Beantwoord

Landelijke dekking: Ons nieuwe netwerk geeft meer!

  • 30 oktober 2015
  • 71 reacties
  • 12441 Bekeken


Toon eerste reactie

71 reacties

Hoi Kme,

wat je bij de post hiervoor kunt lezen is dat ik binnen in huis nauwelijks of geen bereik heb. Dat betekend dat ik dus niet kan bellen of internetten.
Reputatie 6
Hoi Kme,

wat je bij de post hiervoor kunt lezen is dat ik binnen in huis nauwelijks of geen bereik heb. Dat betekend dat ik dus niet kan bellen of internetten.


Hoi,

In je openingspost kan ik niks uithalen welke klachten je ervaart. Het is namelijk van belang waar je problemen mee hebt, daar bellen en internetten over twee verschillende netwerken kunnen lopem, 3G en 4G.

Welke postcode betreft het en heb je deze klachten overal, of alleen op het thuisadres? Hoe oud is je simkaart en hebben andere mensen er ook last van op de specifieke locatie. Wanneer je je postcode even geeft, inclusief letters, dan kunnen we eens kijken hoe het met de dekking zit.

Let us know!
Me postcode is 1715 EL
Ieder met een T mobile abbo heeft het zelfde probleem.
Je kan niet bellen omdat er binnen gewoon geen bereik is. Internetten die ik toch via de wifi. Op andere plaatsen binnen het postcode gebied is het bereik ook teleurstellend. Op andere plekken heb ik geen probleem.
De simkaart is denk ik één of twee maanden oud.
Het ligt niet aan het toestel, ik heb de sim in meerdere toestellen geprobeerd en het is overal het zelfde.
Het betreft een HTC one m9
Reputatie 6
Me postcode is 1715 EL
Ieder met een T mobile abbo heeft het zelfde probleem.
Je kan niet bellen omdat er binnen gewoon geen bereik is. Internetten die ik toch via de wifi. Op andere plaatsen binnen het postcode gebied is het bereik ook teleurstellend. Op andere plekken heb ik geen probleem.
De simkaart is denk ik één of twee maanden oud.
Het ligt niet aan het toestel, ik heb de sim in meerdere toestellen geprobeerd en het is overal het zelfde.
Het betreft een HTC one m9


Hoi,

De mast aan de Veken staat niet zo heel ver van jullie postcode af. Dat 4G niet heel hard binnenkomt, dat kan kloppen. Dit zal binnenkort opgelost worden door de 900Mhz frequentie.

Dat jullie niet kunnen bellen/geen bereik hebben is wel wat vreemd. Dat er slechte 2G is, dat kan kloppen echter moet de 3G(900Mhz) wel goed te ontvangen zijn.

Zou je je toestel eens bij 'Instellingen' - Netwerk - Voorkeursnetwerk op 3G(WCDMA) willen zetten en dan eens proberen om te bellen. Gaat dit beter?

Wanneer dit niet helpt, kun je een dekkingsklacht indienen via de dekkingskaart. Zo wordt er gekeken of er op de opgegeven postcode verbeteringen aangebracht kunnen worden.

Succes!
Als het goed is pakt hij alles automatisch, althans daar staat hij wel op.
En ik heb de klacht ook al neergelegd via de dekkingskaart. Dit heeft me niet het gewenste resultaat opgeleverd, alleen een korting.
Maar we kijken wat komend jaar oplevert aan verbeteringen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Udo,

Hopelijk wordt het spoedig inderdaad beter! Ik zie dat je idnerdaad in november een klacht hebt ingediend en dat er toen is aangegeven dat er op korte termijn geen verbetering in je omgeving zou zijn. Om deze reden is korting of ontbinden als optie aangeboden.

