Beantwoord

Internet snelheid

Ik heb een Huawei E3372 internet dongel, maar slechte (4G) signaal sterkte ( 1 balkje). Is hier wat aan te doen? Bijv. een (buiten antenne) of iets anders?
icon

Beste antwoord door kme 31 juli 2015, 20:02

Hi Wllem,
Wat betreft de antenne; om heel eerlijk te zijn heb ik er nooit eerder van gehoord en kan ik je op dit moment niets adviseren hierover. Weten de andere klanten hier meer over?

Nog nooit van antenne's gehoord? :8 :P

Valt weinig aan uit te leggen. Werkt hetzelfde als andere antenne's, het pikt een signaal beter op waardoor je het verschil kan krijgen tussen 3G en 4G. Maar dat is uittesten.

Tip: Wanneer je zo'n ding koopt, bestel hem dan via Ebay 😉 Scheelt je enkele tientjes.
http://www.ebay.co.uk/bhp/crc9-antenna

Succes!
Bekijk origineel

21 reacties

Voor de geïnteresseerden: Ik heb nu aangeschaft een externe antenne (35dBi 4G Booster Signal Amplifier Modem External Antenna Aerial CRC9) voor een € 15 (Voor mijn Huawei E3372 dongel) en wat blijkt? Mijn snelheid is verhoogd van 10 naar ruim 30 MB/s. Super. Alleen wel wat knullige dongel aansluitingetjes. Groet, Willem
Badge +12
Welkom op het forum WIIem 🙂 !

Op welke locatie ervaar je zo'n slechte dekking? wellicht is T-Mobile nog bezig met verbeteringen! 🙂 Het is helaas niet mogelijk om zelf een antenne neer te zetten.
Reputatie 6
Badge +9
1 balkje zou genoeg moeten zijn , 4G werkt anders dan 3G
Lokatie zou inderdaad handig zijn.
Misschien speler er andere dingen.
Dank Expert, mijn locatie is 7955PT, ze zijn daar vandaag inderdaad bezig geweest. Mijn speedtest geeft met 1 balkje 11 MB/s (ziggo).
Reputatie 6
Dank Expert, mijn locatie is 7955PT, ze zijn daar vandaag inderdaad bezig geweest. Mijn speedtest geeft met 1 balkje 11 MB/s (ziggo).

Je zit inderdaad in een gebied dat momenteel vernieuwd wordt. Er zullen delen zijn waar de dekking nog minder/slecht is. Komende weken zal dit alleen maar beter worden ;)

En met 11 Mb/s kun je al heel wat ;)

Nog even geduld dus!

Succes!
Badge +12
Hoi WIIem,

Ik kan je melden dat T-Mobile op 29-07-2015 begint met het activeren van 4G op jouw locatie. T-Mobile is op dit moment dus nog druk bezig. Wacht het nog even een paar dagen af.

Laat je even weten of het na een paar dagen beter is?
Dank voor alle reacties, heb dit forum pas ontdekt, maar ben ook nog maar 2 weken t-m abonnee. Heb toch nog een vraagje: Op de huawei E3372 zitten wel 2 aansluitingen voor een antenne. Waarom zou je die niet kunnen gebruiken? zie bijv. http://www.4gltemall.com/huawei-e3372-4g-lte-cat4-usb-stick.html
Ben benieuwd!
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Willem, deze aansluitingen zijn inderdaad voor een externe antenne (zie link, tip: zet het geluid uit :P)

https://youtu.be/8I6jHGVly_E

Zelf zou ik het even aankijken wat de netwerkwerkzaamheden opleveren, en anders misschien info opvragen bij Huawei over de antenne, en wat het kost.

Succes!
Reputatie 4
Badge +4
Dit is zo'n antenne... wellicht ook te koop bij telecomwinkels/ MediaMarkt o.i.d.

http://www.mifi-hotspot.nl/panorama-dmm-7-27-2-5-dbi-4g-lte-mimo-ant-ts9-sma
Harry, dank je. Ik ga het inderdaad nog even aanzien. En ben ook benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, Groet, Willem
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wllem,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat leuk om te zien dat je al reacties hebt ontvangen van andere klanten. Dat is de kracht van ons forum! :)

Allereerst wil ik weten of je overal slecht bereik hebt of alleen op een specifieke locatie?

Zoals Dave al heeft aangegeven zijn wij bezig het activeren van ons 4G netwerk op jouw locatie en dus kunnen klanten nu wat hinder ondervinden. Op 12 augustus zullen de grote werkzaamheden voorbij zijn en kun je straks gebruik maken van ons sterke en snelle 4G netwerk. Dat is al bijna dus nog even geduld!

