Midden in onze hoofdstad zijn we begonnen met een enorme operatie! Bekijk het filmpje

Toon eerste reactie

75 reacties

Reputatie 3
Ja. Klopt. Wij zijn nu in Utrecht bezig met de SRAN rollout, te beginnen bij de UMC...
Is Amsterdam dan al helemaal klaar?

Twee weken geleden was ik in de Marnixstraat en daar had ik nog gewoon GPRS in plaats van EDGE. Of zijn jullie nu in meerdere steden tegelijkertijd bezig?
Reputatie 6
Badge +13
@MickyM Dat is leuk! ;)

@Jeroen-O
Nee hoor, in Amsterdam zijn ze gewoon nog bezig! Kijk hier maar eens: Vul ook maar eens Utrecht in..
Momenteel zijn ze in meerdere plaatsen tegelijk bezig. :)
Reputatie 1
Ik heb een htc one maar ik krijg nooit h+ te zien. Ik woon in amsterdam en ben elke dag wel in meerdere plekken in amsterdam, maar nooit zie ik h+ staan. Hoe kan dit?
Nog niet overal in Amsterdam is het netwerk vernieuwd.

Uit eigen ervaring draait het nieuwe netwerk in (een deel van) Amsterdam zuidoost (tussen de Arena en het AMC) en ook in Amsterdam noord (rond het Dollardplein). Wellicht is het gebied groter, maar dat heb ik zelf niet geconstateerd.

Op andere locaties waar ik recentelijk (laatste twee weken) geweest ben draait het nog niet, zoals de Marnixstraat en de Valckenierstraat. Daar krijg ik GPRS te zien in plaats van EDGE, dus daar zal je hoogstwaarschijnlijk ook geen H+ aantreffen. Dat laatste kan ik zelf niet testen, aangezien mijn telefoon dat niet ondersteunt.

Recentelijk ben ik ook in het centrum van Utrecht en Rotterdam geweest, maar ook daar heb ik nog niks van het nieuwe netwerk gemerkt.
Reputatie 6
Badge +13
@Jeroen-O

Dat gebied is al veel groter.. :D
Je kunt zien via  'geplande werzaamheden' waar de masten nog vervangen moeten worden. 

Over dat GPRS dat kan best, T-Mobile heeft alles op de masten geïnstalleerd, dus van GPRS tot 4G. Alleen 4G wordt pas op 18 november geactiveerd. 
Dus het kan best nog wel eens zo zijn, dat je telefoon het GPRS signaal oppakt. Zo zal je telefoon ook niet altijd van UMTS900 gebruik maken.. 

In Utrecht centrum is nog geen netwerk verbetering geweest, dat moet nog komen.. Ze beginnen vanaf het UMC.Rondom het UMC is al gedaan, kijk maar naar mijn vorige screenshots. 

Ik ben zondag weer in Utrecht dan ga ik het weer even testen. ;)

In Rotterdam beginnen ze pas vanaf 7 oktober, wat ik las. 
Reputatie 5
Ik heb in Alphen a/d Rijn (postcode 2406, centrum) ook al HSPA+, nog geen Edge helaas en ook nog niet op de 900Mhz maar een collega van me heeft een Note3 gekocht en deze geeft al keurig aan dat er H+ dekking is, ook de pingtijden zijn van de 80 naar de 50 á 60 gegaan, nu weet ik natuurlijk niet of het echt H+ is maar zijn toestel geeft het aan en we halen beiden snelheden van tegen de 9Mbit :)

Morgen ben ik in Utrecht en ga ik het zeker allemaal even testen, ik ben vooral benieuwd naar Edge, want dit kan in sommige situaties nog wel eens van pas komen 🙂
Vanavond in Gouda geweest en nagenoeg overal H+ gehad. Edge heb ik nier gezien daar alleen G.
leroy98ecker schreef:

@Jeroen-O

Dus het kan best nog wel eens zo zijn, dat je telefoon het GPRS signaal oppakt. Zo zal je telefoon ook niet altijd van UMTS900 gebruik maken..

Ik ga er vanuit dat als er EDGE beschikbaar is, dat mijn telefoon daar ook gebruik van maakt. In Amsterdam noord heb ik tenslotte ook altijd EDGE en niet wanneer mijn telefoon dat uitkomt.
Als ik dus GPRS op mijn telefoon zie, dan neem ik aan dat die site nog een upgrade moet krijgen, of dat T-Mobile EDGE nog niet heeft aangezet.

Dat mijn telefoon niet atlijd van UMTS 900 gebruik maakt, dat kan. Maar als het geen 900 is, dan is het 2100. Net zoals je geen invloed hebt of je telefoon op GSM 900 of 1800 MHz zit. Dat maakt ook verder niet zoveel uit, als het bereik maar goed is.

Je kunt zien via 'geplande werzaamheden' waar de masten nog vervangen moeten worden.

