Beantwoord

Kan mijn toestel op 4G+

Goedemiddag, ik heb begrepen dat de Samsung Galaxy S6 Edge 4G+ ondersteund. Weet iemand of de Samsung Galaxy S6 (gewone variant) ook 4G+ ondersteuning zal krijgen?
Alvast bedankt voor het antwoord.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 11 januari 2016, 23:16

LTE Advanced, of 4G Plus, is een snelheidsvariant. Geen apart netwerk.

Toestellen met CAT4 en CAT6 LTE chips kunnen allebei LTE-A aan, alleen verschild de maximale snelheid.

CAT4 haalt maximaal 150Mbit/s
CAT6 haalt maximaal 300Mbit/s
(In werkelijkheid zul je nooit die snelheden kunnen halen, dit zijn lab-condities)

De Note 3 en de S5 hebben een CAT4 chip. (De Note 3 was de eerste ooit met een CAT4 chip.) Deze zijn geschikt voor LTE-A tot 150Mbit/s.

De Note 4, Note Edge, S6, S6 Edge, en Galaxy Alpha hebben een CAT6 LTE chip, en zijn dus allemaal gewoon geschikt voor LTE-A tot 300bit/s. (De Note 4 was de eerste ooit met een CAT6 chip.)

De makkelijkste manier om te controleren is door op http://www.gsmarena.com het typenummer van je toestel in te vullen, en te kijken wat er onder 'Speed' staat aangegeven aan CAT chip.

De toestelspecificaties op de online shops van providers zijn altijd meer van het niveau Apple: "30% sneller dan de vorige, maar gok maar wat er nou eigenlijk in zit, want dat snappen we zelf ook niet".

@puma72
Volgens mij zijn er twee versies van de Note 4. Eentje met 4G+ en eentje zonder.

Groet,

Misschien eens eventjes leren hoe Google werkt? Ken je dat spreekwoord over die klok en die klepel?

Er zijn drie internationale versies van de Note 4:

SM-N910F met Snapdragon 805 en LTE CAT6 chip
SM-N910C met Exynos 5433 en LTe CAT4 chip. (Als iemand die heeft gekocht was die mooi dom bezig.)
SM-N915FY Galaxy Note Edge met Snapdragon 805 en LTE CAT6. (Ja, dat is een Note 4.)

Daarnaast zijn er nog een hele pleur die nooit in de EU zijn uitgebracht. (Zwarte markt zij-import telt niet mee.)
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 1
dat vraag ik mij ook af van de note 4
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Aangezien de S6 best modern is, ben ik 90% zeker dat die ook 4G+ heeft.

@puma72
Volgens mij zijn er twee versies van de Note 4. Eentje met 4G+ en eentje zonder.

Hier vindt je een lijst met alle toestellen die 4G+ ondersteunen.

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
@puma72

Groet,
Reputatie 4
Badge +12
Ik lees toch op verschillende site.s dat de S6 4G + ondersteund
Reputatie 5
Badge +11
@allen
De S6 ondersteunt inderdaad ook 4G+. Dit staat niet juist op de website vermeld en gaat aangepast worden. Dank voor het melden! :)

EDIT 16-1-2015: de Galaxy S6 ondersteunt geen 4G+ van T-Mobile. Kijk in dit topic voor meer info.
Reputatie 7
Badge +9
LTE Advanced, of 4G Plus, is een snelheidsvariant. Geen apart netwerk.

Toestellen met CAT4 en CAT6 LTE chips kunnen allebei LTE-A aan, alleen verschild de maximale snelheid.

CAT4 haalt maximaal 150Mbit/s
CAT6 haalt maximaal 300Mbit/s
(In werkelijkheid zul je nooit die snelheden kunnen halen, dit zijn lab-condities)

De Note 3 en de S5 hebben een CAT4 chip. (De Note 3 was de eerste ooit met een CAT4 chip.) Deze zijn geschikt voor LTE-A tot 150Mbit/s.

De Note 4, Note Edge, S6, S6 Edge, en Galaxy Alpha hebben een CAT6 LTE chip, en zijn dus allemaal gewoon geschikt voor LTE-A tot 300bit/s. (De Note 4 was de eerste ooit met een CAT6 chip.)

De makkelijkste manier om te controleren is door op http://www.gsmarena.com het typenummer van je toestel in te vullen, en te kijken wat er onder 'Speed' staat aangegeven aan CAT chip.

De toestelspecificaties op de online shops van providers zijn altijd meer van het niveau Apple: "30% sneller dan de vorige, maar gok maar wat er nou eigenlijk in zit, want dat snappen we zelf ook niet".

@puma72

Groet,

Misschien eens eventjes leren hoe Google werkt? Ken je dat spreekwoord over die klok en die klepel?

Er zijn drie internationale versies van de Note 4:

SM-N910F met Snapdragon 805 en LTE CAT6 chip
SM-N910C met Exynos 5433 en LTe CAT4 chip. (Als iemand die heeft gekocht was die mooi dom bezig.)
SM-N915FY Galaxy Note Edge met Snapdragon 805 en LTE CAT6. (Ja, dat is een Note 4.)

