Vraag

Netwerk met Samsung S5 neo

• 17 juni 2016
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Tot nu toe ben ik erg ontevreden over de dekking van jullie netwerk vooral op de Samsung s5 neo. Op mijn vorige telefoon, wat geen smartphone was, heb ik daar nooit last van gehad.
Maar met deze heb ik bijna nooit netwerk naast een station of in mijn huis. En kan ik Internet helemaal wel vergeten want dat doet het gewoon niet.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Je vorige telefoon ondersteund waarschijnlijk alleen 2G. Je nieuwe telefoon ondersteund ook 3G en 4G.
- Op welk netwerktype (zie je statusbar en kijk als je 'G, E, H, H+ of 4G/LTE' ziet) maak je gebruik van?
- Hoeveel 'streepjes' signaal heb je als de dekking wat minder is?
- Op welke postcode(s) heb je dit probleem?

Groet,
Hoi Joost666, nogmaals welkom op het klantenforum.

Zou je ook kunnen aangeven of je gebruikmaakt van je oude simkaart? Is deze geknipt? Oude simkaarten werken namelijk (in bijna alle gevallen) niet goed in smartphones.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Joost,

Welkom op het forum!

Oei, dat is natuurlijk niet goed om te horen dat je ontevreden bent! Ik zie dat Pilovali en Kaassausje al een aantal vragen hebben gesteld. Kun je daar eens naar kijken?

Heb je, zoals Kaassausje al aangaf, misschien je simkaart geknipt? Dat kan namelijk zorgen voor onder meer verminderde dekking, geen 4G terwijl je wel in het 4G-dekkingsgebied zit, traag internet.

Kun je verder aangeven of je hier op een specifieke locatie last van hebt of overal? Zou je ook eens je internet instellingen kunnen controleren? Op deze pagina vind je stap voor stap de instellingen. Heb je verder de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen, heb je dan wel goed bereik?

Een hoop vragen, maar hiermee kunnen we beter achterhalen waar het probleem ligt en kijken naar een oplossing. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Mijn vorige telefoon had 3g, en zelfs daar had ik meer dekking op. Bij aanschaf heb ik een nieuwe simkaart gekregen.
Dus hij is niet geknipt. Ik zit voornamelijk op het netwerktype 4g, en af en toe al die wegvalt op E of H+.
In de regio Amersfoort, Zwolle en Eindhoven en Terscheling heb ik voornamelijk last van dit probleem
Mijn Internet instellingen zijn correct ingesteld.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Joost,

Erg vreemd. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing.

Zou je een volledige postcode met ons willen delen van één of meerdere locaties waar je problemen ervaart? Dan kunnen wij controleren via de dekkingskaart hoe de dekking is.

Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een andere smartphone te testen? Je gaf aan dat je dit probleem niet ervoer op je oude telefoon, dus zou dit veroorzaakt kunnen worden door je Samsung. You never know..

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Reageer