Waar kan ik dat dan zien? Ik kan alleen een woonplaats invoeren en dan wordt er aangegeven of er werkzaamheden zijn gepland op korte termijn. Een overzicht van wat er vervangen is en wat nog gedaan moet worden, kan ik nergens vinden. De dekkingskaart geeft daar ook geen informatie over.
Reputatie 6
Badge +13
Hier word ik blij van!! :D Vandaag in Utrecht. 

https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1748&stc=1&d=1380470352

https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1749&stc=1&d=1380470434

https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1750&stc=1&d=1380470518

Ik heb nog nooit zo'n stabiel netwerk meegemaakt! :)
Ziet er goed uit.
Reputatie 5
Ik was vanacht ook in Utrecht en halverwege de nacht verscheen er opeens een E in beeld inplaats van een G (3G deed het bij aankomst al niet meer door werkzaamheden)
Over Edge een leuk resultaat
http://www.plaatjesdump.nl/upload/386783a1de4c9d59cdaa9b9377ff8ca7.png
Heb vandaag ook maar weer eens een speedtestje gedaan, dit keer in Utrecht Kanaleneiland:

http://i.imgur.com/gU0JNYt.png
Op Utrecht Lage Weide had ik vandaag een 'E'. Daar is het netwerk dus ook al vernieuwd. Gaat lekker zo.
Reputatie 5
Amsterdam is er al helemaal klaar voor : http://4gmast.nl/2013-06-16-07-20-28/dekking-t-mobile/195-t-mobile-antennes-in-groot-amsterdam
Reputatie 6
Badge +13
@Netgangster 

Ik had het gezien! :) 
Volgens mij moeten er nog veel meer bij komen. 
Want, 4G is niet op alle masten geactiveerd. Veel UMTS masten staan nog vrij. 
Utrecht is er trouwens ook (bijna) helemaal klaar voor! En Rotterdam en Den Haag volgen ook nog. :)

Ik ga het de komende de tijd nauw in de gaten houden. :p
Ik vraag me af wanneer er eens wat (meer) UMTS 900 beschikbaar komt.

Als ik de frequentie (UARFCN) opvraag, is het altijd 2100 MHz.
900 Mhz heb ik slechts 1x gehad in Amsterdam zuidoost, maar in andere delen waar bijvoorbeeld wel al EDGE is, is er geen UMTS 900.
Reputatie 4
@Jeroen-O

Dat is een goede vraag!

Ik heb deze uit moeten zetten bij de betreffende afdeling. Wanneer ik een reactie terug heb zal ik dit hier melden. 🙂
Bedankt Bram, ik wacht het antwoord af.
Ik kreeg begin oktober een sms dat tussen 15 en 21 oktober het netwerk vernieuwd zou worden. Het is nu 1 nov en nog geen spoor van het nieuwe netwerk kunnen ontdekken. Heb alleen maar een H (1of 2 streepjes) of G (4 streepjes) postcode 2922/2923. Ben bang dat ik straks niet eens 4g heb op 18 nov.
Reputatie 6
Badge +13
Hallo @HMG76

Amsterdam e.o, Utrecht, Den Haag en Rotterdam e.o krijgen allemaal op de 18e 4G. 
Krimpen a/d Ijssel krijgt dus ook 4G. Voor meer informatie: http://www.t-mobile.nl/4g

Groet Leroy, 
Reputatie 4
@Jeroen-O

Excuses voor de late reactie.

Ik heb een antwoord ontvangen. Wat wordt aangegeven is dat wij niet zowel de site als de antenne willen vervangen. Daarom wordt eerst 4G gerealiseerd en is er een ander datum vrijgemaakt om U900 te realiseren. Daarom kan het zijn dat je nog niet overal U900 ziet. 🙂
Bedankt voor je reactie Bram. We wachten het dan wel af.
Goedemorgen,

Ik was benieuwd of er ook ergens bij te houden is wanneer in jou regio het verbeterde netwerk geïnstalleerd is, ik merk nu namelijk dat mijn 3G erg slecht is waar ik nu woon (net verhuisd) gelukkig krijgen we volgende week Wifi zodat ik iig thuis wel internet weer goed op kan, maar zou graag zien dat als ik het dorp in loop ik ook gebruik kan maken van internet en niet pas uur of 2 later whatsapp berichten binnen krijg omdat me telefoon geen verbinding maakt met internet.

Heb behoorlijk uitgebreide data abonnement omdat ik ook vaak onderweg ben en ik dan muziek luister via 3G, maar thuis en in je omgeving bij huis moet het toch ook beter werken.

Groet van iemand uit midden van het land.
Reputatie 5
Badge +11
@G@centre
Welkom op het T-Mobile Forum! :)
Via de 4G pagina kun je checken wanneer je 4G in jouw regio hebt. Daaraan kun je ook zien wanneer het verbeterde netwerk bij jou beschikbaar is. Vaak wordt na het vernieuwen van het netwerk op locatie vrij snel daarna 4G geactiveerd. Wellicht is het voor jou interessant om dit topic te lezen, daar heb ik veel voorkomende vragen over het nieuwe netwerk op een rij gezet. 

Reageer