Beantwoord

Matig bereik bij gesprek

  • 12 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 317 Bekeken

Reputatie 2
Vanochtend kon degene die mij belde mij aanvankelijk niet goed verstaan. Nou was het mij al opgevallen dat de ontvangst thuis de laatste 1-2 jaar wisselt. De ene keer heb ik weinig streepjes en een seconde later weer goed bereik. Ligt dit aan de zendmast of aan mijn oude telefoon?
icon

Beste antwoord door David 13 augustus 2018, 15:10

Hoi 180punten?

Is dit de eerste keer dat je een dergelijk probleem ervaart of is dat ook al over de afgelopen 1 a 2 jaar vaker gebeurd? Van welke telefoon maak je gebruik?

Het netwerk in jouw omgeving is inderdaad nét op het randje ligt qua niveau van de dekking. Ervaar je dit probleem alleen thuis op die locatie of ook op andere plekken? Als je het namelijk ook op andere plekken hebt, dan is de kans groot dat het aan de simkaart of het toestel ligt. Gebeurt het enkel en alleen bij je thuis, dan is het hoogst waarschijnlijk een netwerkprobleem. Wanneer dit laatste het geval is, kun je via de dekkingskaart een melding indienen. Onze netwerkspecialisten gaan dan kijken wat de oorzaak is van de verminderde dekking in jouw omgeving.

Als het ook op andere plekken gebeurt, dan raad ik je een kruistest aan. Je plaatst jouw simkaart dan in een andere telefoon en andersom. Als dan blijkt dat het in een andere telefoon met jouw simkaart niet gebeurt, dan ligt het aan het toestel. Gebeurt het met de andere simkaart in jouw toestel ook, dan ligt het aan de simkaart. We kunnen dan een nieuwe voor je fixen!

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! Houd ons op de hoogte. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Bij een soortgelijke vraag werd verwezen naar de dekkingskaart van T-Mobile. Daar zie ik dat ik aan de rand woon van een gebied met matige ontvangst. Wat gaat T-Mobile daar aan doen en wanneer is de dekking weer optimaal?
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi 180punten?

Is dit de eerste keer dat je een dergelijk probleem ervaart of is dat ook al over de afgelopen 1 a 2 jaar vaker gebeurd? Van welke telefoon maak je gebruik?

Het netwerk in jouw omgeving is inderdaad nét op het randje ligt qua niveau van de dekking. Ervaar je dit probleem alleen thuis op die locatie of ook op andere plekken? Als je het namelijk ook op andere plekken hebt, dan is de kans groot dat het aan de simkaart of het toestel ligt. Gebeurt het enkel en alleen bij je thuis, dan is het hoogst waarschijnlijk een netwerkprobleem. Wanneer dit laatste het geval is, kun je via de dekkingskaart een melding indienen. Onze netwerkspecialisten gaan dan kijken wat de oorzaak is van de verminderde dekking in jouw omgeving.

Als het ook op andere plekken gebeurt, dan raad ik je een kruistest aan. Je plaatst jouw simkaart dan in een andere telefoon en andersom. Als dan blijkt dat het in een andere telefoon met jouw simkaart niet gebeurt, dan ligt het aan het toestel. Gebeurt het met de andere simkaart in jouw toestel ook, dan ligt het aan de simkaart. We kunnen dan een nieuwe voor je fixen!

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! Houd ons op de hoogte. 🙂
Reputatie 2
Hallo David,

Volgens mij heb ik dit alleen thuis. Een tijd geleden heb ik een andere simkaart gekregen omdat de vorige zo oud was. Het signaal was al niet stabiel met de oude sim. Het lukte mij niet om een melding te doen omdat ik prepaid bel volgens de foutmelding. De telefoon is oud, zal het kaartje eens in een nieuwer toestel proberen.
Reputatie 7
Badge +19
In dat geval zouden wij dit wel kunnen doorzetten, dus laat inderdaad maar weten wat er uit de kruistest komt! Ik wil natuurlijk wel dat jij gewoon goede dekking hebt, óók met Prepaid! 🤓

We zien je berichtje wel verschijnen en dan gaan we verder ons best voor je doen!

Reageer