Zorg in ieder geval dat je de pagina over werkzaamheden in de gaten houdt. Zodra er werkzaamheden zijn, dan zie je die daar het eerst en dan weet je dat er weer aan de masten gesleuteld wordt. :)

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, laat het dan even weten!
Reputatie 3
Vraag me af wanneer 4G1800 activeert wordt op het generaal spoorweg kazerne Ermelo
3G900 kan het daar niet aan te veel verkeer down en up niet hoger dan 100 a 500 kbit/sec tijdens data H, H+, H, H+, 2G900 is helemaal overbelast daar komt niks door

Elspeet ook nog 2G900, 3G900, en gelukkig 2100, ook daar nog steeds geen 4G

Elburg 1 mast in oost elburg met 2G1800, 3G2100, 4G1800, andere mast met C2000, 2G900,1800 3G900, 2100 geen 4G, mast dicht bij de stad 2G900, 3G900 ook geen 4G

Door 4G+ is de snelheid gemiddeld wel omhoog gegaan na vliegtuig mode haal in 3 testen in Nunspeet, 3 in Harderwijk tussen de 130 a 145 Mbit/sec down, up 48 a 49 Mbit/sec Note 4

Bij terug val na 3G lijkt het wel er een cape op zit, terug op 4G met 4G+ 15 mbit/sec down en 3 mbit/sec up overal pas naar vliegtuig mode weer de volle snelheid

Ook na het sms dat je bundel bijna op is, lijkt het of de snelheid wordt gecaped naar 15 mbit/sec down en 3 mbit/sec up overal pas naar vliegtuig mode weer de volle snelheid
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hcblids,

Dankjewel voor je vraag. Ik heb deze vraag doorgezet naar onze netwerkspecialisten. Als ik een reactie heb, laat ik het jou weten! 🙂
Reputatie 3
Vraagje worden de nieuwe speedsnelheids testen niet meer verwerkt in de dekkingskaart

Heb gisteren nieuw record aan snelheid gehaald door 4G+ op 8071NH
was 39.80 Mbps down en 16.42 Mbps up, ping 44 is omhoog gegaan naar 52.52 Mbps down en 20.56 Mbps up, ping 25 buiten

4G binnen was er niet alleen 2G900 en later 3G900, 4G900 binnen op de slechtste plek in huis, waar 4G bijna weg valt 15.57 Mbps down en 4.87 Mbps up ping 40 maar valt af en naar 3G900 tussen de 6 a 9 Mbps down en tussen de 2 a 4 Mbps up ping tussen de 39 a 57
3G900 werkt bij 0 strepen weer normaal ook bellen, er was een tijdje dat het niet goed werkte

Bij het station Nunspeet 145.61 Mbps down en 48.01 Mbps up ping 24 verbonden met de mast dichtbij
Carpool Nunspeet Elspeterweg A28 145.05 Mbps down en 48.94 Mbps up ping 25 verbonden met de mast bij Routiers Nunspeet
Binnenhof Nunspeet oost 145.15 Mbps down en 47.47 Mbps up ping 25 verbonden met de mast dichtbij

Boulevard Harderwijk 144.89 Mbps down en 48.12 Mbps up ping 25 verbonden met de mast bij Dolfinarium
Station Harderwijk 146.09 Mbps down en 49.11 Mbps up ping 23 verbonden met de mast bij Ziekenhuis St Jansdal
Drielandendreef 3845CH 142.16 Mbps down en 48.52 Mbps up ping 24 verbonden met de mast bij 3845AG
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hcblids,

Op dit moment worden nieuwe snelheidsmetingen inderdaad niet weergegeven. We zijn aan het kijken of we hier een oplossing voor kunnen vinden, maar op dit moment is het helaas niet mogelijk ze weer te geven op de dekkingskaart.. :(

Je mag ze natuurlijk wel met ons delen, maar dan weet je in ieder geval dat ze niet op de kaart verschijnen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hcblids,

