Beantwoord

netwerk 4G Eindhoven - Roermond


Ik reis iedere dag met de trein van Eindhoven naar Roermond en de dekking is SLECHT! 4G ja in de buurt van de stations Roermond Eindhoven en Weert maar ertussen in belabberd. Wanneer wordt het netwerk nu daadwerkelijk 4G? Niet aangeven dat het 95% is want dat klopt niet
icon

Beste antwoord door MichelD4 9 december 2015, 23:38

Beste Gino Proosten,

Erg vervelend, dat je op het traject van Eindhoven, via Weert, naar Roermond een slecht bereik ervaart met het 4G netwerk van T-Mobile, terwijl je waarschijnlijk veel met je smartphone wilt doen tijdens je treinreis.

Ik heb het traject eens onder de loep genomen, en kan helaas niets anders concluderen dat het merendeel van het traject een goede 4G dekking heeft.
Alleen zodra je Heeze voorbij bent is de dekking tijdelijk iets minder (maar niet bijzonder slecht), en een stuk vlak voordat je Maarheze binnen rijdt (zeer beperkt bereik), maar de rest van het traject is de dekking goed.

Daarnaast moet je ook rekening houden met het feit, dat je in een trein zit, die ten eerste met een behoorlijke snelheid rijdt, maar ook nog eens van staal is gemaakt.
Je zit in feite in een stalen constructie, waar het mobiele signaal wat moeilijk doorheen dringt, net zoals een nieuwbouw woning met een hoge isolatie.
Ook de antenne van jouw smartphone speelt hierin een belangrijke rol, aangezien die bij goedkopere smartphones wat minder van kwaliteit is, dan bij de high-end smartphones, zoals de iPhone 6 die eerder dit jaar werd beoordeeld voor zijn goede ontvangst kwaliteit.
Waarmee ik wil aangeven, dat jouw buurman/vrouw in dezelfde trein wel een goed 4G bereik ervaren met T-Mobile, terwijl jij een paar banken verder in jezelf loopt te vloeken, omdat je een slecht bereik hebt met 4G.

Kortom, het heeft dus met meerdere factoren te maken, waarom jij een slechter 4G bereik in de trein ervaart, terwijl een ander (in dezelfde trein) minder tot geen last hiervan heeft.
Hier valt niet zo heel veel aan te doen, behalve dat T-Mobile blijft werken aan een beter 4G netwerk de aankomende tijd.
Want zoals "Emgee4u" al schreef, wil T-Mobile streven naar een 4G dekking van 99%.

Hopelijk is het je nu wat duidelijker geworden, ook al is daar niet direct een oplossing voor.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Hallo Gino Proosten, erg lastig dat je slecht bereik hebt. TMobile streeft er naar eind 2015 van 95% naar zelfs 99% procent te krijgen. Het is bijna eind 2015 dus ze hebben werk aan de winkel... Je hebt ongetwifeld al eea gezien op www.t-mobile.nl/4g. Ik hoop dat ook jij binnenkort beter bereik hebt. Groet, eM.
Reputatie 3
Beste Gino Proosten,

Erg vervelend, dat je op het traject van Eindhoven, via Weert, naar Roermond een slecht bereik ervaart met het 4G netwerk van T-Mobile, terwijl je waarschijnlijk veel met je smartphone wilt doen tijdens je treinreis.

Ik heb het traject eens onder de loep genomen, en kan helaas niets anders concluderen dat het merendeel van het traject een goede 4G dekking heeft.
Alleen zodra je Heeze voorbij bent is de dekking tijdelijk iets minder (maar niet bijzonder slecht), en een stuk vlak voordat je Maarheze binnen rijdt (zeer beperkt bereik), maar de rest van het traject is de dekking goed.

Daarnaast moet je ook rekening houden met het feit, dat je in een trein zit, die ten eerste met een behoorlijke snelheid rijdt, maar ook nog eens van staal is gemaakt.
Je zit in feite in een stalen constructie, waar het mobiele signaal wat moeilijk doorheen dringt, net zoals een nieuwbouw woning met een hoge isolatie.
Ook de antenne van jouw smartphone speelt hierin een belangrijke rol, aangezien die bij goedkopere smartphones wat minder van kwaliteit is, dan bij de high-end smartphones, zoals de iPhone 6 die eerder dit jaar werd beoordeeld voor zijn goede ontvangst kwaliteit.
Waarmee ik wil aangeven, dat jouw buurman/vrouw in dezelfde trein wel een goed 4G bereik ervaren met T-Mobile, terwijl jij een paar banken verder in jezelf loopt te vloeken, omdat je een slecht bereik hebt met 4G.

Kortom, het heeft dus met meerdere factoren te maken, waarom jij een slechter 4G bereik in de trein ervaart, terwijl een ander (in dezelfde trein) minder tot geen last hiervan heeft.
Hier valt niet zo heel veel aan te doen, behalve dat T-Mobile blijft werken aan een beter 4G netwerk de aankomende tijd.
Want zoals "Emgee4u" al schreef, wil T-Mobile streven naar een 4G dekking van 99%.

Hopelijk is het je nu wat duidelijker geworden, ook al is daar niet direct een oplossing voor.
Reputatie 6
Hoi Gino,

Een kleine aanvulling op het antwoord hierboven. Wanneer je bijvoorbeeld op Sensorly.com kijkt en je volgt het traject vanuit Eindhoven naar Roermond dan zie je dat er al iemand dit traject heeft 'gemapt' in de trein. Het hele traject is er 4G bereik. Uiteraard zullen er plekken zijn waar het minder is. Binnenkort zal de 900Mhz worden geactiveerd in Noord-Limburg. Dit zal het bereik ook verbeteren, echter de 1800Mhz is momenteel sterk genoeg op het spoortraject.

Hopelijk allemaal iets duidelijker nu.
Allemaal leuk en aardig maar het moet gewoonweg niets uitmaken of ik in de trein zit want op eerdere plekken heb ik wel bereik en op andere nog niet eens H. Dus 3g. Ik hen een samsung S5. Nog nooit gevallen en dit is geen goedkope telefoon. Ik zag op mijn beurt dat er nog heel wat verandert dient te worden. Inderdaad van roermond naar swalmen postcode 6071 is het 4G ook niet actief....Ben er niet tevreden mee hoop op een snelle verandering! Of loop niet te koop met 95% dekking 4G want dat klopt niet!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Gino,

Jammer dat je deze dekingsproblemen ervaart..

Zoals aangegeven is het netwerk in een trein afhankelijk van verschillende factoren, MichelD4 heeft dit ook uitgebreid toegelicht. Daarnaast heb je in de trein ook nog het punt dat je snel van mast tot mast switcht, op stations is dit natuurlijk niet het geval en ervaar je een stabieler netwerk.

Rondom Swalmen is inderdaad een gebied waar de dekking minder stabiel is, dit gebied ligt ook vlak aan de grens met Duitsland, wat dit weer kan verklaren. Hopelijk wordt dit rondom dat gebied nog verbeterd, maar als er een postcodegebied is waar je woont of werkt en veel problemen ervaart, dan kun je hierover ook een dekkingsklacht indienen. Onze netwerkspecialisten kunnen dan kijken of ze wat voor je kunnen betekenen.

Mochten wij nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

Reageer