Vraag

Niemand heeft verbinding in dit dorp

  • 12 november 2014
  • 7 reacties
  • 241 Bekeken

Beste lezer,

Ik stel deze vraag namens vele inwoners en bezoekers van het dorp Rijsoord , postcode 2988.
Elke inwoner/bezoeker van ons dorp, die gebruik maakt van het netwerk van T-mobile heeft hier nooit/wisselvallig/zeldzaam/slechte dekking van het 2G/3G netwerk.

Andere providers hebben hier geen last van. Dit is een probleem wat niet recentelijk speelt, dit is een probleem waar Rijsoord al jaren mee kampt. Ik kan mij herrinnerren dat ik zo'n 5-6 jaar geleden voor het eerst een eigen mobiele telefoon kreeg, ook met het netwerk van T-mobile ( jaja, loyaal ) , maar dat ik toen ook slecht/ geen mobiel netwerk had. Toen was er ook nog geen sprake van internet.

Eerder heb ik al een via deze website, op de dekkingskaart een storing aangegeven, inclusief dichtbijzijnde zendmast etc, maar ik heb hier nooit een terugkoppeling over gehad of iets. Dit is dan ook alweer een aardige tijd geleden. Ik schrijf dit bericht nu, omdat ik het erg jammer vind dat de concurrentie van jullie het wel lukt en T-mobile niet. Ook erger ik mij de laatste tijd steeds vaker aan het fout dat je in Rijsoord alleen op internet kan via Wi-FI.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, kan dit opgelost worden? Kan ik via dit forum überhaupt zo'n groot probleem aankaarten? Ik zou niet weten hoe jullie het anders ooit te horen moeten krijgen, maar ik weet wel als jullie dat niet doen jullie toch uiteindelijk klanten kwijtraken. Ik ben namelijk niet de enige, ik heb het over iedereen die ooit in Rijsoord komt met het netwerk van T-mobile.

Ik hoop graag van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,

7 reacties

Klopt, ben er zaterdag ook nog geweest en het viel me ook op. 4G is er ook slecht trouwens. Het stuk op de A16 naast Rijsoord (tussen Hendrik Ido Ambacht en Ridderkerk is ook niet echt super met 4g en dan zit je nog niet eens in een gebouw maar op een open vlakte.
Het is niet leuk voor jou om dat te horen @HMG78 , maar voor mij goed om te horen. Zeker nu ik het probleem nogmaals wil aankaarten, is het handig dat andere mensen die hier last van hebben ook zijn of haar ervaring hier plaatsen.

Ik heb zelf nog geen ervaring met 4G, aangezien ik een Samsung Galaxy S3 hebt, maar om dat van jou te horen, dat zelfs 4G niet werkt naar behoren, wil toch wat zeggen.

Het zit ergens niet goed.
Hi Yason,

Dat is een vervelende situatie. We zijn bezig met de uitbreiding van 4G. Ik kan niet voor je nakijken wanneer 4G actief is in Rijsoord omdat je geen volledige postcode hebt doorgegeven. Je kan de dekkingskaart raadplegen en indien er nog geen informatie is kan je het beste de uitleg raadplegen. Daardoor krijg je een goed beeld over het netwerk en wat de reden is waarom het langer duurt voordat je een betere verbinding kan ervaren in Rijsoord.

Kun je aangeven of Rijsoord je woonlocatie is of dat dit een andere locatie betreft? Ik zie op jouw telefoonnummer een ander adres geregistreerd namelijk. Er is nog nooit een dekkingsklacht ingediend op dit nummer waardoor er ook nooit onderzoek is gestart. Zodra je een melding maakt gaat de netwerkafdeling onderzoeken waar het probleem vandaan komt, of er op korte termijn verbetering gepland staat en hoe dit opgelost kan worden. Je hebt je vraag gesteld namens vele inwoners in Rijsoord. Ik adviseer daarom de betreffende personen zelf een melding te laten maken via de dekkingskaart. De netwerkafdeling neemt op basis daarvan contact op.

@HMG76,

Goed dat je je bericht hebt geplaatst. Ik ben erg benieuwd waar jij precies een slechte verbinding met 4G ervaart en wat je daar dan precies onder verstaat. Betreft dit bellen of internetten? Kun je aangeven of dit alleen was toen je op de snelweg was en kun je eventueel een volledige postcode van een locatie doorgeven? In Rijsoord is er namelijk nog geen 4G. Heb je een postcode van een locatie tussen Hendrik Ido Ambacht en Ridderkerk?
Hi Yason,

Dat is een vervelende situatie. We zijn bezig met de uitbreiding van 4G. Ik kan niet voor je nakijken wanneer 4G actief is in Rijsoord omdat je geen volledige postcode hebt doorgegeven. Je kan de dekkingskaart raadplegen en indien er nog geen informatie is kan je het beste de uitleg raadplegen. Daardoor krijg je een goed beeld over het netwerk en wat de reden is waarom het langer duurt voordat je een betere verbinding kan ervaren in Rijsoord.