Daarnaast zijn er nog een hele pleur die nooit in de EU zijn uitgebracht. (Zwarte markt zij-import telt niet mee.)
Reputatie 5
Badge +11
CORRECTIE - 4G+ ondersteuning op Samsung toestellen

Na enige verwarring hier op het Forum en op Twitter heb ik binnen T-Mobile extra navraag gedaan of de Galaxy S6 en S6 Edge ondersteuning bieden voor 4G+. Dit is NIET het geval, ondanks hetgeen we eerder communiceerde.

Voor meer informatie, bekijk dit topic.
Dennis, bedankt voor deze duidelijke toelichting! Dan weet ik waar ik aan toe ben met mijn toestel.
Reputatie 5
Badge +11
Nu tevens een overzicht gemaakt van alle merken waarop en plaatsen waar 4G+ beschikbaar is: 4G+ beschikbaarheid (plaatsen/toestellen)
Dennis, bij KPN en Vodafone zou de S6 wel gebruik kunnen maken van 4G+
Komt dit dan doordat zij gebruik maken van de combinatie 800mhz en 1800mhz?
Dit zou dan wel door de S6 ondersteund worden?
Reputatie 6
Dennis, bij KPN en Vodafone zou de S6 wel gebruik kunnen maken van 4G+
Komt dit dan doordat zij gebruik maken van de combinatie 800mhz en 1800mhz?
Dit zou dan wel door de S6 ondersteund worden?

Dat is precies het geen dat speelt. Daar KPN en Vodafone de 800mhz gebruiken voor te bundelen en de S6(Edge) deze wel ondersteund, zijn zij dus wel geschikt voor 4G+.

Ik ga er (voorzichtig) van uit dat de nieuwe S serie wel ondersteuning biedt.
Reputatie 5
Badge +11
Inderdaad. Aangezien de S6 Edge+ wel 4G+ van T-Mobile ondersteunt, kunnen we er zoals kme aangeeft voorzichtig vanuit gaan dat de komende toestellen wél 4G+ van T-M zullen ondersteunen. 🙂
Reputatie 1
ik vind het een domme zet van samsung
ik heb nu al 2 jaar een alpha deze heeft 4g+
deze heb ik nu ter reparatie 2e keer al de finger print scanner defect
nu ben ik dit toestel weer 3 weken kwijt
wat een slechte service bij BCC gekocht maar hun moesten hem weer opsturen
ik was er zo klaar mee en heb een een s6 edge gekocht
wat nu blijkt dat dit top model van samsung geen 4g+ ondersteund
terwijl de zelfde chip in de alpha zit

komt dit nog met een firmware update dat de s6 edge wel 4g+ krijgt
omdat hij de zelfde chip als de alpha heeft moet dit toch mogelijk zijn
Reputatie 6
Badge +16
Hi Peter,

Het is begrijpelijk dat je ook met de Galaxy S6 Edge gebruik wilt kunnen maken van het 4G+ netwerk. Helaas wordt dit in de nabije toekomst niet mogelijk. Mocht er toch een update zijn waarbij de mogelijkheid wordt geactiveerd, dan laten wij dit natuurlijk op tijd weten. Ik wil je echter geen valse hoop geven door te zeggen dat het er wel aan gaat komen.

Welke snelheden haal je nu op het 4G netwerk? Ik ben benieuwd naar je ervaringen. 🙂
Hi Issam, ik dacht dat het een hardwarematige kwestie was dat 4G+ op de S6 (edge) niet mogelijk is bij T-mobile!?
Als het iets softwarematig zou zijn, dan ben ik van mening dat hier een update voor uitgegeven zou moeten worden aangezien deze smartphone in 1e instantie als 4G+ compatible werd aangeprezen. Notabene ook door T-mobile zelf!
Reputatie 1
ja alleen op het t-mobile netwerk niet
als ik op kpn kijk ondersteund de s6 wel degelijk 4g+
wanneer word dit bij t-mobile mogelijk
wel raar is dat mijn alpha wel 4g+ pakt en mijn s6 edge niet
ik heb nu 2 jaar verlengt met de s6 edge (zelf betaald)
dan verwacht ik van zo'n toestel dat het toch zou moeten komen met t-mobile
zelfde gezeur met de iphone met 4g toen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dommels-2010 en Peter,

Ik begrijp dat het vervelend is en dat jullie er direct gebruik van willen maken, maar zoals Issam heeft aangegeven is er op dit moment geen update beschikbaar. Mocht deze in de toekomst beschikbaar worden dan zullen wij dat natuurlijk met jullie delen.
Niet overal is 4G+ beschikbaar. Je kunt het via de site opzoeken waar je het wel en niet kunt ontvangen. Als het goed is kun je als het beschikbaar is en je hebt 4G gewoon gebruiken
Reputatie 1
wel even duidelijk lezen
ik heb met mijn Alpha wel 4g+
ik heb met mijn nieuwe s6 geen 4g+
zie TS ik zelf dus
de s6 ondersteund geen 4g+ op het t-mobile netwerk
bij kpn wel maar zit nu weer 2 jaar vast aan t-mobile
laat t-mobile ook die 800MHz beschikbaar maken voor 4g+
dan zou de s6 dit ook pakken en meer toestellen
Reputatie 6
wel even duidelijk lezen
ik heb met mijn Alpha wel 4g+
ik heb met mijn nieuwe s6 geen 4g+
zie TS ik zelf dus
de s6 ondersteund geen 4g+ op het t-mobile netwerk
bij kpn wel maar zit nu weer 2 jaar vast aan t-mobile
laat t-mobile ook die 800MHz beschikbaar maken voor 4g+
dan zou de s6 dit ook pakken en meer toestellen

