Beantwoord

Niet bereikbaar sinds ik 4G heb

Hallo, kan het kloppen dat ik sinds ik op het 4G netwerk zit slecht tel. bereik heb gekregen. Ik ben heel vaak niet meer te bereiken. Ik zie zelf ook bijna constant een o met een streep erdoor. Ik krijg het ook van andere te horen dat ik veel slechter te bereiken ben. Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Ik heb een telefoon om te bellen en bereikbaarheid te hebben en Internet is extra natuurlijk. Mijn abonnement loopt binnenkort af en ik weet nu even niet wat ik zo moet doen.

Met vriendelijke groet,
Raffie Nieuwkoop
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 27 juli 2015, 19:26

@raffie21
Ik heb een reactie ontvangen vanuit de netwerkafdeling.
Ze geven aan dat de mast niet optimaal gericht staat. Dit zou er echter niet voor moeten zorgen dat je helemaal geen ontvangst hebt.

Omdat je in een van je eerste posts aangeeft dat je niet alleen thuis, maar ook bij je schoonouders slechte ontvangst hebt, wil ik je toch met klem aanraden om je toestel ter reparatie aan te bieden. Dit kan via Typhone, zoals Hajar al aangaf. Let wel op dat je vooraf even een back-up van je gegevens maakt, omdat toestellen voor de veiligheid worden leeggemaakt voor de reparatie.

Daarnaast raadde de netwerkafdeling ook aan om een melding te maken via de Dekkingskaart, omdat ze dan wat dieper in het netwerk kunnen kijken en je van een uitgebreider antwoord kunnen voorzien. Dan kan de mast evt. nog wat bij gericht worden.
Bekijk origineel

36 reacties

Badge +12
Hoi Raffie21,

Vervelend dat je een slechtere verbinding ervaart met 4G 😞 ervaar je dit probleem overal of op 1 bepaalde locatie? Zou je de postcode (volledig) willen sturen?

Is de dekking wel goed als je het toestel handmatig terugzet op 3G?
Hoi Dave670, ik heb het thuis en bij mijn schoonouders heel erg. Ik heb nog niet gecontroleerd of het wel goed is als ik het terug zet op 3G. Ik ga dat eens controleren. Mijn postcode is 5482ka
Badge +12
Hoi raffie21,

Op jouw postcode is 4G redelijk optimaal, het is echter zo dat jouw toestel terug hoort te vallen naar 3G als iemand belt of als jij gaat bellen. Dit gebeurd niet uit jouw verhaal.

Heb je het toestel al eens uit en aangezet? Hoe oud is de simkaart?
Het vreemde is dat ik thuis vaak via wifi mijn Internet heb. Maar sinds de uitrol van 4G is het bel bereik verlaagd tot af en toe en tot compleet niks. Het probleem blijft en aangezien ik over een maand kan verlengen... vind ik het toch lastig wat te doen
Ik heb mijn toestel inderdaad al zo vaak aan en uit gezet, maar het werkt niet. Mijn sim kaart is van oktober 2013 volgens mij
Reputatie 6
Badge +13
Wat voor telefoon heb je?
Wellicht kan je je telefoon forceren om op 2G en 3G te blijven.
Dan kunnen we uitsluiten of het echt aan de overdracht van het 4G netwerk ligt.
Ik heb een Samsung galaxy s4
Reputatie 6
Badge +13
Doe het volgende:
1. Ga naar instellingen.
2. Ga naar meer netwerken.
3. Ga naar mobiele netwerken.
4. Ga naar netwerk modus.
5. Zet deze op GSM / WCDMA.

Kan je dan wel weer bellen?

Laat het maar weten! 🙂
Ik ga het proberen en dan horen jullie me weer
Ik heb het nu constant op de gsm/wcdma gehad en helaas blijft het hetzelfde. Het netwerk valt weg, dan ineens heb ik wel 3 streepjes. Als ik mijn telefoon uit en aan zet, geeft hij eerst meteen aan dat ik geen netwerk heb, t-mobile is niet in bereik en dan ineens is het netwerk wel weer aanwezig. .heel lastig en vreemd. Dit heb ik eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt. Het vreemde ervan is, dat dit is begonnen nadat 4G in Schijndel is gekomen. Maar thuis heb ik altijd wifi, dus ook weer raar... ik snap er niks van
Reputatie 5
Badge +11
@raffie21
Kun je eens controleren of het wel goed werkt als je je simkaart in een ander toestel stopt? Het kan namelijk zijn, als je een oude simkaart hebt, dat deze niet lekker werkt op het nieuwe netwerk.
Ga ik proberen
Ik heb de hele tijd mijn simkaart in een ouder toestel gehad wat geen 4G heeft en ik ben de hele tijd bereikbaar geweest en kan bellen. Nu heb ik het weer in mijn telefoon gedaan en het bereik is weer weg
Waarschijnlijk ligt het dan toch aan je simkaart of telefoon. Kan je controleren of het nummer op je simkaart begint met 8931162111? In dat geval heb je een oud model die deze problemen geeft. Nieuwe simkaartrn beginnen met ....112.
Ja, mijn simkaart begint met 893... nu ik met de instellingen bezig ben geweest krijg ik constant een driehoek met uitroepteken dat het netwerk niet in bereik is. Om het nog vervelender te maken 😞
Reputatie 6
Badge +13
@raffie21

Dat je simkaart begint met 893 is goed, zo begint elke simkaart van T-Mobile. ;)
Dat je simkaart het doet in een andere telefoon maakt dat je simkaart niet kapot is.

Heb je al geprobeerd om een andere T-Mobile simkaart in je telefoon te doen?
Zou je de resultaten daarvan willen doorgeven? :)

Heb je een van de volgende simkaarten:
8931162111.........
8931162112.........
8931162113.........

