Beantwoord

Mobiel netwerk niet beschikbaar


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Mijn telefoon geeft aan mobiel netwerk niet beschikbaar. Ligt dit aan de westerstorm?
icon

Beste antwoord door David 4 januari 2018, 10:44

Hoi Susan14,

Het was inderdaad wel een flinke storm hè? Veel last van gehad? :S

Er zijn in jouw omgeving geen problemen bekend met het netwerk, maar misschien is het ondertussen bij jou ook alweer in orde? Voor de volledigheid ga ik er in dit geval vanuit dat je op het moment nog problemen hebt, zodat ik je verder kan helpen. Ervaar je het probleem op één plek of overal? Als je het op één locatie hebt, dan zou het aan de dekking kunnen liggen in jouw omgeving. Als je het overal hebt, dan is de kans groter dat het aan het toestel of de simkaart ligt. Dit kun je gelijk achterhalen door een kruistest uit te voeren. Je plaatst jouw sim dan in een andere telefoon en andersom. Als jouw sim in een andere telefoon wél werkt, dan ligt het aan (de instellingen van) jouw toestel en anders aan de simkaart. Zo weet je eigenlijk gelijk waar het aan ligt!

Ik ben heel benieuwd of je het probleem nog ervaart! Zie jouw reactie dan ook graag snel tegemoet! 🙂

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Susan14,

Het was inderdaad wel een flinke storm hè? Veel last van gehad? :S

Er zijn in jouw omgeving geen problemen bekend met het netwerk, maar misschien is het ondertussen bij jou ook alweer in orde? Voor de volledigheid ga ik er in dit geval vanuit dat je op het moment nog problemen hebt, zodat ik je verder kan helpen. Ervaar je het probleem op één plek of overal? Als je het op één locatie hebt, dan zou het aan de dekking kunnen liggen in jouw omgeving. Als je het overal hebt, dan is de kans groter dat het aan het toestel of de simkaart ligt. Dit kun je gelijk achterhalen door een kruistest uit te voeren. Je plaatst jouw sim dan in een andere telefoon en andersom. Als jouw sim in een andere telefoon wél werkt, dan ligt het aan (de instellingen van) jouw toestel en anders aan de simkaart. Zo weet je eigenlijk gelijk waar het aan ligt!

Ik ben heel benieuwd of je het probleem nog ervaart! Zie jouw reactie dan ook graag snel tegemoet! 🙂
Hoi David,

Vandaag het probleem opgelost. Lag niet aan de dekking inderdaad.
Heb via de site naar oplossing gezocht en gevonden. Kruistest was niet nodig, uit- en weer aanzetten bleek te helpen.

Thanks,
Fijne dag
Reputatie 7
Badge +20
Top dat het opgelost is, Susan! 🙂

Reageer