Beantwoord

Na nummerbehoud kan ik geen korte smsjes meer ontvangen

• 16 november 2017
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

Hallo.

Ik heb 2 weken geleden abonnement gemaakt bij T-mobile. Nummerbehoud aangevraagd en sinds deze nummer geactiveerd is, ervaar ik problemen met het ontvangen van korte smsjes / service smsjes.
Even uitleggen:
Korte smsjes/ service smsjes bestaat uit : Facebook,instagram, whatsapp,snapchat verificatiecodes. Imessage en facetime kan niet geactiveerd worden omdat mijn iphone een soort "smsje" moet sturen naar me eigen simkaart. Hierdoor imessage en facetime wordt dan geactiveerd. Dat ontvang ik dus niet. Ik krijg ook geen verificatie codes als ik via de website op een browser naar apple wilt inloggen. TAN -codes ontvang ik ook niet. Ook normale berichten die via mijn server (in dit gevaal Filemaker) gestuurd heb naar mijn eigen nummer ontvang ik niet. (dit is via mijn werk gedaan , deze dienst gebruiken wij om smsjes naar ons klanten te sturen , dit is niet eens een korte sms).
Op dit moment maak ik gebruik van een half werkende dienst en ik wil hier een oplossing hebben omdat ik kan zelfs mijn werk niet volledig uitvoeren (omdat ik via een website moet inloggen en deze website 2stap verficatie gebruikt). Ik heb wel netjes mijn eerste factuur betaald en alles.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?
1. iPhone hersteld helemaal vanuit fabrieksinstellingen. Hier heb ik ook problemen gehad omdat ik moest inloggen met me apple id en apple id moest me een sms sturen om automatisch mijn iphone te laten activeren en dat is dus niet gebeurt. ik moest gebruik maken van de "bellen" optie om ma code te laten horen om verder te gaan met mijn configuratie van me iphone.
2. Simkart er uit gehaald en in 3 verschillende mobieltjes geplaatst (2 iphones, 1 android). Hier heb ik ook geen activatiecodes ontvangen.
3. Alle blokkades staan op toegestaan.Dus dat is ook geen blokkade probleem.
4. Oude provider gebeld, ze konden mij niet verder helpen.
5. Bij de telefoon met t-mobile en in chat geweest al honderd keer nu.
6. Ja mijn nummer staat goed ingesteld op alle websites en services . ik heb deze nummer voor de afgelopen 5 jaar gebruikt met deze services.

Ik wil graag deze probleem szm fixen. ik wacht nu al een week. Ik had het niet erg gemerkt als ik gewoon mijn betalingen kon uitvoeren en op mijn werk kon inloggen. Daarom vind ik dit dus heel erg belangrijk.
Ik denk dat dit een routering / poortering problem is.

Mijn abonnement is sinds 3 november geactiveerd. Dat betekent dat ik 2 weken de tijd heb om op te zeggen. Morgen zou dan mijn laatste dag zijn om op te zeggen. Wat ik nog "super" vind is dat ik tot morgen moet wachten om te kijken als de technische afdeling mijn klacht in behandeling neemt.

Als jullie wat ideeën hebben of als jullie deze probleem vroeger hadden hoor ik graag van jullie.
Zoals ik het nu zie, kan ik alleen 3 oplossing bedenken.

1. Deze probleem moet szm opgelost worden dat betekent niet een hele andere week, 2,3,4,5 afwachten.
2. Deze nummer laten overzetten naar een andere provider en een normale nieuwe t-mobile werkende nummer ontvangen voor mijn abonnement om alle services naar de nieuwe nummer te verplaatsen.
3. Abonnement opzeggen en een andere provider vinden.
:?
icon

Beste antwoord door Hajar 18 november 2017, 11:50

Hi Ibrancus,

Echt balen dat je zulke problemen ervaart. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega en dat je hebt aangegeven dat je het abonnement wilt ontbinden. Erg jammer dat je ons gaat verlaten, maar ik snap dat je gebruik wilt maken van een goedwerkend abonnement.

Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Ibrancus,

Echt balen dat je zulke problemen ervaart. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega en dat je hebt aangegeven dat je het abonnement wilt ontbinden. Erg jammer dat je ons gaat verlaten, maar ik snap dat je gebruik wilt maken van een goedwerkend abonnement.

Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag.
Ja. Dat is erg jammer dat hun de probleem niet kunnen vinden. Ik had verwacht ... ja misschien in contact komen met Mijn vorige provider. Misschien is daar iets mis gegaan. Ik weet zeker dat het niet aan mij ligt. Ook omdat de hele week heb ik dit probleem samen met andere mensen die wel beter weten over netwerken, telefoons etc ... ICT’ers. Wel jammer maar ik wik niet 2 jaren vast zitten aan een contract waar ik niet een volle werkend dienst.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik begrijp je keus helemaal. Ik had het ook liever anders gezien. Mocht je in de toekomst weer terug willen komen bij ons dan verwelkomen wij je met open armen! 😳
Is dit probleem opgelost door over te stappen naar een andere provider?

Reageer