In het geval dat je 8931162111......... hebt, maak je gebruik van een verouderde simkaart. Deze kan voor problemen zorgen op het vernieuwde netwerk.

Wat heb je aan de instellingen aangepast?
Heb je je telefoon al eens herstart?
Ik heb 8931162112. Ik zal straks de kaart van mijn man erin doen om te kijken of het dan ook is
Ik heb alleen geschakeld tussen de gsm/wcda of zoiets en de lte/gsm/wcda of wat er dan precies staat bij de instellingen. .. Daarna heb ik nu de driehoek en uitroepteken gekregen. Ik heb de instellingen nu op de 4g gezet. Maar ook met wifi heb ik geen bereik
Reputatie 6
Badge +13
Dat is een nieuwe type simkaart. Dit zou geen problemen moeten opleveren.
Ik wacht je bevinding af. :)

De driehoek betekent dat het geselecteerde netwerk niet beschikbaar is.
Ga naar instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerk operators.
Je telefoon gaat dan zoeken, selecteer dan T-Mobile NL.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Raffie21.

Super fijn om te zien dat je al aardig wat reacties hebt gehad!

Had je nog geprobeerd om de simkaart van je man in het toestel te doen? Ik ben namelijk benieuwd of je dan nog steeds tegen dit probleem aanloopt!

Houd je ons op de hoogte? We helpen je graag verder! 🙂
Mijn man en ik hebben de telefoons omgewisseld. Mijn man heeft met mijn s4 inderdaad dezelfde problemen. Mijn man heeft nu ong. 3 maanden een nieuwe s5, ik heb op dat toestel ook niet zo'n denderend bereik moet ik zeggen, 1 vaak soms 2 streepjes, maar het netwerk valt in ieder geval niet weg. Wel heel vervelend als het netwerk veranderd een telefoon bijna niet meer te gebruiken is. Ik mag hopen dat ik over een maand een goede verlenging kan uitzoeken anders is het een lange uitzit
Reputatie 5
Badge +11
@raffie21
Kijk, daar hebben we wat aan! :D
Je geeft aan dat je op het toestel van je man 1 tot 2 streepjes hebt. Ik ga er vanuit dat dit op 4G is, en dit is geen probleem. In deze post wordt toegelicht dat het aantal streepjes bij 4G niet erg veel meer uitmaakt; zelfs met 1 streepje kan je nog hoge snelheden halen.

In de komende maanden zal het 4G bereik nog wel gaan verbeteren, door de activatie van een lagere frequentie die beter in gebouwen doordringt. Lees ook dit topic voor meer informatie.

Betreffende jouw toestel; als je deze minder dan 2 jaar geleden via T-Mobile hebt gekocht, kan je deze gratis aanbieden ter reparatie. Ik kan me voorstellen dat dit tegenstrijdig klinkt omdat de problemen pas zijn ontstaan na de ombouw van het netwerk op jouw locatie, maar waarschijnlijk heeft jouw toestel al langere tijd problemen gehad met de antenne omdat je aangeeft dat het bij je man wel goed werkt. Het nieuwe netwerk is een compleet nieuw netwerk van een andere leverancier, en waarschijnlijk werkt dit nét even niet lekker samen met jouw toestel. Bij een reparatie wordt de antenne uitvoerig getest en daar kan worden geconstateerd of dit inderdaad het onderdeel is dat de problemen veroorzaakt.
Ik heb het over het bellen en gebeld worden met 1 a 2 streepjes. Het is inderdaad zo dat ik met mijn simkaart in het toestel van mijn man wel constant bereikbaar blijf en het netwerk gelukkig niet wegvalt. Het moment is gewoon heel lullig, want over een maand zou ik kunnen verlengen mits er een aanbieding is die mij bevalt, anders zou ik gewoon langer kunnen wachten, maar dat is niet fijn als je een telefoon hebt wat niet meer betrouwbaar is. En voordat 4G hier kwam heb ik geen problemen gehad met het wegvallen van het netwerk, ik kon gelukkig gewoon bellen en gebeld worden.
Reputatie 5
Badge +11
@raffie21
Ik heb voor de zekerheid toch even de dichtstbijzijnde mast gecontroleerd op jouw postcode. Deze staat aan de Julianastraat, op ongeveer 500 à 600 meter afstand. Hiermee zou je toch wel een stabiele 2 à 3 streepjes moeten kunnen halen op 2G en 3G. Ik heb voor je nagevraagd hoe de antennes gericht staan; het kan namelijk zo zijn dat deze na de ombouw nét anders zijn komen te staan in een ongunstige richting, en dat je daardoor minder dekking ervaart.

Meestal heb ik hier binnen 1 dag reactie op, dus ik zal z.s.m. hierop terugkomen. Mocht de antenne goed gericht staan, dan wil ik je toch aanraden je toestel ter reparatie aan te bieden nu je nog binnen de 2 jaar garantietermijn zit. Je hoort van me!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Raffie,

Ik snap dat het hebben van een onbetrouwbaar toestel niet fijn is. Het lijkt er toch wel echt op dat het probleem bij je toestel ligt. Zoals je zelf aangeeft werkt je simkaart wel in het toestel van je man.

Ik zie in het systeem dat je toestel leverancier Typhone is en je kunt bij ze terecht voor je garantie. Het is zonde om er geen gebruik van te maken. Je hebt immers 24 maanden fabrieksgarantie.

Mocht je jouw verlenging via T-Mobile zelf willen laten verlopen, geef dan een gil. Dan zorgen wij ervoor dat je hierover wordt gebeld!

Reageer