Beantwoord

Netwerk probleempjes Rhoon/Numansdorp


Badge +12
  • is een legendarische user
  • 10517 reacties
Hallo T-mobile,

Ik heb een tijdje terug al een keertje het dekkingsformulier ingevuld over een plaatst/gebied.
Helaas was dit niet compleet en hebben jullie mij gebeld maar kon niet opnemen, toen is er niks gebeurd.

De dekking daar is nog steeds erg slecht, kon 13-8 niet eens bellen/smsen of internetten, mag toch hopen dat dit nog gemaakt word door jullie?
Zelfs buiten werkte het niet, telefoon gaf wel 2 streepjes aan maar met de tekst ''alleen noodoproepen''
Het netwerk T-mobile was nergens te vinden zelfs. (zowel 2G als 3G)

Kunnen jullie niet zien hoe een telefoon zich aanmeld op een mast? dan is het snel duidelijk waar het fout gaat in dat dorp.
Mijn broer had daar ook geen dekking op 2G en 3G.
Iemand anders heeft Samsung Galaxy S2 en kreeg gewoon smsjes binnen? hoe kan dit?

In mijn eigen dorp is het opzich op plekken goed, behalve in de woonkamer de dekking wankelt overal heen, van 0 naar vol en ertussen.
Internet is dan ook traag bij 0,1,2 strepen en whatsapp verzend erg traag.
Gebruik thuis dus maar wifi maar dat zal in die andere woonplaats moeilijk gaan!

Ik ken nog iemand die probleempjes heeft in zijn huis hier op dorp en hij reageert zodalijk nog in dit topic ;)



Op de A29 is het ook niet best, internet functioneerde niet eens. (3G)
2G was op mijn moeders telefoon volle dekking, maarja dan is internet niet te harde?

Ligt niet aan mijn simkaart denk ik zomaar want heb al een keer een nieuwe gehad.
Aan telefoon ook niet lijkt mij 😃
icon

Beste antwoord door CindyS 12 november 2011, 13:51

@Dave670
Zoals ik gisteravond al aangaf via Twitter kun je het beste niet teveel bewegen anders ben je het 3G signaal straks weer kwijt. 😛 We hebben inmiddels contact via privébericht over de gemiste oproep sms en wisselgesprek.
Bekijk origineel

158 reacties

Reputatie 5
Klopt, ik woon in dezelfde woonplaatst als Dave670 en heb dit probleem in heel mijn huis/straat.

Zelfs telefoongesprekken vallen dan weg.

Kan T-mobile dit niet nakijken wat er gebeurd met de verbinding?
Zowel 2G als 3G heb ik last van in mijn plaatst.

Heb de dekkingskaart vandaag 13-8 maar eens ingevuld.
Reputatie 5
@Dave670

Ik heb je eerdere netwerkklacht erbij gepakt en ik zie dat ze een aantal keren geprobeerd hebben om je te bereiken. Als je een netwerkklacht doorgeeft is het belangrijk om de gehele postcode te vermelden. Ze kunnen dan controleren met alle gegevens die ze hebben hoe en op welke zendmast je bent aangemeld.
De dekking in Rhoon is redelijk maar niet optimaal en er staan uitbreidingen gepland. Echter zal je daar de eerste 6 maanden nog niets van merken.

De dekking op je woonadres is redelijk maar niet optimaal. Ik zie hier echter geen verbeteringen gepland staan. Ik adviseer je om het formulier via de dekkingskaart in te vullen. Graag 3 voorbeelden en gehele postcodes vermelden op het formulier zodat we gerichter je klacht kunnen oppakken. Een Netwerk Specialist zal je klacht in onderzoek nemen en binnen 10 werkdagen krijg je een reactie waarin ze de uitkomsten en oplossingen met je bespreken.

@ikkeenjij
Welkom op het T-Mobile Forum!

Gaat het om een andere abonnement? Op dit abonnement staat een andere woonadres vermeld en ik zie geen netwerkklacht in het systeem staan.
Reputatie 5
@Ries,

Ik heb een melding gemaakt via het dekkingsformulier op 13 augustus 2011.
Dit heb ik gedaan via dit account.
Mijn gegevens staan toch echt goed hoor ? dus het gaat om dit abonnement.

Ik bedoelde natuurlijk dat ik in een andere straat woon maar wel in dezelfde woonplaatst als Dave670
Reputatie 5
@ikkeenjij
Bedankt voor je reactie.
Het klopt, netwerkklacht staat er in en binnen 10 werkdagen ontvang je hier een reactie op.
Badge +12
Ries,

Inmiddels heb ik ook al 4 sms gemist?
2x zelf gestuurd en 2x van een vriend.

Die van een vriend was erg belangrijk en heb ik gemist door jullie.
Wat kan dit zijn?
Badge +12
@Ries,

Zojuist had ik ineens 0 bereik ?
Gaat niet goed :(

Mis overigens die 4 smsjes nog steeds.
Reputatie 5
@Dave670
Momenteel is de dichtstbijzijnde 3G zendmast in onderhoud en hier kan je ongemak door ervaren.
Ik adviseer je om je toestel in te stellen op het 2G netwerk, hier geen zijn geen problemen mee.
Wanneer de onderhoudswerkzaamheden zijn afgerond weet ik niet maar je kan het controleren door je toestel af en toe terug te zetten naar het 3G netwerk.
Badge +12
@Ries,

Dat is vreemd, jullie site beweerd dat er geen werkzaamheden zijn ?
Ik zal het toestel dan maar op 2G gaan zetten :(

Ja die dekking viel continu naar 0% beetje vreemd vond ik het al.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik al dagen die 4 smsjes niet heb gehad ?
Badge +12
Moet zeggen dat die 2G goed werkt nu :)
Is natuurlijk voor mobiel internet erg traag maar het werkt even.

