Beantwoord

Mobiele data werkt niet

• 12 maart 2016
  • 16 reacties
  • 11623 Bekeken

Beste,

Als mijn WiFi uitgeschakeld is en ik mijn 3G aanzet doet hij het opeens niet meer ?
Wat kan ik hier aan doen ?

M.v.g. Diana
icon

Beste antwoord door Pilovali 12 maart 2016, 15:45

Zou je eens het volgende willen proberen:
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Herstel netwerkinstellingen te gaan.
Je toestel haalt dan automatisch de instellingen van het T-Mobile netwerk op.

Groet,
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Dit is natuurlijk vervelend. Als je je wifi uitzet, heb je dus geen mobiel internet?
Welke telefoon heb je?

Groet,
Dat klopt, ik heb een 5S
Iphone*
Reputatie 6
Badge +17
Zou je eens het volgende willen proberen:
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Herstel netwerkinstellingen te gaan.
Je toestel haalt dan automatisch de instellingen van het T-Mobile netwerk op.

Groet,
Het doet het weer ! Heel erg bedankt
Reputatie 6
Badge +17
Het doet het weer ! Heel erg bedankt
Graag gedaan! 🙂
Mijn 4G netwerk werkt niet als mijn WiFi uitstaat.
Ik heb een Samsung galaxy s5 plus
Reputatie 6
Badge +17
@EMP
Hallo,

Je kunt het beste even een andere topic maken, crossposten is niet toegestaan volgens de huisregels.

Wat zie je als je wifi uitzet? Welk icoontje staat bij de signaal indicator?

Groet,
Helemaal niks. Normaal verschijnt het 4G icoontje
Reputatie 7
Badge +20
@ IndianaaaJones;

Wat super dat je probleem is opgelost met de tip van ons klantexpert Pilovali! ;)

@EMP;

Ik heb jou in dit topic van een reactie voorzien.
Mijn 4G werkt ook niet als ik de Wifi uitzet. Heb een General Mobile GM6D. Ik krijg dan een E met een x in de statusbalk en als ik dan online wil gaan gaat dat niet. Moet dan vliegtuigmodus uitzetten of mobiele data aanzetten terwijl die aan staat. Heb het probleem trouwens sinds ik de update naar Android 8.0.0. heb geïnstalleerd. Wie kan mij helpen? Groet Daniel.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Redman84,

Zo te zien heeft mijn collega je via Facebook ook al een aantal suggesties gedaan, maar is het nog niet opgelost. We blijven verder graven!

Ze heeft ook aangeraden om jouw simkaart eens te controleren. Dan weet je gelijk of het aan de simkaart of het toestel ligt, dus dat is erg handig om uit te voeren! Ik begrijp dat je wel een ander toestel hebt, maar dat de simkaart daar niet in past. Je kunt altijd even een T-Shop (of Phone House) binnenlopen, zodat zij je daar gelijk verder kunnen helpen. Zij kunnen dan ook een kruistest met je doen, dan weet je eigenlijk gelijk wat de oorzaak is en ze kunnen je dan gelijk verder helpen!

Laat je weten of het gelukt is en of het uiteindelijk dan toch werkt?
Beste David. Het ligt niet aan mijn simkaart want heb hem in mijn oude HTC One X gedaan met de microsim ring erom anders paste hij niet. Vol bereik overal dus dat probleem opgelost. Dus het ligt of aan mijn GM6D of aan de update.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Redman84,

In dat geval ligt het dan inderdaad aan het toestel, dan wel aan de update. Ik zou je dan ook aan willen raden om een fabrieksreset uit te voeren op jouw toestel. Na een update kunnen er soms problemen ontstaan en die worden opgelost door de reset. Wij hebben zelf geen instructies in onze Toestelhulp staan voor jouw model telefoon, maar in de handleiding is dit vast ook te vinden. Zorg er dan wel voor dat je eerst een goede back-up maakt, zodat je niets aan bestanden en gegevens verliest.

Ik hoor graag van je of het uiteindelijk opgelost is!
Fabrieksreset gedaan maar heeft echt niets geholpen. Een collega heeft gebeld en zij zei mij dat ik het toestel maar voor reparatie moet opsturen. Is gelukkig verzekerd dat toestel dus zal als goed is niet teveel gaan kosten. Toch bedankt voor de goede service 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hi Redman84,

Dan komt het inderdaad aan op een reparatie! Hopen maar dat het snel en goed opgelost wordt. Ben wel erg benieuwd wat nou uiteindelijk de oorzaak was!

Reageer