Beantwoord

Lage snelheid internet of helemaal geen internet

Hoi hoi,

De laatste weken is het internet op mijn telefoon echt dramatisch langzaam. Ook heb ik steeds vaker dat ik helemaal geen internet heb. Eerder was dit niet. Is daar een verklaring voor?

Ook vind ik het raar dat T-mobile aangeeft dat je met een klein bedrag je internetdata weer kan resetten. Dacht namelijk misschien is mijn datalimiet bereikt en wordt mijn internetsnelheid verlaagd. Dit gedaan na 100x proberen, want telkens kreeg ik een foutmelding, werkt het nog niet sneller dan het deed. Dus hier ligt het niet aan!
In de T-mobile winkel in Arnhem hadden ze buiten de standaard verklaringen ook geen oplossing of iets. Begin me nu toch wel te irriteren, want voor mij is youtube gebruik, filmpjes sturen en ontvangen en vaak ook foto's versturen en ontvangen de laatste tijd bijna onmogelijk. En ik betaal flink ''€45 in de maand'' dus verwacht ik wel een goed werkend product.

Als dit zo aan blijft houden overweeg ik toch serieus een overstap naar een andere provider. Dus hopelijk weet iemand hoe dit probleem ontstaat of hoe ik dit kan oplossen? Ben namelijk wel jaren tevreden geweest bij T-mobile, maar de laatste tijd neemt die tevredenheid af en wordt het ontevredenheid....

Groetjes
icon

Beste antwoord door Roytje87 4 juni 2014, 11:57

@Korkss

Welkom op het forum! :)

Je geeft aan dat ze in de winkel een aantal standaard verklaringen hadden? Misschien makkelijk om die hier neer te zetten, zodat deze niet dubbel gegeven gaan worden. Omdat ik niet weet wat ze daar gezegd hebben, geef ik een aantal verklaring welke - mijns inziens - aan je probleem ten grondslag kunnen liggen.

Het kan zijn dat je de instellingen niet goed hebt staan. Wanneer je onder instellingen, mobiel netwerk, netwerkmodus (android) kijkt, zal de modus ingesteld moeten zijn op GSM/HSDPA/LTE (automatisch). Bij een iPhone zal de 3G/4G knop aan moeten staan. Is dit niet het geval, dan zal er verbinding worden gemaakt over het GSM-netwerk welke dan zorgt voor een trage verbinding.
Je zou eventueel ook de instellingen van je toestel kunnen nalopen met behulp van de toestelhulp op:
http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/

Daarnaast kan het ook zijn dat je een defect toestel of simkaartje hebt. De manier om dit te achterhalen, is door je simkaart in een ander toestel te plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel te plaatsen.

Ook kan het zijn dat er een storing is op je locatie, of dat ze met het netwerk bezig zijn. Heb je deze problemen op meerdere locaties of is dit telkens in dezelfde regio? Je zou dan kunnen kijken op https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart?icmp=bto_mtm_netwerk_kaart (dekkingskaart) om te kijken of er inderdaad problemen zijn op je locatie.

Ik hoor graag of je problemen zijn opgelost, of eventueel bij welke stap het inderdaad misgaat.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
@Korkss

Welkom op het forum! :)

Je geeft aan dat ze in de winkel een aantal standaard verklaringen hadden? Misschien makkelijk om die hier neer te zetten, zodat deze niet dubbel gegeven gaan worden. Omdat ik niet weet wat ze daar gezegd hebben, geef ik een aantal verklaring welke - mijns inziens - aan je probleem ten grondslag kunnen liggen.

Het kan zijn dat je de instellingen niet goed hebt staan. Wanneer je onder instellingen, mobiel netwerk, netwerkmodus (android) kijkt, zal de modus ingesteld moeten zijn op GSM/HSDPA/LTE (automatisch). Bij een iPhone zal de 3G/4G knop aan moeten staan. Is dit niet het geval, dan zal er verbinding worden gemaakt over het GSM-netwerk welke dan zorgt voor een trage verbinding.
Je zou eventueel ook de instellingen van je toestel kunnen nalopen met behulp van de toestelhulp op:
http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/

Daarnaast kan het ook zijn dat je een defect toestel of simkaartje hebt. De manier om dit te achterhalen, is door je simkaart in een ander toestel te plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel te plaatsen.

Ook kan het zijn dat er een storing is op je locatie, of dat ze met het netwerk bezig zijn. Heb je deze problemen op meerdere locaties of is dit telkens in dezelfde regio? Je zou dan kunnen kijken op https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart?icmp=bto_mtm_netwerk_kaart (dekkingskaart) om te kijken of er inderdaad problemen zijn op je locatie.

Ik hoor graag of je problemen zijn opgelost, of eventueel bij welke stap het inderdaad misgaat.
Reputatie 6
@Korkss

Welkom hier op het Forum!

Excuses voor de late reactie!

Ik heb de dekking voor je bekeken op de postcode die bij ons bekend is en ik zie dat de dekkng goed is. Wanneer je dit probleem nog steeds ervaart wil ik je vragen om dit te melden via onze dekkingskaart. Wij kunnen dan onderzoek doen hiernaar en nemen dan contact met jou op hierover. Dit gebeurd binnen 10 werkdagen.

Reageer