Beantwoord

Kan niet gebeld worden

Bij mij is het gebeld worden al een jaar een probleem. Volgens een ander topic hier zou dit ook aan de sim kaart kunnen liggen.

Ik dacht, dat zal wel aan de oude telefoon liggen, maar nu doet de nieuwe telefoon hetzelfde

Kan vrijwel nooit bereikt worden, ook niet door mezelf vanaf de huistelefoon, dan gaat ie gewoon naar voicemail, hoewel die naast me ligt en niet wordt gebruikt. Ik kan er wel mee bellen.

Graag snel hulp want nu ik speciaal hiervoor een nieuwe telefoon heb aangeschaft, wil ik m ook kunnen gebruiken.
icon

Beste antwoord door Willem 13 december 2015, 17:28

Hi Mr Mjeh,

Allereerst mijn excuses voor de verlate reactie!

Ik heb je gegevens bekeken en ik zie dat je inderdaad gebruik maakte van een bijna prehistorische simkaart. Die is hoogstwaarschijnlijk de veroorzaker van deze problemen. In al mijn enthousiasme stuurde ik (kosteloos) een nieuwe simkaart uit, totdat ik je laatste bericht las en zag dat er al een nieuwe simkaart is geactiveerd. De simkaart die je thuis ontvangt kan je dus als reserve bewaren, of als niet verzonden beschouwen! 😉

Ik ben nu wel erg nieuwsgierig: zijn de problemen voorbij, sinds je de nieuwe simkaart in gebruik hebt genomen?
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2
Hallo Mr Mjeh, balen zeg. Het zou een storing in het netwerk kunnen zijn maar die zou niet zo lang moeten duren. Het zou inderdaad de sim kunnen zijn. Ik raad je aan even af te wachten tot een moderator je vraag kan oppakken (24 - 48 uur doorgaans) en wellicht dat die je kan adviseren wat je het beste kan doen. Een nieuwe sim bestellen kan via de homepage - Klantenservice - Toestel en simkaart - Simkaart maar daar zitten wel ongeveer € 5,00 kosten aan verbonden. Bestel je telefonisch of in een shop zijn de kosten flink hoger. Heb je wat aan deze info? Groet, eM.
Bedankt. Helaas Vind ik toch dat dit door t-mobile opgelost moet worden.

Ik las iets vergelijkbaars in dit topic (https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/urgent-niet-gebeld-worden-193456/index2.html#post1288228), en als het inderdaad aan de simkaart of settings ligt, zou ik wel verwachten dat dit door t-mobile wordt opgelost. Ik kan er al een jaar lang niet worden gebeld.
Reputatie 2
Ik ben het met je eens Mr Mjeh. Ik heb het vertrouwen dat TMobile het met je zal oplossen. Ik hoop dat t gauw verleden tijd is! Groet, eM.
Ik probeer nu op mijn telefoon whatsapp te installeren en dat lukt niet omdat berichten niet binnenkomen en ik ook niet gebeld kan worden - zo kan ik mijn nummer niet verifiëren. Wordt een beetje - nou nee, wordt nu heel erg irritant...
Vandaag even langs geweest bij de t-mobile winkel en een nieuwe chip gekregen. Hopelijk doet ie t.
Reputatie 4
Hi Mr Mjeh,

Allereerst mijn excuses voor de verlate reactie!

Ik heb je gegevens bekeken en ik zie dat je inderdaad gebruik maakte van een bijna prehistorische simkaart. Die is hoogstwaarschijnlijk de veroorzaker van deze problemen. In al mijn enthousiasme stuurde ik (kosteloos) een nieuwe simkaart uit, totdat ik je laatste bericht las en zag dat er al een nieuwe simkaart is geactiveerd. De simkaart die je thuis ontvangt kan je dus als reserve bewaren, of als niet verzonden beschouwen! 😉

Ik ben nu wel erg nieuwsgierig: zijn de problemen voorbij, sinds je de nieuwe simkaart in gebruik hebt genomen?
Hallo Willem,

Het lijkt er wel op. Heel af en toe kon ik wel bereikt worden in het verleden, dus ik hou nog een slag om de arm, maar het lijkt allemaal goed te zijn nu.

