Beantwoord

Niet bereikbaar op mijn iPhone 7

  • 30 januari 2018
  • 33 reacties
  • 5126 Bekeken

Dag T-Mobile,

Sinds een half jaar ben ik voor sommige mensen in mijn omgeving onbereikbaar met mijn iPhone 7. Echter krijg ik geen gemiste oproep en geen sms dat ik ben gebeld(voicemail). Ik merk zelf niets aan dit probleem behalve dat ik voor anderen niet bereikbaar ben. Meestal krijg ik een whatsapp van degene die mij probeert te bellen, of ik even terug wil bellen omdat ik weer eens niet bereikbaar ben.

Dit probleem gebeurt steeds vaker en ik vind dit erg vervelend. Het gebeurt op verschillende locaties en het gebeurt ook bij verschillende personen. Ik heb al de instellingen van het netwerk hersteld. Echter heeft dit niet geholpen. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om dit probleem te testen met een ander toestel.

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
Lisa
icon

Beste antwoord door Bas 31 januari 2018, 15:23

Hey Lisa,

Ai wat onhandig! Je wilt natuurlijk wel voor iedereen bereikbaar zijn en geen gesprekken mislopen!

Goed dat je zelf al bezig bent geweest met het resetten van je netwerkinstellingen, dat zou namelijk mijn eerste advies zijn. 😉 Is je telefoon al wel voorzien van de meest recente software versie? Zo nee, dan zou ik je willen vragen jouw telefoon te updaten. Verder kun je kijken of er iemand in jouw omgeving is waarvan je de telefoon kan lenen, zodat we door middel van een kruistest kunnen achterhalen of het aan de telefoon ligt. Als we dit kunnen uitsluiten dan zou het namelijk een oplossing zijn om je van een nieuwe simkaart te voorzien!

Mocht het niet aan het toestel of de simkaart liggen dan kun je het beste een melding op de dekkingskaart achterlaten. Onze netwerkspecialisten gaan dan de situatie bekijken en nemen vervolgens contact met je op om de situatie en een eventuele oplossing te bespreken!

Ik hoor het graag van je! Laat je het weten als je in de tussentijd nog vragen hebt? 😃
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 3
Heb je dit probleem ook als je de betreffende simkaart in een ander toestel doet? Ook al heb je die mogelijkheid niet geef je aan, het zal de enige manier zijn om uit te sluiten dat je toestel de veroorzaker is.
Reputatie 3
Badge +11
Hey Lisa,

Ai wat onhandig! Je wilt natuurlijk wel voor iedereen bereikbaar zijn en geen gesprekken mislopen!

Goed dat je zelf al bezig bent geweest met het resetten van je netwerkinstellingen, dat zou namelijk mijn eerste advies zijn. 😉 Is je telefoon al wel voorzien van de meest recente software versie? Zo nee, dan zou ik je willen vragen jouw telefoon te updaten. Verder kun je kijken of er iemand in jouw omgeving is waarvan je de telefoon kan lenen, zodat we door middel van een kruistest kunnen achterhalen of het aan de telefoon ligt. Als we dit kunnen uitsluiten dan zou het namelijk een oplossing zijn om je van een nieuwe simkaart te voorzien!

Mocht het niet aan het toestel of de simkaart liggen dan kun je het beste een melding op de dekkingskaart achterlaten. Onze netwerkspecialisten gaan dan de situatie bekijken en nemen vervolgens contact met je op om de situatie en een eventuele oplossing te bespreken!

Ik hoor het graag van je! Laat je het weten als je in de tussentijd nog vragen hebt? 😃
Hey! Software is altijd up-to-date. Dus daar ligt het ook niet aan.
Ik heb gelukkig toch een kruistest kunnen doen met de telefoon van mijn vriend. Mijn kaartje in zijn toestel en zijn kaartje in de mijne. Mijn vriend was gewoon te bereiken maar ik bleef helaas onbereikbaar. Wat moet ik nu doen? 😞
Reputatie 6
Badge +17
Hoi lisa,

Bedankt voor het uitproberen. Nu weten we dat dit niet wordt veroorzaakt door jouw toestel. Het eerstvolgende wat we nu gaan testen is het vervangen van je simkaart. Ik heb je daarom kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd, deze krijg je binnen 3 werkdagen binnen.

Na het ontvangen van de simkaart kan je deze zelf activeren via My T-Mobile. Zou je ons daarna willen laten weten of je bereikbaarheid is verbeterd? We zijn erg benieuwd Lisa!
Hey Issam,

Super! Dankjewel voor het regelen. Ik wacht het af, probeer het uit en ik laat het jullie weten!
Dag!
Ik heb het even een tijdje geprobeerd met mijn nieuwe simkaart. Maar helaas moet ik concluderen dat ik nog steeds onbereikbaar blijf voor een aantal mensen. Wat valt er nu nog te proberen? Ik kan binnenkort mijn abonnement verlengen maar als dit niet wordt opgelost ben ik genoodzaakt om over te stappen. Helaas.

