Beantwoord

IP Trans meldingen bij Tweakers op de telefoon

Krijg bij het browsen naar tweakers.net en het forum de foutmelding in de meegestuurde bijlage.
Tweakers site is gewoon in de lucht. Hikje bij T-Mobile?
icon

Beste antwoord door Dave670 8 maart 2016, 20:56

@All,

Het probleem is ontstaan door een administratieve fout aan de kant van tweakers.net. Het volgende staat op het forum van Tweakers.net (Geschreven door Kees van tweakers.net):

Door een administratieve fout aan onze kant was een rekening niet betaald waardoor transip voor ons automatisch de nameservers veranderde. Dat hebben ze heel snel teruggedraait, maar het had wel als gevolg dat het in een heleboel caches nog fout staat. Gelukkig hebben ze er een hele korte ttl op staan waardoor de meeste servers vrij snel de juiste waardes weer zullen ophalen, maar sommige servers houden zich daar niet aan en zullen alles vrij lang cachen.

Kortom, na alle waarschijnlijkheid is het probleem morgen helemaal opgelost! 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Krijg bij het browsen naar tweakers.net en het forum de foutmelding in de meegestuurde bijlage.
Tweakers site is gewoon in de lucht. Hikje bij T-Mobile?

Hoi ac6693,

Tweakers.net heeft de hele ochtend al storing en zijn met vlagen in de lucht. Ik vermoed DNS problemen, daar de ene wel verbinding krijgt soms en de ander niet. Heeft dus weinig met T-Mobile van doen ;)

Afwachten tot alles opgelost is.

Succes!
Ok. Sprak net iemand die veel op de redactie van Tweakers te vinden is. Daar was volgens hem geen probleem te ontdekken. Via mijn normale laptop is tweakers.net echter wel normaal te bereiken. Vandaar dat ik dacht dat het een T-Mobile DNS issue zou zijn.
Reputatie 6
Ok. Sprak net iemand die veel op de redactie van Tweakers te vinden is. Daar was volgens hem geen probleem te ontdekken. Via mijn normale laptop is tweakers.net echter wel normaal te bereiken. Vandaar dat ik dacht dat het een T-Mobile DNS issue zou zijn.

Hoi,

Het is toch echt een DNS probleem bij de host van Tweakers. Hier via de duitse DNS ook géén verbinding. Hopelijk snel opgelost.
Reputatie 7
Badge +9
Idem.

Via 4G op de mobiel: www.tweakers.nl geeft een TransIP error.
Via WiFi: Redirect naar tweakers.nl (zonder www) en laad gewoon.
tweakers.nl via T-Mobile: Webpage not available.
tweakers.nl via T-Mobile over Proxy: Site laad gewoon.

Fout zit hem in de DNS van T-Mobile. Die loopt achter de feiten aan. Geef de server 'ff de tijd om te updaten.
Lijkt me de beste conclusie. De server even de tijd gunnen om te updaten.. Dank jullie voor het meedenken.
We zijn inmiddels aantal uur verder en nog steeds zijn er dns issues bij tmobile.
Reputatie 4
Badge +7
Via Ziggo lukt het ook niet.
Ik heb thuis ook Ziggo maar gebruik daar Google DNS ipv DNS van Ziggo zelf.
Google DNS geeft in ieder geval geen problemen.
Reputatie 4
Badge +7
@Sasha1103 klopt via DNS van Google werkg het wel
Badge +12
@All,

Het probleem is ontstaan door een administratieve fout aan de kant van tweakers.net. Het volgende staat op het forum van Tweakers.net (Geschreven door Kees van tweakers.net):

Door een administratieve fout aan onze kant was een rekening niet betaald waardoor transip voor ons automatisch de nameservers veranderde. Dat hebben ze heel snel teruggedraait, maar het had wel als gevolg dat het in een heleboel caches nog fout staat. Gelukkig hebben ze er een hele korte ttl op staan waardoor de meeste servers vrij snel de juiste waardes weer zullen ophalen, maar sommige servers houden zich daar niet aan en zullen alles vrij lang cachen.

Kortom, na alle waarschijnlijkheid is het probleem morgen helemaal opgelost! 🙂
Overigens Dave....

Dat sommige servers langere ttl's aanhouden is niet per se fout, maar simpel een keuze die jij als bot zou moeten snappen 😛 Je had wel mogen zeggen dat Tweakers gewoon epic gefailed heeft, nu vrolijk alles de schuld geeft omdat niet iedereen als g33k elke 30 seconden aan het refreshen is (of manual ingrijpt bij een error op die refresh) en sommige bedrijven gewoon een ttl nemen die voor normaal gebruik prima is, mits de andere partij geen domme facturatie fouten maakt :P

Maar om even iemand anoniem aan te halen, niets mis met een dagje geen subjectieve onzin lezen 😃 De S7 review stond er op en ogh ogh wat is het weer subjectief. Nog net geen nu.nl, want de S7e is schijnbaar beste smartphone beschikbaar LOL, maar het benadert elkaar bijna in de dieptes der betaalde reviews!
Reputatie 6
Badge +17
Bij mij werkt Tweakers.net inmiddels.

Groet,
Reputatie 7
Badge +9
Als providers nou eens gewoon Google's DNS zouden gebruiken, was er ook niets aan de hand...

En dan hadden een paar maanden geleden Ziggo en Telfort ook geen problemen gehad met die hack kneusjes die de DNS van die providers onderuit kelderden.....

Maar om even iemand anoniem aan te halen, niets mis met een dagje geen subjectieve onzin lezen 😃 De S7 review stond er op en ogh ogh wat is het weer subjectief. Nog net geen nu.nl, want de S7e is schijnbaar beste smartphone beschikbaar LOL, maar het benadert elkaar bijna in de dieptes der betaalde reviews!

Kun je net zo goed de Telegraaf zelf pakken... 😛

Of dat magazine van de Consumentenbond, dat is ook zo'n ononderouwde digibete, subjectieve onzin.

Die wisten vorig jaar te melden in hun 'Grote Tablet onderzoek' dat er geen Android tablets bestonden die meer als 1.5GB RAM hadden, en dat je op Android tablets niet kon multitasken door meerdere apps naast elkaar te zetten. En vervolgens gingen ze op de volgende pagina Apple compleet de hemel in prijzen voor hun 'innovativiteit' door met Multitasking bezig te zijn.

We nergeren dus maar even gevoegelijk dat ik dat las op een van de 4 apps in multi view, met daar overheen 5 overliggende pen-windows op een tablet met 3GB RAM. Tot dusver de deskundigheid van de consumentenbond.

Reageer