Vraag

NetwerkRadar-app werkt niet goed in de trein

• 19 februari 2013
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

In de trein heb ik vaak last van slechte dekking met internet. Nu is het idee van de NetwerkRadar-app dat die je helpt om slechte dekking in kaart te brengen, maar juist in de trein heeft de gps van mijn telefoon geen idee waar we zijn. Vaak wordt dan de locatie totaal verkeerd vastgelegd, bijv. de plaats van het vertrekstation terwijl ik op dat moment heel ergens anders in Nederland ben. Voorstel is dus om de feedback van de app alleen te gebruiken voor locaties waar de gps de precieze locatie heeft bepaald, en in het bijzonder zou ik willen voorstellen om de dekking op spoortrajecten te verbeteren.

3 reacties

Reputatie 5
@axelgron Welkom op het forum. Wij vinden het belangrijk om naar onze klanten te luisteren en vinden het prettig wanneer zij ons waardevolle informatie verschaffen! Ik zal zorgen dat je feedback bij de juiste personen terechtkomt. Daarnaast wil ik je danken voor het delen hiervan! :)

Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.
Netwerk app werkt sowieso niet goed, als ik met 3G geen bereik heb en dat in kaart wil brengen schakelt het toestel over naar HSDPA en de netwerk app zegt dan dat ik een goede verbinding heb terwijl ik er met 3G helemaal niet doorheen kom.

Heb een zakelijke telefoon bij Vodafone en daar werkt 3G op dezelfde locatie vreemd genoeg wel goed.

Heb er met meerdere telefoons last van bij Tmobile HTC en Samsung Galaxy SIII, heb al een nieuwe "moderne" simkaart gehad maar dat helpt ook niet.
Ik betaal extra voor snel internet, daar heb ik op deze manier helemaal niks aan.
Reputatie 5
Badge +11
@carvie
HSDPA is de snellere variant van het 3G-netwerk (ook wel 3,5G genoemd), dus indien beschikbaar zal je telefoon hier naartoe overschakelen. Je profiteert dan juist van extra snel mobiel internet en dat is waarschijnlijk ook de reden dat de app aangeeft dat je een goede verbinding hebt. Het kan echter zijn dat je telefoon probeert over te schakelen naar HSDPA en blijft hangen op 3G, wat kan duiden op een probleem op die locatie.
Ervaar je dit probleem alleen op die ene locatie of heb je het ook op andere locaties? Indien het alleen op die locatie is, zou je dan hier de volledige postcode van die locatie door willen geven?

Reageer