Beantwoord

Internetsnelheid erg traag.

  • 26 juni 2014
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

Hallo, mijn internetsnelheid is al zolang ik mijn nieuwe abonnement heb ontzettend traag, terwijl mij beloofd was dat het drie keer zo snel zou zijn als dat van mijn oude abonnement. Het is eerder drie keer zo traag. Ik had hier meteen in het begin al een keer over geklaagd en toen werd me verteld dat ik mijn 1000 mb limiet had overschreden, wat mij zeer onwaarschijnlijk leek omdat ik bijna alles via wifi doe. Ik heb daarom een app geïnstalleerd die mijn dataverbruik meet (niet wetende dat ik dit ook kon zien via mijn t-mobile), en daaruit bleek dat ik per maand amper boven de 100 mb kom. Ook nu als ik kijk in mijn t-mobile zie ik dat ik nog ruim 900 mb over heb. Waarom is mijn internet dan zo traag? Het is niet omdat ik net te ver van een mast vandaan woon, want tijdens mijn vorige abonnement was het redelijk snel. Nu heb ik vrijwel niets aan mijn mobiele internet als ik buiten bereik van mijn wifi-verbinding ben. Ik hoop dat t-mobile hier iets aan gaat doen.

Vriendelijke groet,
Marcel Klein.
icon

Beste antwoord door Tom 27 juni 2014, 11:10

@defianth07 wat vervelend om te lezen dat je een trage internetverbinding ervaart. Ik heb de 3G dekking op je thuislocatie bekeken, helaas is hier het 3G bereik niet optimaal. Hierdoor maak je op deze locatie vermoedelijk gebruik van 2G waardoor je maximale snelheid wat lager ligt. Zou je eens een speedtest kunnen uitvoeren via de NetwerkRadarApp? Ik ben erg benieuwd welke snelheden je dan behaalt.

Ik zie daarnaast dat je gebruikmaakt van een verouderde simkaart welke voor problemen kan zorgen. Ik stuur je direct een nieuwe simkaart toe en vergoed de kosten van 20,33 die hieraan verbonden zijn middels een creditnota. Ik ben erg benieuwd of de nieuwe simkaart je netwerk ervaring verbetert.

Mocht je met de nieuwe simkaart ook een onwenselijke netwerkervaring hebben dan wil ik je vragen of je een klacht wilt indienen via onze dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten zullen je klacht vervolgens onderzoeken en in circa 2 weken met een terugkoppeling komen. Geef in je klacht dan ook even het resultaat van de speedtest aan.

Ik hoop dat de te doorlopen stappen zo duidelijk zijn, mocht je hier nog vragen over hebben aarzel dan niet om nog een berichtje achter te laten.

Hou je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

4 reacties

Welk netwerk heeft het toestel geselecteerd ? voor snel internet moet je verbonden zijn met het 4G (nog niet overal mogelijk) of het 3G netwerk. Een verouderde simkaart kan ook als een rem werken voor de internet snelheid.

Helaas vermeld je niet welk toestel je gebruikt... je zou ook eens met jouw sim in een ander toestel kunnen kijken of dat wel sneller gaat, op die manier kun je een en ander uitsluiten. Je moet dat dan wel op je eigen locatie testen natuurlijk.
Reputatie 5
@defianth07 wat vervelend om te lezen dat je een trage internetverbinding ervaart. Ik heb de 3G dekking op je thuislocatie bekeken, helaas is hier het 3G bereik niet optimaal. Hierdoor maak je op deze locatie vermoedelijk gebruik van 2G waardoor je maximale snelheid wat lager ligt. Zou je eens een speedtest kunnen uitvoeren via de NetwerkRadarApp? Ik ben erg benieuwd welke snelheden je dan behaalt.

Ik zie daarnaast dat je gebruikmaakt van een verouderde simkaart welke voor problemen kan zorgen. Ik stuur je direct een nieuwe simkaart toe en vergoed de kosten van 20,33 die hieraan verbonden zijn middels een creditnota. Ik ben erg benieuwd of de nieuwe simkaart je netwerk ervaring verbetert.

Mocht je met de nieuwe simkaart ook een onwenselijke netwerkervaring hebben dan wil ik je vragen of je een klacht wilt indienen via onze dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten zullen je klacht vervolgens onderzoeken en in circa 2 weken met een terugkoppeling komen. Geef in je klacht dan ook even het resultaat van de speedtest aan.

Ik hoop dat de te doorlopen stappen zo duidelijk zijn, mocht je hier nog vragen over hebben aarzel dan niet om nog een berichtje achter te laten.

Hou je ons op de hoogte?
Hallo. Een tijdje erg druk gehad, dus vandaar mijn late reactie. @ JohnH. Mijn toestel is een HTC One.

@ Tom. Ik heb zojuist de nieuwe simkaart geactiveerd. Hij werkt goed, in de zin dat hij hetzelfde doet als voorheen. De internetsnelheid is nog steeds niet je van het. Ik zie bij de up/download pijltjes ook alleen G staan, geen 3 of 4G. Dat kan aan de locatie liggen, maar vreemd is dan wel dat mijn vorige telefoon (Motorola Defy+) dat wel kon op mijn thuislocatie. Ik zal ff kijken waar ik die klacht via jullie dekkingskaart kan indienen. Misschien dat er via die weg iets aan gedaan kan worden.

Tot zover in ieder geval bedankt.

Vriendelijke groet,
Marcel Klein.
Ik heb dus hetzelfde probleem als de originele poster. Vanaf ik mijn nieuwe abbonnement gekregen dit doorgegeven aan T-Mobile. Alle aanwijzingen (nieuwe simkaart geactiveerd, etc) opgevolgd. Er zou toen een onderzoek volgen waarvan ik de uitkomst afgelopen week gekregen heb. Uit het onderzoek bleek dat het volgens T-mobile gegevens het gewoon naar behoren (de medewerker aan de lijn zei dat dit gemiddeld rond de 10mbps zou moeten zijn) hoort te doen. Dit is nog steeds niet het geval. Vandaag overigens alleen maar "network error issues" foutmelding gekregen bij het uitvoeren van de speedtest en natuurlijk geen internet bereik. Wederom heb ik net weer een dekkingskaart klacht ingediend en hoop dat dit snel opgelost wordt en anders dat mijn contract gewoon ontbonden kan worden! Pfff....

Reageer