Beantwoord

Netwerk van Tele2 ook voor diegene die geen of slecht netwerk hebben van T-Mobile

• 27 januari 2019
  • 7 reacties
  • 402 Bekeken

In feb verhuisd, nieuw adres geen of slecht netwerk, krijg netwerkcomp, maar blijft vervelend niet bereikbaar op huisadres.
Gewacht op de overname tele 2, die hier wel dekking hebben, maar kan als klant van T.mobile geen gebruik maken van het netwerk tele 2.
Nu kan je kostenloos overstappen, men vergeet de aansluitkosten, maar het blijft vreemd dat T.mobile geen moeite doet om ergens tot een oplossing te komen. Dus de beste 4g dekking reclame vind ik dan ook overtrokken.
Ben benieuwd of meer klanten van T.mobile een probleem met het netwerk hebben
icon

Beste antwoord door Folkert 27 januari 2019, 22:45

Een test op 5 locaties is niet erg representatief voor heel Nederland. Het grote P3 onderzoek is toch een stuk serieuzer aangepakt. Daar komt T-Mobile al jaren als beste uit hoewel de rest ook erg goed scoort. In Nederland hebben we niet te klagen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
het netwerk van tele2 gaat op in die van T Mobile.
het heeft wel even tijd nodig om dat te regelen.
Reputatie 6
Badge +11
Nu kan je kostenloos overstappen, men vergeet de aansluitkosten, maar het blijft vreemd dat T.mobile geen moeite doet om ergens tot een oplossing te komen.
Kun je aangeven waar dat staat dat 'kostenloos overstappen' ?
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb slechts in 1 specifieke supermarkt in mijn dorp geen dekking met TM achterin de winkel en voorin slechts 2G. Verder nooit problemen, vrijwel overal 4G. Voor die enkele uitzondering is het Tele2 netwerk erbij welkom.
Reputatie 3
Badge +2
T-mobile werkt op 900 Mhz frequentie en kpn/voa/tele op 800 Mhz. Dat geeft betere indoor dekking. T-mobile heeft nooit gezegd dat zij de beste dekking hebben. Ze zijn het beste = snelste netwerk doordat ze meerdere (hogere) frequenties stapelen met 4G+ kun je hogere snelheden bereiken. Ze hebben dus meer capaciteit dan het Tele2 netwerk. Tele2 klanten zullen dus mogen gaan roamen op het T-Mobile 4G netwerk, net zoals ze nu doen op het 2/3G netwerk van T-mobile. De T-Mobile klanten zullen geen national roaming krijgen op het Tele2 netwerk. Daar is geen capaciteit voor. En uiteindelijk zal het Tele2 netwerk uitgaan, anders hebben ze geen kosten reductie na de fusie. Die 800 Mhz frequentie kan T-Mobile daarna natuurlijk wel zelf weer inzetten op 4G of 5G.
Reputatie 7
Badge +18
Die 100 MHz verschil zal in de praktijk nauwelijks merkbaar zijn voor het doordringend vermogen.
Bereik hangt ook van de gebruikte telefoon af. Toen ik van mijn Moto E2 naar mijn Nokia 6.1 overstapte was het bereik ineens ook beter met dezelfde simkaart.

Tele2 heeft voor extra capaciteit ook nog 2600 MHz en ook hebben ze volgens mij 4G+

Voor zover ik weet gaat 5G op ca. 3500 MHz werken, daarom moet het afluisterstation van onze veiligheidsdienst verdwijnen naar het buitenland.
Op de lage frequenties heb je minder bandbreedte beschikbaar en dus een lagere snelheid.
Reputatie 3
Badge +2
Dat toestellen invloed hebben is een feit. Zie de test van tweakers die dit hebben onderzocht. Toch zie je ook duidelijk verschillen tussen de toestellen en de gebruikte frequenties op elk netwerk: https://tweakers.net/reviews/6381/4/ontvangst-bij-high-end-telefoons-test-van-signaal-en-snelheid-op-4g-netwerken-tests-signaalsterkte.html
Opvallend is dat T-Mobile het slechts scoort qua dekking/ontvangst van allemaal. Tele2, ook door die lage frequentie komt overl als beste uit, behalve met de S9 waar KPN een beter dekking signaal biedt.

Reputatie 7
Badge +18
Een test op 5 locaties is niet erg representatief voor heel Nederland. Het grote P3 onderzoek is toch een stuk serieuzer aangepakt. Daar komt T-Mobile al jaren als beste uit hoewel de rest ook erg goed scoort. In Nederland hebben we niet te klagen.

Reageer