Beantwoord

Internet in het buitenland

• 7 mei 2019
  • 9 reacties
  • 516 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Hoi,
Ik zit voor een weekje in Duitsland maar heb geen 4G. Ik heb ook al naar blokkades gekeken en naar m'n roaming maar nogsteeds niks.
icon

Beste antwoord door Folkert 7 mei 2019, 11:45

Hoi Saagar,

Probeer handmatig het netwerk van Deutsche Telekom te kiezen, het TM moederbedrijf.
Al je rekeningen voldaan?

Groet, Folkert
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi!
Het is gelukt, na dat ik mijn provider heb verandert. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Saagar,

Probeer handmatig het netwerk van Deutsche Telekom te kiezen, het TM moederbedrijf.
Al je rekeningen voldaan?

Groet, Folkert
Hoi,
Hij stond automatisch al op het Deutsche Telekom. En al mijn rekeningen zijn betaald.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Saagar,

Ik ga ook even met jou meekijken!

Ik zie in ons systeen dat er geen blokkades actief op jouw nummer. Heb je wel jouw data roaming aanstaan in jouw instellingen?

Werkt dat niet, mag ik dan vragen hoe lang je nog in Duitsland bent? Verder ontvang ik graag de volgende informatie:

• Van welk toestel maak je gebruik?
  • Waar ben je precies (plaats/postcode)?
  • Welke verbinding zie je op jouw scherm, zie je wel een verbinding?
  • Kun je wel bellen/gebeld worden? Gaat het alleen om data?
  • Hoe gaat het als je de simkaart in een ander toestel stopt?

Een boel vragen, maar zo kunnen wij jou verder helpen! Ik hoor het graag van je. ☺
Hoi,
Huawei P10 lite
Berlijn, postcode weet ik niet
Geen verbinding
Het gaat alleen om data, ik kan wel gebeld worden.
Niet geprobeerd geen anders toestel in bezit
Reputatie 7
Badge +18
Hoi,
Huawei P10 lite
Berlijn, postcode weet ik niet
Geen verbinding
Het gaat alleen om data, ik kan wel gebeld worden.
Niet geprobeerd geen anders toestel in bezit

Staat data type op automatisch? (2/3/4G keuze)
Auto 4/3/2G
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Saagar,

Ik heb alles nog eens nagelopen en er staan nergens beperkingen aan onze kant om te kunnen internetten over de grens. Je hebt genoeg MB's, geen blokkades en onze overeenkomsten met de Duitse providers zijn ook nog altijd in stand! 😉

Je geeft in jouw bericht aan dat je 'geen verbinding' in het scherm ziet, maar je kunt wel gebeld worden (en bellen) en verbonden bent met Deutsche Telekom. In dat geval zou er sowieso iets te zien moeten zijn, qua signaal (Edge, Gprs, noem maar op..). Afhankelijk van het toestel staat dit links- of rechtsboven in het scherm.

Heb je al eens handmatig een andere provider geprobeerd te zoeken? Je geeft aan dat het netwerk automatisch werd gezocht, maar niet of je getest hebt met een ander netwerk. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de instellingen van jouw mobiele verbinding. Heb je de dataverbinding wel ingeschakeld en roaming ook? Maak anders even een screenshot van de instellingen, dan kijken we gelijk mee!

We zien jouw reactie graag tegemoet! Tschüss!
Reputatie 7
Badge +18
Hoi!
Het is gelukt, na dat ik mijn provider heb verandert. Bedankt!

Goed om te horen! Fijne vakantie! 😎

Reageer