Beantwoord

Minder bereik regio Assen

• 2 juni 2015
  • 4 reacties
  • 519 Bekeken

Hallo,
hoera, er is 4G in de regio Assen. Mooi. Maar sinds enkele dagen ervaar ik duidelijk mindere dekking is het omgebouwde gebied. Wordt er nog ingeregeld? Bereik is vaak minimaal. Hebben meer mensen die ervaring?

Aan m'n toestel en simkaart zal het niet liggen, die zijn beiden gloednieuw.
icon

Beste antwoord door picassootje 2 juni 2015, 17:24

Hoi Steven S,

Tijdens de werkzaamheden kan het idd zo zijn dat je minder dekking zult ervaren. Het kan ook zijn dat er wat meer "storingen" zijn tijdens het uitzetten van zendmasten enzo.

Om welke technologie gaat het waar je mindere dekking mee ervaart? 2G, 3G of 4G?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi Steven S,

Tijdens de werkzaamheden kan het idd zo zijn dat je minder dekking zult ervaren. Het kan ook zijn dat er wat meer "storingen" zijn tijdens het uitzetten van zendmasten enzo.

Om welke technologie gaat het waar je mindere dekking mee ervaart? 2G, 3G of 4G?
Zowel 3G als 4G, meestal amper 1 streepje. Als ik het vernieuwde gebied weer uitrij is het bereik beter (maar dan geen 4G meer hè..) Vorige week had ik deze 'problemen' met mijn vorige toestel niet. Ik kijk het even aan, hoop wel dat het beter wordt!
Reputatie 1
Badge
Ok. Alles moet nog geoptimaliseerd worden in het begin en daarnaast worden de masten nog steeds vervangen in die regio en ook glasvezel aansluitingen op de masten. Dus even afwachten nog. Na een paar maanden wordt er ook nog eens 3G op de 900 band geactiveerd wat voor een nóg betere indoor dekking zorgt.

Overigens heb je met 4G genoeg aan 1 of 2 streepjes bereik. De verbinding is stabiel en je behaalt nog hoge snelheden. Aan het begin dacht ik ook dat 4G niet zo goed was wat bereik betreft. En ik dacht zelfs even dat het aan de antenne in mijn toestel lag. Ik haal met 1 streepje bereik op 4G vaak hoge downloadsnelheden en een hoge ping waarde. Doe maar eens een speedtest voor de grap, Let wel op je dataverbruik dan.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Steven S,

Goed om te horen dat je 4G in Assen hebt, maar wel jammer dat het nog niet optimaal werkt allemaal!

Zoals Picassootje al aangeeft kan het door de werkzaamheden even duren voor alles helemaal optimaal werkt. Wanneer de werkzaamheden helemaal afgerond zijn dan zul je een stabiel netwerk moeten ervaren! Als dit nou uitblijft, kun je eventueel via de dekkingskaart een melding indienen. Er wordt dan gekeken hoe het komt dat het netwerk nog niet goed werkt en wat er aan gedaan kan worden! :)

Hopelijk kun je gauw genieten van het verbeterde netwerk! 😃

Reageer