Beantwoord

iPhone 6s plus T- Mobile USA met ‘outstanding balance’

• 6 maart 2018
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Werkt een iPhone 6s plus T-Mobile USA(model A1687) met achterstallige betaling, ‘outstanding balance’ in NL op het T-Mobile NL netwerk?
icon

Beste antwoord door Jaimy 7 maart 2018, 14:45

Hoi Seinfeld,

Leuk dat je een bezoekje brengt aan onze Community!

Als ik het goed begrijp, heb je een Amerikaans toestel met Amerikaanse simkaart. Wil je deze combinatie in Nederland gebruiken, dan zul je even contact op moeten nemen met T-Mobile USA zodat zij je kunnen vertellen of er sprake is van blokkades. Stop je er een Nederlandse simkaart in en heb je daarop verder geen achterstanden of blokkades, dan moet dat gewoon werken!

Hopelijk was dit wat je bedoelde en heb ik zo antwoord gegeven op jouw vraag. Laat het me weten of dit antwoord voldoende is. Is er nog iets onduidelijk, let me know!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Seinfeld,

Leuk dat je een bezoekje brengt aan onze Community!

Als ik het goed begrijp, heb je een Amerikaans toestel met Amerikaanse simkaart. Wil je deze combinatie in Nederland gebruiken, dan zul je even contact op moeten nemen met T-Mobile USA zodat zij je kunnen vertellen of er sprake is van blokkades. Stop je er een Nederlandse simkaart in en heb je daarop verder geen achterstanden of blokkades, dan moet dat gewoon werken!

Hopelijk was dit wat je bedoelde en heb ik zo antwoord gegeven op jouw vraag. Laat het me weten of dit antwoord voldoende is. Is er nog iets onduidelijk, let me know!
Hoi Jaimy, ik was van plan het toestel aan te schaffen maar wilde eerst wat zekerheid. Het toestel heeft een bad imei met als reden ‘outstanding balance’, dus een achterstallig betaling.. Zodoende dus een blokkade voor T-Mibile USA maar geldt dit ook voor T-Mibile NL.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Seinfeld,

Ik kan me voorstellen dat je daar eerst zekerheid over wilt! Het zou toch zonde zijn als je een toestel aankoopt dat vervolgens niet werkt.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier niet eerder van heb gehoord, maar uiteraard ben ik voor je op onderzoek uitgegaan!

Wat ik hieruit opmaak is dat het zorgen voor een "bad IMEI" eigenlijk alleen in Amerika wordt gedaan, maar dat de blokkade dan wel geldt voor de hele wereld. De blokkade zit echt op het IMEI-nummer en niet alleen in de simkaart zelf. Ik kan het niet met 100 procent zekerheid zeggen, maar ik vermoed dus dat een Nederlandse simkaart daar dan ook niet in zal werken. Ik zou je daarom niet aanraden een dergelijk toestel aan te schaffen.

Ik ben erg benieuwd wat je hierin uiteindelijk zal beslissen! Als ik je verder nog ergens mee kan helpen, laat het me dan vooral weten. Ik denk graag met je mee!

Reageer