Beantwoord

Langzaam internet belgie

  • 12 december 2017
  • 1 reactie
  • 158 Bekeken

Goede avond, ik ben int. Chauffeur en rij regelmatig door België en overnacht daar ook
Ik heb echter dan altijd problemen met internet als ik het al heb is het vaak te traag om iets te doen
Kost me handen vol geld aan bier in de kroeg want ik kan toch geen film kijken.
Is er een oplossing voor mijn portomonee en lever?

Mvg freek
icon

Beste antwoord door Sam- 13 december 2017, 13:41

Hey Freek,

Bier is nooit erg, maar af en toe een film of serie kijken kan er ook wel in. 😉 Ik ga dit voor jou, je portemonnee en je lever oplossen!

Er zijn een aantal zaken die hiervan de oorzaak kunnen zijn:

- De dekking van de desbetreffende provider is op jouw locatie niet voldoende. Dit kan je oplossen door via de instellingen van je toestel te gaan naar 'Netwerkselectie' en deze op handmatig zetten. Je kan dan zelf kiezen met welke provider je verbinding maakt. Probeer alle providers een keer uit om te controleren of het niet met de dekking te maken heeft.

- Je toestel is niet op de juiste manier ingesteld. Het is bij mij niet bekend welk toestel je gebruikt, maar je kan in je telefoon in veel gevallen de netwerkinstellingen herstellen. Mocht je bijvoorbeeld een iPhone gebruiken dan kan dit door te gaan naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

- Je hebt niet de juiste bundels of voldoende MB's. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat je onbeperkt kan internetten in Nederland. Dit betekent dat je in de EU 10GB per maand kan verbruiken. Daarna kan je met behulp van een MB-aanvuller verder internetten. Op het moment dat je MB's verbruikt zijn en je hebt nog geen MB-aanvuller aangeschaft internet je met een lagere snelheid. Let er dus altijd op dat je voldoende MB's hebt als je over de grens gaat.

Ik hoop dat je met behulp van de bovenstaande punten verder komt. Anders kan je nog een kijkje nemen in dit topic. Mocht je er dan nog steeds niet uitkomen dan horen we het graag van je, want dan gaan wij weer aan de slag om een oplossing voor je te vinden Freek!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hey Freek,

Bier is nooit erg, maar af en toe een film of serie kijken kan er ook wel in. 😉 Ik ga dit voor jou, je portemonnee en je lever oplossen!

Er zijn een aantal zaken die hiervan de oorzaak kunnen zijn:

- De dekking van de desbetreffende provider is op jouw locatie niet voldoende. Dit kan je oplossen door via de instellingen van je toestel te gaan naar 'Netwerkselectie' en deze op handmatig zetten. Je kan dan zelf kiezen met welke provider je verbinding maakt. Probeer alle providers een keer uit om te controleren of het niet met de dekking te maken heeft.

- Je toestel is niet op de juiste manier ingesteld. Het is bij mij niet bekend welk toestel je gebruikt, maar je kan in je telefoon in veel gevallen de netwerkinstellingen herstellen. Mocht je bijvoorbeeld een iPhone gebruiken dan kan dit door te gaan naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

- Je hebt niet de juiste bundels of voldoende MB's. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat je onbeperkt kan internetten in Nederland. Dit betekent dat je in de EU 10GB per maand kan verbruiken. Daarna kan je met behulp van een MB-aanvuller verder internetten. Op het moment dat je MB's verbruikt zijn en je hebt nog geen MB-aanvuller aangeschaft internet je met een lagere snelheid. Let er dus altijd op dat je voldoende MB's hebt als je over de grens gaat.

Ik hoop dat je met behulp van de bovenstaande punten verder komt. Anders kan je nog een kijkje nemen in dit topic. Mocht je er dan nog steeds niet uitkomen dan horen we het graag van je, want dan gaan wij weer aan de slag om een oplossing voor je te vinden Freek!

Reageer