en is het zinloos om pilots met klanten ter starten.
3) Het is onwaar dat bellen via WiFi alleen komt op de dure abonnementen. We gaan niet discrimineren tussen de abonnementtypen. Iedereen krijgt uiteindelijk bellen via WiFi ongeacht welke abonnment je hebt.

Mark
Reputatie 4
Badge
daanemans schreef:

Mochten er nog additionele testers nodig zijn in de nabije toekomst dan houd ik mij aanbevolen. Hier 2 privé abonnementen beschikbaar met een Galaxy S7 (die vreemd genoeg niet in jullie test zit nu) op een adres waar de dekking regelmatig te wensen overlaat en VoWiFi en VoLTE een uitkomst zou zijn.

Hallo daanemans,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat op jouw adres de mobiele dekking te wensen overlaat.
Ik heb helaas geen plekken over in deze pilot.

Mark
Reputatie 3
En waar gaat dit dan over?
https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-bellen-wifi/
Reputatie 1
OndersteSteen schreef:

En waar gaat dit dan over?https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-bellen-wifi/

Dit gaat over het feit dat WiFi bellen vanaf iOS 12.2 ondersteund wordt door T-Mobile, maar niet dat het al daadwerkelijk geactiveerd is, wat ook in dit artikel vermeld staat.
Reputatie 4
Badge
Wesley0104 schreef:

OndersteSteen schreef:

Dit gaat over het feit dat WiFi bellen vanaf iOS 12.2 ondersteund wordt door T-Mobile, maar niet dat het al daadwerkelijk geactiveerd is, wat ook in dit artikel vermeld staat.

Hoi,

Oh, nee hé; "T-Mobile start met uitrol bellen via Wi-Fi vanaf iOS 12.2" https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-bellen-wifi/ - Man, dit is hele slechte journalistiek van iCulture en ze geven misleidende informatie!

Helaas is dit niet de 1e keer dat iCulture onjuiste uitspraken doet over T-Mobile! Als de schrijver ons nou gewoon had gebeld dan had hij niet hoeven schrijven in de titel en opening dat T-Mobile met de uitrol bellen via WiFi is begonnen. Dit is misleidend.

Gisteren op 25 maart heeft Apple iOS12.2 uitgerold. Middels iOS12.2 komen diverse nieuwe features waaronder support op iPhone voor bellen via WiFi in combinatie met het T-Mobile netwerk.
Wie deze iOS update uitvoert op zijn iPhone krijgt hiermee de knop bellen via WiFi in de toestelinstellingen. Maw: de 'bellen via WiFi' knop wordt zichtbaar in combinatie met een T-Mobile SIM in het toestel.(Die knop zag je eerder al met een KPN, Voda of Tele2 SIM in het toestel.)
Met iOS12.2 is je iPhone nu 'ready' om straks te kunnen bellen via WiFi via onze telefooncentrale.

Echter, T-Mobile moet eerst nog bellen via WiFi als dienst voor je activeren in het netwerk, anders werkt het niet. Binnenkort gaan we de pilot-deelnemers als de eersten activeren voor bellen via WiFi.

T-Mobile is dus niet begonnen met de uitrol van bellen via WiFi . Immers, we hebben ook geen introductiedatum aangekondigd in de media. Voorlopig gaan we gewoon verder met de interne vrijgave testen en deze pilot.

groeten van Mark
Reputatie 4
Badge
Wesley0104 schreef:

OndersteSteen schreef:

Je hebt gelijk. Echter, alleen wie het hele artikel goed doorleest heeft dit door.
Maar wie alleen de titel en openingsalinea leest, denkt dat T-Mobile de dienst bellen via WiFi nu al uitrolt. En dat is dus niet zo 🙄

M. .
Reputatie 3
Dus niet zo gek dat @Pascal_Stuivenberg zijn bericht schreef. Hij is blijkbaar op het verkeerde been gezet?
Reputatie 7
Badge +20
@OndersteSteen

Alleen is het artikel pas van maandag.. 😉
Reputatie 3
Dan heeft @Pascal_Stuivenberg het al eerder dan afgelopen maandag ergens gelezen denk ik. En is het blijkbaar niet alleen het artikel van iCulture van afgelopen maandag waar in stond dat T-Mobile al met “de uitrol” bezig is. Voelt T-Mobile niet de noodzaak om deze verwarrende informatie in de media recht te zetten? Lijkt mij wel wenselijk, maar moeten jullie natuurlijk zelf weten ...
@OndersteSteen Klopt kijk maar hier:

https://www.bellen.com/mobiel/bellen-via-wifi

En dan even doorlezen en dan zie je het wel staan.. vanaf oktober 2018 is de uitrol al begonnen...
Reputatie 2
Badge
Mark_K schreef:

BActivatie van diensten
Naar verwachting gaan we de pilot-testers in de loop van de week van 25-29 maart activeren. (ff duimen dat IT nog iets voor ons op tijd fixt)

I hope this time IT will be on time 🙂

Reageer