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van onze netwerkspecialisten. Op dit moment staat er een zendmast om vooral het Generaal Spoorkazerne te bedienen. Deze mast zal per einde dit jaar verwijderd gaan worden. Dit in verband met contractuele afspraken met de eigenaar van de huidige mastlocatie (UPC/Ziggo). Voordat de huidige site verwijderd gaat worden zal er een nieuwe mast geplaatst gaan worden iets noordelijker op/rondom het terrein, maar nog steeds om het zelfde gebied te bedienen van een goede dekking. Deze zal vervolgens werkend zijn met alle technologieën.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Reputatie 3
Hi Hcblids,

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van onze netwerkspecialisten. Op dit moment staat er een zendmast om vooral het Generaal Spoorkazerne te bedienen. Deze mast zal per einde dit jaar verwijderd gaan worden. Dit in verband met contractuele afspraken met de eigenaar van de huidige mastlocatie (UPC/Ziggo). Voordat de huidige site verwijderd gaat worden zal er een nieuwe mast geplaatst gaan worden iets noordelijker op/rondom het terrein, maar nog steeds om het zelfde gebied te bedienen van een goede dekking. Deze zal vervolgens werkend zijn met alle technologieën.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Sorry voor mij late bericht
Dankjewel voor de infomatie
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan Hcblids. Als je nog ander vragen hebt, let me know. 🙂
Reputatie 3
Graag gedaan Hcblids. Als je nog ander vragen hebt, let me know. :)
Ja heb wel een eens in de nacht, meerdere keren mee gemaakt dat s'nachts het hele netwerk wordt uitgeschakeld, meestal van af 1.00 tot 2.00 a 3.00 soms 4.00 a 5.00 en 1 keer zelfs tot 6.00 daarna komt het netwerk weer terug

Nunspeet, Doornspijk, Elburg, Olbebroek, t,Harde, Epe, Gortel, Vierhouten, Elspeet, Stavenden, Ermelo, Harderwijk, Hulshort

Viel me op tijdens wild kijken in het bos, ook met zoeken naar netwerken vond die alleen Kpn, Vodafone en Tele2

zijn dat onderhoud werkzaamheden of is het wat anders ?

Gr Riccardo
Reputatie 7
Badge +20
Hi Riccardo,

Er vinden wel werkzaamheden plaats. Kun je de exacte postcodes doorgeven dan kunnen wij dit voor je nakijken.
Reputatie 3
Hi Riccardo,

Er vinden wel werkzaamheden plaats. Kun je de exacte postcodes doorgeven dan kunnen wij dit voor je nakijken.

Hajer op het moment zijn er geen problemen hier
Hoor trouwens dat het in Doesburg al opgelost is
Reputatie 7
Badge +15
Hey Hcblids,

Ah dat is fijn om te horen! :)

Trek je aan de bel als we nog iets voor je na kunnen kijken?
Reputatie 3
Internet werkt niet meer, 4G is er wel maar je wordt er af gegooit naar 3G, 3G werkt niet er komt niks door

Een paar keer verdween 3G 4G bij de strepen bereik, bellen werkt wel,

Edit zo juist werkt 4G weer, 3G lijkt nu helemaal weg te zijn, en 3G is ook weer terug problemen lijken voorbij
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hcblids,

Zo heb je ons niet eens meer nodig! 😉 Gelukkig werkt alles weer!
Enig idee wanneer de dekking in de intercity tussen station Oosterbeek en station Ede Wageningen beter wordt?? Tussen station Arnhem CS en Oosterbeek is het 4G daarna knalt ie redelijk snel terug naar 3G of H+
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rfburen,

Treintrajecten blijven een lastig verhaal qua dekking. Met name de snelheid waarmee een trein reist is hier een voorname oorzaak van. Hierdoor moet je telefoon snel van mast verwisselen en daardoor krijg je een verminderd bereik. Hier is helaas weinig aan te veranderen.

Ik moet zeggen dat je met 3G en H+ nog wel genoeg zou moeten kunnen. Ervaar je ook dat je er vervolgens niet meer mee kunt of kun je nog wel uit de voeten?

Reageer