Beantwoord

kan geen sms versturen of ontvangen

Kan geen sms versturen of ontvangen.. heb sony xperia
icon

Beste antwoord door Tom 15 oktober 2015, 15:26

Hey Selma,

Welkom op het T-Mobile forum! Wat vreemd dat je geen SMS kunt ontvangen en versturen. Ik zie dat dit een paar dagen geleden nog wel kon, klopt dat?
Om een toestelprobleem uit te kunnen sluiten wil ik je vragen om de simkaart even in combinatie met een ander toestel te gebruiken. Kun je dan wel sms'jes ontvangen en versturen? Ik ben erg benieuwd!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Hey Selma,

Welkom op het T-Mobile forum! Wat vreemd dat je geen SMS kunt ontvangen en versturen. Ik zie dat dit een paar dagen geleden nog wel kon, klopt dat?
Om een toestelprobleem uit te kunnen sluiten wil ik je vragen om de simkaart even in combinatie met een ander toestel te gebruiken. Kun je dan wel sms'jes ontvangen en versturen? Ik ben erg benieuwd!
Bedankt voor je reactie... klopt, kon van de week wel gewoon smsen..
eerlijk gezegd durf ik niet zo goed de simkaart eruithalen, kan dat echt geen kwaad?

ik heb van de week een kabel geleend van iemand om fotos van mn mobiel te kunnen overzetten naar mn computer.. Toen heb ik een update gedaan. Ineens doet mn tel raar.
Kan geen sms ontvangen evenals versturen, Foto's staan niet in mapje Foto maar in mapje Album op whatsapp staan niet alle namen erin, meesten worden aangeduid met telefoon nummers... Heel raar...
ben gister bij T-Mobile winkel geweest, ze konden het probleem niet verhelpen. Ze hebben een mail gestuurd naar een bedrijf en die zou mij hopenlijk terugmailen met eventuele oplossing.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Selma,

Het kan geen kwaad als je jouw simkaart in een ander toestel probeert en een ander simkaart in jouw toestel. Je raakt namelijk geen gegevens kwijt. Het is nodig om zo'n kruistest uit te voeren zodat we kunnen controleren of het aan de simkaart of het toestel ligt.

We horen graag van je!
De ene simkaart is groot en andere heel klein.. Past dat wel?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Selma,

Je hebt wel een passende simkaart nodig. Heb je geen simkaart van dezelfde formaat tot je beschikking? Je zou ook langs een T-Mobile shop kunnen gaan daar helpen ze je graag met het uitvoeren van deze kruistest.

Laat je ons weten of het is gelukt?
Hallo,
Ik heb de simkaart even geprobeerd op de andere telefoon.. Toen kon ik wel sms versturen en ontvangen! Ligt dus aan mijn huidige telefoon!!
Ben benieuwd wat er nu moet gebeuren...

Ik werd vandaag twee x gebeld door t- mobile terwijl ik duidelijk had aangegeven om te mailen. Omdat ik doof ben, kan ik niet telefoneren..
Reputatie 7
Badge +20
Hi Selma,

Excuses dat je bent gebeld door onze collega's. In het systeem stond niet vermeld dat de communicatie via e-mail moest gaan vandaar dat je toch bent gebeld.

Nu blijkt dat het probleem aan je toestel ligt kunnen we verschillende dingen proberen. Allereerst zou je het nummer van de sms-centrale opnieuw toevoegen in je toestel. Dat is dit nummer: +316 2400 0000. Als je dan nog niet kan sms'en of sms'jes zelf ontvangen dan zou je ervoor kunnen kiezen om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Op onze toestelhulp pagina kun je zien hoe je dat stapsgewijs kan doen.

Laat je ons weten of je er uit komt? 🙂
Waar kan ik die sms centrale vinden? Mn hele telefoon doorgespit maar helaas
Aha sorry, al gevonden, sms centrale nr staat al goed op. Kan niet veranderen.. Zal die instellingen proberen terug zetten
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Selma,

Fijn om te horen dat je de sms-centrale hebt gevonden, maar balen dat het nog niet werkt! Houd je ons op de hoogte van het resultaat na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
Hoi, ja ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet. Nu kan ik weer sms versturen en ontvangen!! hehe eindelijk!!!
Alleen ben ik alle nummers kwijt, moet ik alle app weer downloaden.. maar dat is niet het grootste zorg!
Bedankt voor jullie medewerking...Groetjes,Selma
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Selmaosing,

Goed om te lezen dat het inmiddels is gelukt! Dit maakt ons blij. :)

Wel jammer dat je nu je gegevens kwijt bent. Heb je niet toevallig een back-up gemaakt van je gegevens? Bezoek onze toestelhulp pagina voor uitleg over hoe je een back-up terug moet plaatsen.

Heb je trouwens al een kijkje genomen in het voorstel topic? We zijn erg benieuwd naar wie je bent en wat je interesses zijn. 😉

Reageer