Wat betreft de antenne; om heel eerlijk te zijn heb ik er nooit eerder van gehoord en kan ik je op dit moment niets adviseren hierover. Weten de andere klanten hier meer over?

Ik ben er wel van overtuigd dat onze super snelle en sterke 4G netwerk dekking je meer dan tevreden zal stellen als klant!

Als we nog wat voor je kunnen betekenen of als je nog vragen hebt laat het ons weten! 🙂
Reputatie 6
Hi Wllem,

Nog nooit van antenne's gehoord? :8 :P

Valt weinig aan uit te leggen. Werkt hetzelfde als andere antenne's, het pikt een signaal beter op waardoor je het verschil kan krijgen tussen 3G en 4G. Maar dat is uittesten.

Tip: Wanneer je zo'n ding koopt, bestel hem dan via Ebay 😉 Scheelt je enkele tientjes.
http://www.ebay.co.uk/bhp/crc9-antenna

Succes!
Hallo T-Mobile Klant
Ik wil Internet Europa niet 500MB maar wel 2000MB
Hi Wllem,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat leuk om te zien dat je al reacties hebt ontvangen van andere klanten. Dat is de kracht van ons forum! :)

Allereerst wil ik weten of je overal slecht bereik hebt of alleen op een specifieke locatie?

Zoals Dave al heeft aangegeven zijn wij bezig het activeren van ons 4G netwerk op jouw locatie en dus kunnen klanten nu wat hinder ondervinden. Op 12 augustus zullen de grote werkzaamheden voorbij zijn en kun je straks gebruik maken van ons sterke en snelle 4G netwerk. Dat is al bijna dus nog even geduld!

Ik ben er wel van overtuigd dat onze super snelle en sterke 4G netwerk dekking je meer dan tevreden zal stellen als klant!

Als we nog wat voor je kunnen betekenen of als je nog vragen hebt laat het ons weten! :)
Reputatie 6
Hallo T-Mobile Klant
Ik wil Internet Europa niet 500MB maar wel 2000MB

Dat bestaat helaas (nog) niet. De 500mb bundel is momenteel het meeste dat je kunt kiezen.
Dag Hajar: Ik zit op een vaste plek met mac pc (woon op een camping) Bedankt voor je info
Reputatie 7
Badge +20
@Nilsmartinez

Kme gaf het al aan; 2 gigabyte is er nog niet bij die bundel, dus voorlopig kan je niet hoger dan 500 MB!

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het ons weten.

@WIIem

Vast lekker, met dit weer?! :D

Hopelijk wordt de dekking gauw verbeterd! Hou in ieder geval de dekkingskaart in de gaten voor updates en werkzaamheden!
Reputatie 4
Badge +4
Hoi David, hoewel de vraag om meer dan 500 buitenland MB's een beetje off-topic is vind ik het wel een punt van Nilsmartinez.
Wat betreft buitenland heeft alleen Vodafone 1 abonnementsvorm met onbeperkt internet (voor een hoog maandbedrag).
Ik denk dat er wel degelijk vraag naar is!
Hallo T-mobile,
Ik woon in overijssel in een dorp wat een paar KM, ong rond de 10KM verwijderd van de Duitse grens. Het bereik in die omgeving is op nog te veel plaatsen zeer slecht naar mijn mening. En de internetverbinding is niet echt optimaal en niet de snelheid wat er al een lange tijd gezegt en belooft wordt aan de klanten van deze kant van Nederland!!
Reputatie 7
Badge +20
@HarryMe

Lichtelijk off-topic ja.. 😉 Het is in ieder geval een goed punt van feedback, zeker weten! Er wordt ook altijd gekeken naar de mogelijkheden, maar ik kan er op het moment niets anders van maken dan dat we het nog niet hebben. Of en wanneer dit er zou komen, daar kan ik dus ook niets over zeggen helaas.

@Eultje

Hmm, dat klinkt inderdaad niet best dan..

Ik heb jouw postcode in ieder geval even op de dekkingskaart gecheckt, maar hier lijkt het netwerk toch zeer stabiel te zijn. Je geeft echter ook aan dat het op "te veel plaatsen" is. Misschien heb je hier ook een aantal postcodes van, zodat we kunnen met je mee kunnen kijken wat hier de toekomstplannen voor zijn?

We horen het graag van je! :)

PS excuses voor de opmaak van de tekst, schijnbaar kan ik geen witregels toevoegen.. Vreemd!
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Willem, bedankt voor de feedback! Fijn dat het werkt. De interne antennes van de dongeltjes lijken wel vaker niet zo geweldig signaal op te pikken/ uit te zenden, dus dit was zeker het proberen waard!

Veel plezier met je snellere internet!

Reageer