Groetjes Lisa
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lisa,

Wat jammer het niet is opgelost met een nieuwe simkaart. Ik wil dit graag doorzetten naar onze netwerk specialisten. Kun je mij aangeven waar en wanneer je onbereikbaar bent? Is dat op een specifieke of meerdere locaties? Kun je de postcodes opgeven van de plekken waar je onbereikbaar bent? Ik zet dit dan door naar onze netwerkafdeling.

Ik hoor graag van je! 🙂
Badge +13
Misschien heb je er al lang naar gekeken maar staat er soms een half maantje in je beeld?
Met andere woorden staat de niet storen functie soms aan?
Het gebeurt geregeld dat deze functie per ongeluk en onbewust word ingeschakeld dat doe je als je bijvoorbeeld je zaklamp aanzet of een andere functie gebruikt uit het uitschuif systeem.
Niet storen functie is het niet. Ik weet wanneer deze wordt ingeschakeld op mijn Iphone en hoe ik deze handmatig kan aan-en uitzetten.

Het zijn helaas meerdere locaties dus ik denk dat je daar echt helemaal niets aan hebt.
Het is door heel Nederland. Dit zijn de postcodes:
1782 AT Den Helder
5223 DE 's-Hertogenbosch
1972 TG IJmuiden
2023 AK Haarlem
1985 EX Driehuis
2082 XC Santpoort-Zuid

Wat kan ik nu verder doen? Ik hoop dat dit snel opgelost is.

Groetjes Lisa
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Lisa,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Ik ben voor de zekerheid toch even gaan kijken naar de registratie van je simkaart op het netwerk. Hierop zie ik dat er een doorschakeling actief is die dit kan veroorzaken. Zou je met behulp van de uitleg op onze website je doorschakelingen willen opheffen? Je hoeft eigenlijk alleen maar te bellen naar: ##002#

Als je daarna je toestel opnieuw start dan zou alles naar behoren moeten werken. Is dit niet het geval dan zetten we het alsnog voor je door naar de netwerkspecialisten!
Helaas. Het werkt nog steeds niet. Moet ik nu T-mobile gaan bellen of kan dit probleem nu via dit forum worden doorverwezen?
Hi,

Ik heb precies hetzelfde probleem. De ene keer gaat m’n telefoon wel over en een andere keer gebeurt er niets. Ik krijg ook geen sms van een gemiste oproep. Dit is bij meerdere personen het geval, soms horen zij niet eens de toon waarbij m’n telefoon over zou moeten gaan. Het is erg vervelend, wat is hier aan te doen?

Groetjes,

Marjolein
Reputatie 3
Badge +11
@lisavandoorn Ik heb het meteen voor je doorgezet naar onze netwerk specialisten. Zij gaan de situatie onderzoeken en nemen daarna contact met jou hierover op. Ik ga ervan uit dat het snel wordt opgelost, waardoor je weer goed bereikbaar bent voor iedereen! ;)

@Marjoleinvkl We zullen er natuurlijk alles aan doen om ook bij jou de oorzaak van dit probleem te achterhalen! Mijn eerste vraag is dan ook of je telefoon is voorzien van de meest recente software versie? Zo nee, dan zou ik je willen vragen jouw telefoon te updaten. Ook kun je de netwerkinstellingen herstellen en de telefoon herstarten, waardoor deze opnieuw verbinding maakt met ons netwerk. Dit doe je via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

Tot slot zou ik je willen vragen om je simkaart in een ander toestel, als je deze in de buurt hebt natuurlijk, te proberen. Hierdoor kunnen namelijk we kijken of het aan het toestel ligt of aan de simkaart.

Ik hoor het graag van je, Marjolein! 😃
Hi Bas.

Ik heb dat ook al geprobeerd en update mijn telefoon altijd. Dit heeft ook niets geholpen.

In een ander toestel heb ik hetzelfde probleem.

Groetjes

Marjolein
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Marjolein,

Dankjewel voor het testen! Ik heb het ook voor jou naar onze specialisten doorgezet. Zij gaan dit voor jou uitzoeken en komen er nog bij je op terug! Hopelijk is het dan allemaal snel opgelost, zodat je weer goed bereikbaar bent.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan ben je hier altijd welkom!
Hier precies hetzelfde probleem. Gisteravond hierdoor wederom 3 telefoontjes gemist terwijl ik vol bereik heb. Lijkt erop dat er in het netwerk iets niet goed zit bij Tmobile. Reeds eerder een simwissel gekregen, weinig opgelost. Weet nu ff niet wat te doen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jambo,

Wat jammer dat je dit ook ervaart. Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je al geprobeerd om je netwerkinstellingen te herstellen? Zou je kunnen controleren of er een doorschakeling actief is en die kunnen opheffen? Heb je dit probleem gehad bij een of meerdere locaties?

