Vraag

Laatste maanden vaak 2 streepjes voor internet ontvangst

• 23 juni 2016
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen of is dit storing van Tmobile?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Even een paar vraagjes:
- Welke telefoon heb je?
- Met welke netwerktype is die verbonden (2G, 3G, 4G)?
- Heb je dit probleem overal, of alleen op één locatie?
- Heb je je simkaart geknipt?
- Op welke postcode(s) heb je dit probleem?

Groet,
iPhone 6s heb ik, 4g, overal heb ik dat probleem denk ik, weet niet 100 procent, 1506 bw is de postcode, en simkaart heeft t mobile voor mij geïnstalleerd
En bedankt nog voor je reactie:))
Reputatie 7
Badge +20
Hey Eiland,

Welkom op ons forum! Goed te zien dat Pilovali je alvast wat vragen heeft gesteld. :)

Rondom jouw postcode in Zaandam zie ik geen bijzonderheden, zoals werkzaamheden of storingen. Het probleem lijkt ergens in je toestel of simkaart te zitten, omdat je het probleem overal ervaart. Zou je jouw simkaart eens kunnen checken? Het zou kunnen dat er wat mee aan de hand is. Met een kruistest kun je dit gelijk controleren, dus dat is sowieso handig om even te doen.

Wat voor problemen ervaar je specifiek op het netwerk? Problemen met internet, zoals surfen zo te zien? Hoe zit het met diensten als bellen, streamen en WhatsAppen? Wat staat er op het moment ingesteld als netwerk onder je mobiele internet?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden! Hopelijk kunnen we het snel uitvogelen!
Dank u voor reactie. Ik ga denk ik eerst bij Tmobile langs om ook de simkaart chek te laten doen. Ben helaas niet zo technisch
Reputatie 6
@Eiland,

Je geeft aan dat je slechts 2 streepjes op postcode 1506 BW ontvangt. Gezien je woning en de mastlocaties is dit echter helemaal niet slecht.

Streepjes kun je bij 4G niet meer zien zoals voorheen bij 3G. Met bv 2 streepjes heb je nog een prima werkende verbinding.

Als voorbeeld, ik woon zelf ongeveer 250m van een mast af en heb ongeveer 1 a 2 streepjes in de woning. Echter werkt de verbinding perfect.

Waarschijnlijk, wanneer je verder geen klachten ondervindt met je verbinding/bellen, is er niks aan de hand en zal een nieuwe simkaart niet veel uitmaken (uitzonderingen daargelaten).

Succes!

Reageer