Vraag

Langzaam netwerk

• 26 november 2016
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Ik heb een vraag, ik was afgelopen maand over mijn data bundel heen weer teruggezet naar 3G, dus dat weer voorbij maar mijn toestel is nog steeds traag nog steeds geen 4G kwaliteit. Ik wil dat echt heel snel terug anders wil ik mijn geld terug want hier baal ik verschrikkelijk van Ben je eens ik heb de nieuwste telefoon IPhone 7+. Ook ben ik al jaren klant bij jullie maar begin nu wel te balen dit kan ik echt niet hebben.

2 reacties

Graag geen wedervraag van en heb je er ook last van bij wifi gebruiken? Want dat is niet zo en ik ben niet gek. Met vriendelijke groeten Elroy
Badge +9
Hoi Elroyg,

Je kon het ook wat vriendelijker zeggen 😉 Wij stellen de vragen enkel om problemen uit te sluiten, ongeacht of iemand nou een professional is met een toestel of niet.

Ten eerste de wedervraag: Staat er daadwerkelijk 3G linksbovenin, of staat daar gewoon 4G?

Staat daar 3G:
Kijk eens bij je "Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data" of "Gesprekken en Data" op 3G staat.
Staat hier 3G, zet deze dan terug op 4G, en probeer hier verder niet meer aan te komen als je bundel op is ;)
Staat er toch 4G maar linksboven 3G, dan kan het zijn dat de dekking erg slecht is. Test dan eens met andere telefoons of die wel 4G kunnen ontvangen.

Staat er gewoon 4G maar is deze te langzaam?
Probeer deze op meerdere locaties te testen of die overal langzaam is, of eventueel een kruistest (ander toestel en SIM er bij pakken en de SIM-kaarten van deze 2 toestellen omwisselen)
Zo kun je controleren of het aan het toestel ligt of aan de SIM-kaart (en eventueel je abonnement)

Reageer