NetwerkRadar

• 29 november 2011
  • 6 reacties
  • 241 Bekeken

Sinds kort is T-mobile in zee gegaan met een derde-partij applicatie genaamd: NetwerkRadar. Ik zelf heb in dit forum mijn problemen met de Samsung Galaxy S plus besproken, en nog steeds is er geen uitkomst. Er werd gevraagd naar mijn postcode, T-mobile heeft mijn abbonementsgegevens en mijn telefoonnummer, om hier nog eens mijn postcode te posten vind ik zwaar overbodig. Met het oog op privacy issues. Laat ik het eens over een andere boeg gooien dacht ik; de NetwerkRadar. Geadverteerd als dé oplossing. Je laat door netwerkmeldingen uit te zenden naar T-mobile weten hoe goed je dekking is. En ze doen hier daarna iets mee.. Toch?

Al met al vond ik het een prima idee, directe feedback voor T-mobile waar - met adequate vervolghandelingen- dankbaar gebruik van gemaakt kan worden!

Nu heb ik de App geïnstalleerd en de eerste melding die ik krijg: Vul je nummer in. Gedaan, de eerste melding die ik daarna kreeg: GPS locatie niet gevonden. Dat wordt lastig om te laten weten hoe goed je dekking is, als je geen dekking hebt om je dekking te melden.. Juist waar deze app voor bedoeld is.. Het idee is prima, maar de uitvoering, tja.. Is dit functioneel te noemen? De mensen met problemen, kunnen dit niet melden, simpelweg omdat de verbinding die ze willen meten onvoldoende aanwezig is.. Nu krijg ik trouwens twee maal een melding MISLUKT en vier keer dat alles UITSTEKEND is. Hier klopt iets niet!

Wat zijn jullie ervaringen met deze App? Hoe vinden jullie dat T-mobile dit probleem moet aanpakken?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Ik heb geen problemen met de netwerk radar.
Inderdaad soms wisselende resultaten , maar dat heb ik met gewoon gebruik van het internet ook weleens.

Als je bijna altijd een slechte dekking hebt kan je beter een melding maken via de dekkingkaart
Echt bagger. Terwijl er al zes keer een voicemail is ingesproken omdat ik niet bereikbaar ben, zegt die netwerkradar dat het uitstekend is. Lulkoek.
Over het algemeen is mijn verbinding altijd uitstekend... daarentegen is mijn download altijd slecht.. nooit beter dan dat. bij de upload wil het wel eens tot de max van uitstekend gaan. Maar ik weet niet of de uitkomsten kloppen...

Ik probeer toch regelmatig een rapport op te sturen.
Reputatie 5
@teunp
Meldingen die je doorzet via de NetwerkRadar app worden ook structureel ingezet om netwerkuitbreidingen te realiseren op locaties waar verbetering gewenst is. Meer over de NetwerkRadar app lees je hier.

Als je in de app voor 'Radar / nieuws' kiest vind je daar uitbreidingen en verbeteringen die zijn gedaan dankzij jullie meldingen.
@centaur

Ik heb problemen met het inloggen bij die netwerkkaart, ik kom er niet in.. Vandaar dat ik naar de Netwerkradar app heb geprobeerd. Ik ben klaar met het ge-euvel op de T-mobile site, Chrome werkt niet en Mozilla is mijn laatste redmiddel. Internet Explorer komt er bij mij niet in. Safari overigens ook niet.. Dus werkt het niet op Mozilla; dan gebruik ik het niet.

@Ries

Ik weet hoe het systeem werkt, maar ik vraag me af; de meldingen van de kwaliteit van de verbinding én de locatie worden gemeld, hoe moet dat als de verbinding zo slecht is dat het melden niet mogelijk is? Bij slechte dekking worden de meldingen mét locatie later verstuurd.. Maar als de locatie niet beschikbaar is, wat dan?

Ik heb zelf opgemerkt dat ik veel verschillen zie in mijn meldingen. Op mijn slaapkamer wisselt de verbinding tussen onmogelijk slecht en uitermate goed, statistisch gezien zal er uit komen dat het merendeel van de verbinding goed is en er dus weinig aangepast hoeft te worden.. Maar daarvoor heb ik de app niet geinstalleerd. Dat heb ik gedaan om te laten weten waar en wanneer mijn verbinding het slecht of niet doet..

Enfin, ik blijf rapporten/meldingen sturen maar ik blijf mijn vraagtekens hebben bij de functionaliteit.
Reputatie 5
@teunp
Als de locatievoorziening bij benadering niet beschikbaar is dan kan er ook geen melding gemaakt worden. Als er op de betreffende locatie wel WI-Fi is dan pakt locatievoorziening deze voor locatie bepaling.

Reageer