Beantwoord

MMS versturen lukt niet

• 2 maart 2016
  • 8 reacties
  • 1009 Bekeken

L.s.,

Ik kan geen MMS-berichten ontvangen of versturen. De APN-instellingen heb ik reeds gecontroleerd, deze staan ingesteld op het gebruik van internet. Handmatig heb ik ook de APN-instellingen voor MMS ingesteld, maar dit blijkt niet te werken. Een sms met 'mms' naar 1300 geeft geen antwoord en via de website heb ik mij MMS-instellingen middels bericht opgevraagd: dit kan ik niet openen! Steeds krijg ik als antwoord: 'bericht niet gedownload' wanneer ik een MMS probeer te openen (óók die van T-Mobile zelf met de juiste instellingen!) Tips iemand?
icon

Beste antwoord door Amy 9 maart 2016, 09:34

Hey Rosalie,

Ik ben een beetje gaan googlen maar ik kwam helaas ook niet verder dan uileg over hoe je een sms kunt sturen. Zou je eens willen kijken of de instellingen op deze pagina goed in jouw toestel staan? Houd er rekening mee dat je een mms-bericht moet hebben gestuurd voor je er een kunt ontvangen.

Wil je ons laten weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval zijn wil je ons dan een aantal voorbeelden (datum + tijdstip) sturen van momenten waarop je een mms probeerde te versturen? Dan kunnen wij dit doorzetten naar onze technische collega's en het zo snel mogelijk voor je oplossen! 🙂

Ben benieuwd naar je reactie!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rosalie,

Allereerst welkom op het forum! Leuk dat je al gelijk een profielfoto hebt toegevoegd, fan van Lord of the Rings? ;)

Wat vervelend dat het niet lukt om een MMS te versturen! Ik heb voor alle zekerheid ook nog even in ons systeem gekeken of je misschien een blokkade voor mms hebt, maar dat is niet het geval. Kun je eens kijken of je wel de mobiele gegevens aan hebt staan? Je kunt namelijk alleen een mms versturen via ons netwerk en niet via wifi.

Laat je even weten of het gelukt is?
Hoi Thalina!

Dank voor je reactie.
Ik wist niet dat dat een voorwaarde was, maar heb dat gisteren wel geprobeerd. Ook vandaag wederom, maar zonder succes. Bijgevoegd twee screenshots van de meldingen die ik steeds opnieuw krijg.
En inderdaad je hebt een originele LOTR-nerd te pakken ;-)

Groet,
Rosalie
Lukt het ook niet door te bellen met de klantenservice en te vragen of zij er iets aan kunnen doen of daar hulp aan vragen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rosalie aka LOTR-nerd, :P

Kun je aangeven van welk toestel je gebruik maakt? Dan kan ik met je meekijken. Je kan ook zelf op onze toestelhulp pagina de MMS instellingen van je toestel nalopen.

Ik hoor graag van je! 🙂
Hoi!

Ik heb een oud toestel: een HTC Desire C. Bij de toestelhulp kon ik niets, maar dan ook helemaal niets terug vinden... :-(

Groet
Reputatie 6
Badge +15
Hey Rosalie,

Ik ben een beetje gaan googlen maar ik kwam helaas ook niet verder dan uileg over hoe je een sms kunt sturen. Zou je eens willen kijken of de instellingen op deze pagina goed in jouw toestel staan? Houd er rekening mee dat je een mms-bericht moet hebben gestuurd voor je er een kunt ontvangen.

Wil je ons laten weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval zijn wil je ons dan een aantal voorbeelden (datum + tijdstip) sturen van momenten waarop je een mms probeerde te versturen? Dan kunnen wij dit doorzetten naar onze technische collega's en het zo snel mogelijk voor je oplossen! 🙂

Ben benieuwd naar je reactie!
Hoi Amy,

Dank voor je reactie.
Inmiddels lukt het me wel om de ontvangen MMS te openen middels een link naar de site (eerder kreeg ik deze ook niet). Vooralsnog ga ik deze MMS-berichten nog maar 2 weken krijgen en is daarna het probleem vanzelf opgelost. Dus zolang ik ze via de link kan bekijken is het voor mij prima zo.
Dank allemaal voor het meedenken!

Groet,
Rosalie
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rosalie,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Fijn om te lezen dat je ze via de link wel kunt ontvangen. Ik hoop dat dit blijft werken. Mocht je alsnog problemen ervaren, trek dan even aan de bel! 😉

Reageer