Beantwoord

netwerk en wifi icoontjes kleuren oranje

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Normaal gesproken zijn mijn icoontjes voor de wifi en netwerk verbinding wit gekleurd. Regelmatig zijn die echter oranje. Het lijkt dan of de netwerk/wifi verbinding wel aanwezig is, maar ik heb geen verbinding. Door aan/uitzetten van de verbinding kleuren ze weer wit. Wat betekent de verkleuring van de icoontjes en waardoor wordt dit veroorzaakt?
Ronald
icon

Beste antwoord door ShadowLea 21 december 2014, 02:59

Wit houd in Connection Active, en Oranje betekent Connection Idle. Bij Oranje is er dus wel verbinding, maar worden er geen data pakketten ontvangen.

Het is inderdaad mogelijk verbonden te zijn zonder dat er daadwerkelijk toegang tot het net is. (Een probleem wat ik met een oude router vaak had.) Dat kan duizenden oorzaken hebben, van een inactieve DNS server tot een firewall tot een data blokkade.

Eigenlijk hetzelfde idee als wanneer je iemand belt, en de verbinding komt wel tot stand, maar je kunt elkaar niet horen. De brug is er, maar het verkeer staat nog voor het stoplicht.

Laat maar even weten of het heeft geholpen, of dat we verder moeten zoeken. 🙂

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi r.l, welkom op het forum.

Welk toestel gebruik je en welke softwareversie staat erop?
Dank je wel voor je reactie.
Toestel is de OnePlus one android 4.4.4
ronald
Reputatie 7
Badge +9
Dit is een bekend probleem op de OnePlus One, en ook onder CyanogenMod zelf.

(De OnePlus One draait niet op standaard Android, maar op een variant van CyanogenMod, een customROM).

Je kan proberen de APN instellingen ('Namen Toegangspunten') even te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Naam: T-Mobile
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 16 (20 voor oude Orange simkaarten)
Verificatietype: Niet Ingesteld
APN-Type: default,supl (Als dit niet werkt kun je hier ook ‘internet’ invoeren)
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: Niet gespecificeerd

Je kan proberen de beveiligingsinstelling van de router aan te passen.
Als je router ook een 5Ghz verbinding ondersteunt, kun je het beste die aanzetten.

Onder Instellingen > WiFi > Geavanceerd kun je Wifi Optimalisatie uitzetten, Altijd scannen uitzetten en de WiFi op Altijd aan zetten.
Dank je voor het antwoord.
Ik heb APN verwijderd en opnieuw geconfigureerd. Ook de andere genoemde instellingen over genomen. Ik zal de komende week eens kijken of dit verbetering geeft.
Toch nog even de vraag; wat betekent de oranje kleur? Hij geeft bij wifi bijvoorbeeld wel aan verbonden te zijn. Je hebt toch wel of geen verbinding? Wit of uit? Kun je wel verbonden zijn zonder data uitwisseling of zo?
Ronald
Reputatie 7
Badge +9
Wit houd in Connection Active, en Oranje betekent Connection Idle. Bij Oranje is er dus wel verbinding, maar worden er geen data pakketten ontvangen.

Het is inderdaad mogelijk verbonden te zijn zonder dat er daadwerkelijk toegang tot het net is. (Een probleem wat ik met een oude router vaak had.) Dat kan duizenden oorzaken hebben, van een inactieve DNS server tot een firewall tot een data blokkade.

Eigenlijk hetzelfde idee als wanneer je iemand belt, en de verbinding komt wel tot stand, maar je kunt elkaar niet horen. De brug is er, maar het verkeer staat nog voor het stoplicht.

Laat maar even weten of het heeft geholpen, of dat we verder moeten zoeken. 🙂
En super bedankt voor deze duidelijke uitleg!!
Ik laat weten of het probleem blijft bestaan.
Ronald
Ik heb nog steeds wisselend oranje icoontjes.
Ik denk dat het aan mijn toestel ligt en niet aan de router.
Ook op andere plaatsen, bijvoorbeeld op mijn werk heb ik er soms last van.
Soms heb ik goede verbinding, maar na op een plaats geweest te zijn met geen verbinding, bijvoorbeeld een lift, herstelt de verbinding zich niet. Icoontjes kleuren oranje.
Er zit echter geen lijn in. Soms een tijd lang niet, dan weer wel.
Mogelijk is dit toch een probleem van deze telefoon en moet ik er gewoon allert op blijven.
Bedankt voor de reacties.
Groetjes, ronald

Reageer