Kun je aangeven of Rijsoord je woonlocatie is of dat dit een andere locatie betreft? Ik zie op jouw telefoonnummer een ander adres geregistreerd namelijk. Er is nog nooit een dekkingsklacht ingediend op dit nummer waardoor er ook nooit onderzoek is gestart. Zodra je een melding maakt gaat de netwerkafdeling onderzoeken waar het probleem vandaan komt, of er op korte termijn verbetering gepland staat en hoe dit opgelost kan worden. Je hebt je vraag gesteld namens vele inwoners in Rijsoord. Ik adviseer daarom de betreffende personen zelf een melding te laten maken via de dekkingskaart. De netwerkafdeling neemt op basis daarvan contact op.

@HMG76,

Goed dat je je bericht hebt geplaatst. Ik ben erg benieuwd waar jij precies een slechte verbinding met 4G ervaart en wat je daar dan precies onder verstaat. Betreft dit bellen of internetten? Kun je aangeven of dit alleen was toen je op de snelweg was en kun je eventueel een volledige postcode van een locatie doorgeven? In Rijsoord is er namelijk nog geen 4G. Heb je een postcode van een locatie tussen Hendrik Ido Ambacht en Ridderkerk?


Beste Chantal,

Bedankt voor je antwoord. Mijn ouders zijn gescheiden, waardoor ik beschik over twee adressen. Aangezien het lang geleden is dat ik de melding hebt gemaakt, via jullie website, weet ik niet welk telefoonnummer ik heb gebruikt. Wat ik echter zo kan vertellen is dat het niet aan het telefoonnummer ligt, maar puur aan het netwerk. Dit omdat velen anderen ook last van het probleem hebben.

Uit jou antwoord kan ik uitmaken dat ik en ieder ander een melding moet maken? In dat geval gaan we dat doen, ik hoop dat de netwerkafdeling waarover je spreekt hierover dan ook terugkoppelt.

Ik hou jou en @HMG76 op de hoogte!

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 5
Badge +11
@Yason
Absoluut even doen! In Dordrecht hadden we op en bepaalde postcode ook lange tijd problemen, maar na ongeveer 40 mensen een klacht in te laten dienen hebben ze de mast wel een upgrade gegeven. Hoe meer, hoe beter. Dekkingsklachten kun je indienen via de Dekkingskaart. Je wordt dan binnen 10 dagen teruggebeld door een netwerkspecialist met meer informatie. Wil je hier laten weten wat de uitkomst is?
@Yason
Absoluut even doen! In Dordrecht hadden we op en bepaalde postcode ook lange tijd problemen, maar na ongeveer 40 mensen een klacht in te laten dienen hebben ze de mast wel een upgrade gegeven. Hoe meer, hoe beter. Dekkingsklachten kun je indienen via de Dekkingskaart. Je wordt dan binnen 10 dagen teruggebeld door een netwerkspecialist met meer informatie. Wil je hier laten weten wat de uitkomst is?


@DennisAmeling @HMG76 @Chantal01

Een late reactie, helaas erg druk op werk. Ik ben op zaterdag 15 november ( jaja, zaterdag ) gebeld door iemand van de technische afdeling van T-Mobile. Hij vertelde dat er een meting heeft plaatsgevonden in Rijsoord. Hieruit bleek inderdaad dat er een slechte verbinding is in Rijsoord. Dat was het goede nieuws, aangezien mijn probleem hier werd bevestigd.

Het slechte nieuws was dat hij in de planning kon zien, dat er op korte termijn niets aan de mast die in de buurt staat, gedaan kan worden. Wellicht dat dit op lange termijn wel gebeurd, maar dat kon hij niet beloven.

Wat hij mij wel kon beloven was een kleine vergoeding. Dit vertaalt zich naar een soort korting op mijn abbonoment waardoor ik maandelijks wat minder zal betalen. Ik heb nog geen factuur binnen, dus ik ben benieuwd wat dit in gaat houden. Dit zal ik posten.

Mijn reactie was in ieder geval dat ik verbaasd was. Ik had niet verwacht dat er zo snel onderzoek gestart zou worden, laat staan dat ik gecompenseert wordt. Ik vind het echter wel spijtig dat niet bekend is of er uberhaupt iets aan gedaan zal worden in de toekomst. Maar goed, ik was al blij met het belletje en de terugkoppeling.
Reputatie 7
Badge +15
@ Yason

Bedankt voor je terugkoppeling!

Goed om te zien dat een van onze netwerkspecialisten je te woord heeft gestaan en je heeft voorzien van meer informatie. Ik zie in het systeem dat je 3 x 20% korting krijgt 🙂. Zoals mijn collega al heeft aangegeven zullen er helaas op korte termijn geen verbeteringen aan de mast plaatsvinden. Wel zijn wij bezig met de uitrol van 4G in heel Nederland. Hierbij zorgen wij er voor dat de 2G en 3G netwerken ook een flinke update krijgen helaas kost het natuurlijk wel veel tijd om dit door heel Nederland te doen. Meer informatie hierover lees je in dit topic. Wellicht voorziet het je van de nodige achtergrondinformatie over ons netwerk.

Mocht je nog meer vragen hebben dan zie ik je graag terug op ons forum!

Reageer