Beste Peter,

De Samsung S6 ondersteunt inderdaad geen 4G+ op het T-Mobile netwerk. Dit is buiten de schuld van T-Mobile om daarnaast had je je dan wellicht beter moeten oriënteren voordat je het toestel aanschafte.

Daarnaast roep je dingen die kant nog wal raken. T-Mobile kan niet zomaar een frequentie gebruiken of opeisen. Verdiep je dus iets mee in deze zaken voordat je dingen roept.

Je toestel kan nu eenmaal geen 4G+ aan en al dit in de nabije toekomst ook niet kunnen. Ik begrijp dat je er wel gebruik van wilt maken, maar is 4G niet snel genoeg?
Reputatie 1
ik heb het toestel gekocht bij de phonehouse
hun hadden dit aan moeten geven
verder een fijn toestel alleen jammer van de 4g+
die ik op mijn oude Alpha wel had
ik roep geen dingen ik zeg gewoon waar het om draait
en zo,n duur toestel wat gezecht word dat deze zeker 4g+ heeft
en later achter kom dat het op het t-mobile netwerk niet kan
het is niet zo,n punt maar jammer
met 4g haal ik zo,n 100mbit niet overal natuurlijk
waarom dat andere providers wel de 800MHz gebruiken
en t-mobile niet is voor mij een raadsel
Reputatie 6
ik heb het toestel gekocht bij de phonehouse
hun hadden dit aan moeten geven
verder een fijn toestel alleen jammer van de 4g+
die ik op mijn oude Alpha wel had
ik roep geen dingen ik zeg gewoon waar het om draait
en zo,n duur toestel wat gezecht word dat deze zeker 4g+ heeft
en later achter kom dat het op het t-mobile netwerk niet kan
het is niet zo,n punt maar jammer
met 4g haal ik zo,n 100mbit niet overal natuurlijk
waarom dat andere providers wel de 800MHz gebruiken
en t-mobile niet is voor mij een raadsel

Omdat het geen punt is zal ik nog eenmaal reageren Peter.

Je geeft aan dat je bij The Phonehouse verkeerd geïnformeerd bent, dat is spijtig, maar daarover kun je dan beter bij hen een klacht indienen. T-Mobile kan daar gewoonweg niks mee.

Ik begrijp ook dat je graag had gewild dat het toestel CA kan uitvoeren, maar helaas is het gewoonweg niet mogelijk. Gelukkig geef jezelf al aan dat 4G ook snel genoeg voor je is.

Voor wat betreft je opmerking over de 800Mhz frequentie. Nogmaals attendeer ik je erop dat je je beter eerst kunt verdiepen hierin voordat je iets roept. Ik zal voor je nu helpen met enkele links, waardoor het voor jou wellicht iets duidelijk wordt hoe het precies werkt met frequenties.

Aankondiging veiling: HIER

Algemene uitleg veiling: HIER

De uitkomst: HIER

Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je waarom T-Mobile de 900Mhz bezit en niet de 800Mhz.
Reputatie 1
ja dat wist ik al
dat je voor een stukje lucht dik moet betalen
daarom zijn etherpiraten niet toegestaan
omdat het allemaal om geld draait bij de overheid
maar ik blijf het wel jammer vinden dat t-mobile niet op de 800MHz zit
dan had ik namelijk wel 4g+ gehad op dit toestel
voor mij blijft de vraag waarom mijn oude Samsung Alpha het wel heeft
en mijn nieuwe Samsung s6 edge niet
als ik nou een ander merk had gehaald kan ik het begrijpen maar nu niet
Reputatie 7
Badge +15
Hey Peter,

Fijn om te zien dat Kme je van wat achtergrondinformatie heeft voorzien. Voor de vraag die je nog hebt: Tja dat is een lastige vraag, en die kunnen wij helaas niet voor je beantwoorden. Dit is een keuze die gemaakt is vanuit Samsung, dit zijn namelijk toesteleigenschappen. Wel fijn om te zien dat 4G ook snel genoeg voor je is. 🙂

Misschien vind je het nog leuk om iets meer informatie terug te zien over hoe wij het netwerk achter de schermen hebben ingericht. In onderstaand filmpje geeft onze collega Richard hier meer informatie over.

https://www.youtube.com/watch?v=cCwFrCz9IMk&list=PLGlSASi5hly5QCvSahiXChW55M%2DVQ56a_

Reageer