Beantwoord

LTE+ / 4G+ snelheid limiteren

• 30 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 1195 Bekeken

Hallo,

Ik heb vrij recent mijn abbo verhoogd van 3gb naar 6gb nu blijkt dat dit ook invloed heeft op de snelheid..

Het is namelijk nou velenmalen makkelijker om door je bundel tegaan vanwege de hoge snelheid..

Alsvoorbeeld YouTube video's 1x pauzeren 3 seconden later is het hele video geladen van 5minuten a50mb terwijl ik het halverwege al wegklik.. en vervolgens dus 25mb weggegooid hebt..

Websites laden velenmalen sneller met andere onzin op de achtergrond vanwegen de hoge snelheid.. in andere woorden meer mb's verbruikt dan dat werkelijk nodig is.

Is er een manier waarop ik mijn internet snelheid kan limiteren om onnodig veel data gebruik tegen tegaan ?

Mvg
Curtis
icon

Beste antwoord door KoenM 30 augustus 2016, 14:06

Hoi Knaagdier,

Welkom op het forum!

Ten eerste even de misvatting wegnemen betreffende de snelheid. Alle 4G abonnementen hebben een maximale snelheid van 120Mb/sec download en 50Mb/sec (upload). Snelheden zijn uiteraard theoretisch en niet altijd haalbaar dan wel ze soms hoger liggen. Enfin, dat uitgelegd.

Wanneer je een Youtube-filmpje opent zal deze inderdaad het gehele filmpje gaan laden (bufferen). Hier kun je helaas niks aan doen. Je zou ervoor kunnen kiezen om meteen aan het begin de kwaliteit op minder te zetten, zodat de te downloaden 'stream' minder groot is. Maar zo heel veel scheelt dat niet.

Voor wat betreft de websites. Hiervoor kun je de app Adblock Plus installeren. Dat is een browser die reclame's en onnodige zaken blokkeert.

Android versie

iOs versie

Succes!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Hoi Knaagdier,

Welkom op het forum!

Ten eerste even de misvatting wegnemen betreffende de snelheid. Alle 4G abonnementen hebben een maximale snelheid van 120Mb/sec download en 50Mb/sec (upload). Snelheden zijn uiteraard theoretisch en niet altijd haalbaar dan wel ze soms hoger liggen. Enfin, dat uitgelegd.

Wanneer je een Youtube-filmpje opent zal deze inderdaad het gehele filmpje gaan laden (bufferen). Hier kun je helaas niks aan doen. Je zou ervoor kunnen kiezen om meteen aan het begin de kwaliteit op minder te zetten, zodat de te downloaden 'stream' minder groot is. Maar zo heel veel scheelt dat niet.

Voor wat betreft de websites. Hiervoor kun je de app Adblock Plus installeren. Dat is een browser die reclame's en onnodige zaken blokkeert.

Android versie

iOs versie

Succes!
Bedankt voor de snelle reactie..

Helaas maak ik al gebruik van adblokker.

Ik zal voortaan mijn telefoon instellen dat het alleen gebruik maakt van 3G om de snelheid te knijpen misschien werkt dat enigszins. En misschien dat ik ergens anders nog een app vind die Traffic limiet kan instellen.

In ieder geval bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Het instellen van een snelheidslimiet kan alleen met root access.

4G verbruikt meer data dan 3G. Dit simpelweg omdat een 4G verbinding door de meeste apps wordt gezien als een snellere verbinding en dus worden alle streams in HD ingeladen. Youtube, Spotify, Deezer, HBO, Horizon, etc. Het maakt niet uit of je ook daadwerkelijk snel internet hebt, de apps kijken alleen naar netwerktype.

4G is overigens wel altijd sneller dan 3G, zelfs met minder bereik.

Alle MB bundels hebben dezelfde snelheid in de nieuwere abonnementen.
Goedemorgen. Als je u in de instellingen van uw toestel een datalimiet instelt gaat u nooit door uw bundel heen en krijgt u up de ingestelde limiet een berichtje. Doe ik ook en dat gaat super.
Reputatie 6
Ik moet even iets herstellen :)

De limiet staat momenteel op 150Mb/s 🙂

Reageer