Ik hoor graag van je zodat ik je verder kan helpen.
Vandaag precies hetzelfde, iPhone up to date, gisteren deed die het nog, niet uitgezet, en vandaag dus niet bereikbaar, kan wel bellen en internetten.

Simkaart is nog geen 3 maand oud. Update is recent uitgevoerd.

Doorschakelen staat uit, niet storen staat uit.
Opstarten met WIFI aan of WIFI uit, heeft ook niets opgelost.

Kortom, andere oplossing nodig!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Renata,

Je hebt in ieder geval al flink wat getest om dit probleem op te lossen!

Kun je aangeven of je dit probleem overal ervaart of slechts op één locatie? Op de dekkingskaart zie ik geen bijzonderheden, zoals een storing of werkzaamheden. Echter is het altijd mogelijk dat er nét op jouw locatie iets aan de hand is, waardoor je nu niet gebeld kunt worden. Kun je voor de zekerheid ook even alle mogelijke doorschakelingen verwijderen? Je doet dit door de code ##002# te bellen. Je gaf al aan dat het uitgeschakeld stond, maar voor de volledigheid is het toch handig dit even te testen.

Om dit uit te sluiten kun je ook sowieso alvast een kruistest uitvoeren. De simkaart is weliswaar niet oud, maar kan allicht beschadigd of vuil zijn geworden. Je kunt de simkaart met deze instructies controleren. Ik ben erg benieuwd wat er uit de kruistest voor resultaat komt!

We zien jouw bericht graag spoedig tegemoet, zodat we dit verder kunnen oplossen!
Dag Hajar, excuus voor te late reactie. Ik heb twee tmobile abonnementen en ervaar het op beide. Op mijn iphone 7 die mijn partner gebruikt, komt het vaker voor helaas. Soms krijg ik haar gewoon weg niet te pakken en bel ik via facetime of whatsapp. Dan lukt het wel. Ze heeft gewoon wel bereik.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi JamBo,

Geeft niks hoor, bedankt voor jouw reactie. :)

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of dit voorkomt op één locatie of op meerdere? En is het alleen in combinatie met de iPhone 7 of werkt de simkaart ook niet goed in een ander toestel? Zou je ook de tips van David op kunnen volgen?

Ik weet dat het een heleboel vragen zijn, maar aan de hand daarvan kunnen wij dit doorzetten naar onze specialisten, zodat hier achteraan gegaan kan worden! We willen natuurlijk dat dit zo snel mogelijk goed wordt opgelost zodat jullie weer goed bereikbaar zijn!
Naar mijn weten op de locatie thuis. Ondanks vol bereik. Ik ben min of meer omringd door Tmobile masten. Switchen van toestel biedt geen soelaas. Heb ook al een nieuw simkaart gekregen. Tips van David heb ik ook uitgeprobeerd. Wat mij opvalt is dat er geen gemiste oproep sms binnenkomt wanneer zich dit voordoet. Voor mij aanleiding om te denken dat het echt een netwerk issue is
Reputatie 3
Badge +11
Thanks voor het testen en uitproberen, Jambo! Ook voor jou heb ik het doorgezet naar onze netwerkspecialisten. Zij gaan dit voor je uitzoeken en nemen daarna contact met jou op. Ik hoop dat het snel is opgelost, zodat je weer goed bereikbaar bent!

Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet, we helpen je graag! 😃
Hoi,

Net als bovenstaande krijg ik het meerendeel van mijn oproepen sinds gisteren einde middag niet meer binnen. Ontvang na 15-20 min na de oproep enkel een sms. Alles
Nagelopen wat in het forum is aangegeven, nog steeds lijkt het niet opgelost. Uitschakelen van de telefoon en weer aan zetten ook niet. Telefonisch zijn jullie niet meer te bereiken ondanks dat dit volgens de website nog wel zou moeten kunnen om 21.40u. Daarnaast net 5x klacht i gevuld volgens de route die T-Mobile aangeeft en krijg steeds de melding dat er iets mis gaat..... telefoonnummer wordt ook zakelijk gebruikt dus hoor graag spoedig.

Mvg
Reputatie 7
Badge +20
Hi Danielle,

Ik kijk natuurlijk graag met je mee voor een oplossing. Maak jij ook gebruik van de iPhone 7? Heb je voorheen weleens problemen ervaren met gebeld worden? Ervaarde je dit probleem gister op een specifieke locatie of meerdere? Zo ja, om welke locatie gaat het dan kunnen we via onze dekkingskaart controleren of het bereik goed is. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een andere simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we achterhalen of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je zodat we dit samen kunnen oplossen!

Reageer