Helaas nog steeds die 4 smsjes niet mogen ontvangen.

Waar kunnen die zijn gebleven?

2 waren erg belangrijk namelijk, deze heb ik niet gehad :(

Iemand die het weet waar ze zijn?
Badge +12
Mag niet gekker worden.
3G werkt nu helemaal niet meer :(

communicatie via site werkt niet er is niks bekend.
Zit ik weer bij Vodafone ?
Badge +12
3G werkt nog steeds slecht!!!!

Wat doen jullie nou?
Reputatie 5
@Dave670
Er zijn helaas nog steeds problemen met het 3G netwerk en ik adviseer je om je toestel op 2G te laten staan. Ik heb geen indicatie wanneer dit is opgelost. Excuses voor het ongemak wat je hierdoor ervaart!

Sms'jes blijven 72 uur bewaard op het netwerk en als ze daarna nog niet zijn afgeleverd dan verdwijnen ze van het netwerk.
Badge +12
@Ries,

Oké dat is wel jammer dat er momenteel nog steeds problemen zijn :(
Ben benieuwd wanneer mijn dekkingsklacht dan word opgepakt :p

Dan maar weer terug naar 2G 😞 internet is daar zo traag :(

Juist ja dus die smsjes zijn verdwenen, dat is wel vreemd.
Want ik mag voor die 2 wel betalen die ik naar mezelf heb gestuurd en ze zijn niet aangekomen bij mezelf ?
Had toen nog gewoon volledige 3G dus dat heeft hier niks mee te maken.

Kan je zien of mijn dekkingsformulier al is opgepakt ?
Reputatie 5
@Dave670
je hebt de netwerkklacht op 15 augustus kenbaar gemaakt en momenteel zijn de Netwerk Specialisten bezig met de verzoeken van 15 augustus. 🙂 Ik zie dat de Netwerk Specialist momenteel bezig is met je netwerkklacht.

Laat je het weten als er contact met je is geweest?
Badge +12
@Ries,

Dat is prima !
Je hoort van mij zodra ik wat gehoord heb! :)

Ben benieuwd hoor wat voor uitkomst er gaat komen.
Hopelijk bellen ze niet weer als ik niet kan/mag opnemen want dan word het knap lastig! 🙂
Badge +12
@Ries,

Vandaag hebben ze 2x gebeld maar ik ben druk druk met de schuur :)
Dus ik heb geen telefoon gehoord.

Kan jij zorgen dat deze afdeling tussen 17 en 18 uur belt? dan heb ik alle tijd voor ze?
Reputatie 5
@Dave670
Ik heb je verzoek erin gezet en ik zie dat ze het tussen 16.00 en 20.00 nogmaals zullen proberen om je te bereiken.
Badge +12
@Ries,

Inmiddels ben ik gebeld door je collega.
Het is geregeld.
Reputatie 4
En wat is nu de uitkomst van dit alles? Heb je nu weer 3G bereik? En je SMSjes zijn die nog boven water gekomen, of zijn ze verloren?
Badge +12
@PJB1950,

De uitkomst is dat ik net ergens woon waar het signaal zegtmaar voorbij vliegt.
Daardoor kan je wel eens connectie verliezen.
Mocht het dan gaan regenen/onweren kan het ook slechter worden.

De mast kan echter niet verdraaid worden aangezien hij een geheel gebied moet dekken.
Een nieuwe mast is nog niet op de planning.

Momenteel staat de 3G mast in storing, de storing was opgelost maar mobiel internet werkte niet, dus de mast word nu nog onderhanden genomen.

Kreeg 2 opties:

1. 20% korting op abonnement
2. Abonnement ontbinden en telefoon afkopen/retour

Heb optie 1 gekozen gezien het feit Vodafone nog baggerder is met bereik en dan kan ik beter bij T-mobile blijven.
Mocht ik merken dat het nog slechter word moet ik het dekkingsformulier weer invullen en gaan ze opnieuw kijken.

Aangezien ik thuis vaak WIFI gebruik en bij Bellen+SMS tot op heden alles nog werkt is dit een goeie uitkomst.

Die 4 smsjes zijn verloren, die blijven namelijk zoals Ries zegt 72 uur op de server en vervallen daarna.
Dit kan komen omdat je toestel dan geen goeie connectie met het netwerk heeft.

Hij adviseerde mij daarom ook het toestel vaker uit en aan te zetten zodat je dan de laatste connecties met het netwerk krijg.

In Rhoon komt een 2e mast en dit zal ergens .... gereed zijn. (datum noem ik niet)
Reputatie 7
@Dave670
Fijn dat je laat weten dat er inmiddels contact met je is geweest en dat je tevreden bent met de uitkomst. 🙂
Badge +12
@Cindys,

Geen probleem! :)

Hopelijk blijft de 3G nu ook werken i.p.v. Storingen

Kan jij zien of mobiel internet weer werkt op 3G
Reputatie 7
@Dave670
Ze zijn nog steeds bezig met deze 3G mast. Op dit moment zou je wel weer verbinding moeten kunnen maken met 3G. De verbinding zal echter niet stabiel zijn.
Badge +12
@CindyS,

Klopt ik heb gewoon verbinding met de 3G mast.
Echter werkt ''mobiel internet'' nog niet.

Maar ik denk niet dat ze nu op het gemak bezig zijn vanwege de regen+onweer (hihi)

Kunnen jullie in dit topic melden zodra alles weer 'normaal' zou moeten werken?
Reputatie 5
@Dave670
Ik heb de status gecontroleerd en het is helaas nog niet bekend wanneer de storing is opgelost.
Ik adviseer om af en toe je toestel op 3G te zetten en te controleren of mobiel internet weer werkt.

Reageer