Bedankt voor de reactie in ieder geval, en natuurlijk ook voor het enthousiaste gebaar - het voelt goed dat je klaarblijkelijk echt graag wilde helpen!
Zou het kunnen zijn dat mij duo-sim het nu niet meer doet, nu ik een nieuwe simkaart voor mijn telefoon heb? Ik krijg geen service meer op mijn iPad.
Bekend probleem!!
Niet gebeld kunnenn worden of je kunt zelf niet bellen! Heel
kwalijk als je niet gebeld kunt worden, of zelf niet kan bellen. Dit ligt niet aan je telefoon maar het bereik van tmobile!! Ik ben ook van kastje naar de muur gestuurd, alsof het aan mij lag. Maar ik zag op de kaart dat in mijn woonplaats amper bereik was. Terwijl er was beloofd dat dit zou verbeteren. Not!
Eindelijk, na meerdere klachten, de laatste dat ik per direct wilde opzeggen omdat ze de beloofde diensten niet leverden, gaven ze toe dat er in mei 2015 onderzoek was gedaan en idd ik had amper bereik.
Dit was al die tijd al bekend mr ben 2 jaar aan t lijntje gehouden. 4 maanden voor afloop v 2 jarig abonnement mocht ik per direct opzeggen. Yeah!!
Not!! WEER n drempel opgegooid. Had n samsung galaxy 3 mini bij dat abonnement en of ik m wilde houden? Moest ik ruim 100 euro betalen!!Nog meer dan abonnementsgeld als ik 4 maanden had uitgezongen nl 80 euro.
Of ik moest toestel terugsturen en was ik per direct van ze af.
Zo ontzettend moe ben ik van ze, moet WEER hun drempel nemen om Eindelijk v abonnement af te zijn. Telefoon was allang afbetaald in die bijna 2 jaar, kostte 300 euro.
Geef gewoon toe dat er niet overal bereik is ipv mensen op t verkeerde been te zetten en op kosten te jage, niks aan de hand.
Ik had namelijk al een ander abonnement genomen omdat ik het zat was niet gebeld te kunnen worden of zelf te bellen. Heb zelfs eens een arts niet kunnen bereiken die met spoed nodig was. Dit kan echt niet.
Reputatie 7
Badge +20
Zou het kunnen zijn dat mij duo-sim het nu niet meer doet, nu ik een nieuwe simkaart voor mijn telefoon heb? Ik krijg geen service meer op mijn iPad.

Hi Mr Mjeh,

Dat klopt inderdaad want je oude simkaart komt te vervallen wanneer je een nieuwe activeert. Ik heb je daarom kosteloos een duosimkaart opgestuurd zodat je als nog gebruik van kan maken.

Laat je ons weten of de nieuwe simkaart goed werkt? 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Ik had namelijk al een ander abonnement genomen omdat ik het zat was niet gebeld te kunnen worden of zelf te bellen. Heb zelfs eens een arts niet kunnen bereiken die met spoed nodig was. Dit kan echt niet.

Ik snap dat je hier erg van baalt. Mijn collega Thalina heeft jou in dit topic van een reactie voorzien met meer informatie.

Hi Mr Mjeh,

Dat klopt inderdaad want je oude simkaart komt te vervallen wanneer je een nieuwe activeert. Ik heb je daarom kosteloos een duosimkaart opgestuurd zodat je als nog gebruik van kan maken.

Laat je ons weten of de nieuwe simkaart goed werkt? :)

Zal ik doen, bedankt!

Hi Mr Mjeh,

Laat je ons weten of de nieuwe simkaart goed werkt? :)

Hallo,

Vandaag de factuur gekregen die erg hoog is, en dus maar gecontroleerd, en de duosim kaart is uiteindelijk dus niet kosteloos opgestuurd :(
(Er ging nog €35 af, maar kwam er niet meer bij)

Zou dit gecorrigeerd kunnen worden?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mr Mjeh,

Kosteloos moet natuurlijk wel echt kosteloos zijn! 😉 Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat er iets mis is gegaan met de creditering. Excuus! Ik heb gelijk een nieuwe credit nota aangemaakt voor het bedrag van de duo simkaart. Omdat je factuur van 29/12 is ga ik er vanuit dat de credit nog verrekend wordt met deze openstaande factuur. Eventueel wordt het bedrag met je volgende factuur verrekend.

Werkt de duo simkaart verder wel naar wens? Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst!
Hoi Mr Mjeh,

Kosteloos moet natuurlijk wel echt kosteloos zijn! 😉 Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat er iets mis is gegaan met de creditering. Excuus! Ik heb gelijk een nieuwe credit nota aangemaakt voor het bedrag van de duo simkaart. Omdat je factuur van 29/12 is ga ik er vanuit dat de credit nog verrekend wordt met deze openstaande factuur. Eventueel wordt het bedrag met je volgende factuur verrekend.

Werkt de duo simkaart verder wel naar wens? Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst!

Hallo Thalina,

Bedankt voor je reactie en goede oplossing. De duosim werkt in ieder geval goed, hoewel ik nu vermoed dat het originele probleem van niet gebeld kunnen worden lag aan de duosim, en niet de oudere simkaart. Beetje jammer natuurlijk wel, want ik snap dat als je internet gebruikt op de een, de ander uitgaat, maar dat als ik de iPad gebruik ik niet gebeld kan worden, dat is dan wel weer erg vreemd en vervelend.

Ook jullie allemaal een fijne jaarwisseling trouwens.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mr Mjeh,

Ik denk inderdaad ook dat jouw probleem door de duosim komt! Wanneer de simkaart in één toestel actief is dan kan hij niet gebruikt worden in het andere toestel. Wanneer de simkaart in de tablet dus verbinding heeft kan je telefoon geen verbinding meer maken en andersom.

Om dit te verhelpen zou je voor je tablet gebruik kunnen maken van een persoonlijke hotspot op je telefoon. Daarmee kan je tablet via de simkaart die in je telefoon zit gebruik maken van de databundel. Zo kun je wel op je tablet online zijn terwijl je ook nog kunt bellen! Meer informatie hierover kun je lezen in deze blogpost van onze collega Patrick. Hij legt het daar haarfijn uit! ;)

Fijne jaarwisseling gewenst! Laat je het aan ons weten als we je nog ergens mee kunnen helpen?

Reageer