Beantwoord

Niet kunnen bellen buitenland

• 30 januari 2017
  • 9 reacties
  • 177 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben momenteel in Frankrijk en kan niet bellen of sms'en met mijn net nieuwe SIM-only abonnement. Ik heb met mijn andere abonnementen bij jullie hier nooit last van gehad, en ik lees nu dat dit bij meerdere mensen zo is omdat dat een reglement is voor de eerste 2 maanden. Is het mogelijk om dit in te schakelen?

Vriendelijke groet,
Tessa
icon

Beste antwoord door Issam 31 januari 2017, 10:47

Hoi hoi Tessa,

Leuk dat je hier je vraag stelt. Welkom bij de community!

Begrijpelijk dat je ook in het buitenland gewoon bereikbaar wilt zijn. Goed dat je dit dus bij ons aangeeft. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat er bij jou inderdaad een blokkade actief was.

Ik heb de blokkade uiteraard meteen voor je opgeheven. Zou je over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan willen zetten? Daarna zou je overal gebruik van moeten kunnen maken. Mocht je daarna nog steeds problemen ervaren met het netwerk in het buitenland dan kan je een kijkje nemen in dit topic. Hier vind je tips en instructies om verbinding te kunnen maken met één van de providers in het buitenland.

Ben je trouwens vaker in het buitenland? Wellicht dat het nieuwe T-Mobile Go abonnement wat voor jou is. Omdat je gebruik maakt van het Stel Samen & Stel Bij prijsplan kan je gewoon overstappen. Let wel op dat wanneer je wilt overstappen je naast de standaard T-Mobile Go maandkosten ook je toestelbetaling moet betalen.

Laat je ons weten of alles weer werkt? Als je verder nog vragen hebt dan horen we het graag van je!

Heel veel plezier nog in Frankrijk. 😉
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Tessa,

Leuk dat je hier je vraag stelt. Welkom bij de community!

Begrijpelijk dat je ook in het buitenland gewoon bereikbaar wilt zijn. Goed dat je dit dus bij ons aangeeft. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat er bij jou inderdaad een blokkade actief was.

Ik heb de blokkade uiteraard meteen voor je opgeheven. Zou je over 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan willen zetten? Daarna zou je overal gebruik van moeten kunnen maken. Mocht je daarna nog steeds problemen ervaren met het netwerk in het buitenland dan kan je een kijkje nemen in dit topic. Hier vind je tips en instructies om verbinding te kunnen maken met één van de providers in het buitenland.

Ben je trouwens vaker in het buitenland? Wellicht dat het nieuwe T-Mobile Go abonnement wat voor jou is. Omdat je gebruik maakt van het Stel Samen & Stel Bij prijsplan kan je gewoon overstappen. Let wel op dat wanneer je wilt overstappen je naast de standaard T-Mobile Go maandkosten ook je toestelbetaling moet betalen.

Laat je ons weten of alles weer werkt? Als je verder nog vragen hebt dan horen we het graag van je!

Heel veel plezier nog in Frankrijk. 😉
Hee Issam,

Super bedankt voor je snelle service, hij werkt weer!
Kun je me iets meer uitleggen over de voordelen van T-mobile Go voor mij?

Vriendelijke groet,
Tessa van den Brink
Hi Tessa,

Het mooie van de nieuwe Go-abonnementen is dat je al je volledige internetbundel in Europa kunt gebruiken, hiermee loopt dit abonnement al voor op de nieuwe wetgeving die vanaf 15 juni gaat gelden in heel Europa (de zgn. dataroaming wordt afgeschaft). Daarnaast is er zelfs een abonnementsvorm met onbeperkt internet beschikbaar. Ook hebben alle abonnementen standaard onbeperkt bellen (en 120 min. voor in Europa).

Uiteraard moet je even kijken of de kosten voor jou opwegen tegen de baten (bij de één zal het nieuwe abonnement goedkoper zijn, bij de ander iets duurder). De wetgeving verplicht T-Mobile om vanaf 15 juni 2017 de gehele internet- en belbundel in Europa beschikbaar te stellen. Overigens doet T-Mobile hier zelf nog geen uitspraken over.

Groet,
Vincent
De wetgeving verplicht T-Mobile om vanaf 15 juni 2017 de gehele internet- en belbundel in Europa beschikbaar te stellen. Overigens doet T-Mobile hier zelf nog geen uitspraken over.

Groet,
Vincent

Hele mooie uitspraak natuurlijk, maar niets is nog zeker. Er zijn zoveel verhalen op dit moment, je weet gewoon niet wat providers moeten doen. Zo kan het zijn dat ze dit alleen hoeven te doen bij nieuwe klanten, of alleen bij specialen abonnementen of, zoals Vincent zegt, bij iedereen die nu een abonnement heeft.

Het blijft even koffiedik kijken en T-Mobile zegt hier verder nog niets over. Misschien ook wel omdat het voor hun ook niet echt duidelijk is. Weet wel dat als er iemand voor loopt met mobiele service, dan is het T-Mobile wel, kijk maar naar Datavrije Muziek (hopen dat die gewoon mag blijven).

We zullen dus gewoon moeten afwachten. Maar als je toch toe bent aan een nieuw abonnement en Go abonnementen zien er goed om te nemen, dan is overstappen altijd het overwegen waard.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Tessa,

Graag gedaan hoor! Ik zie dat je inmiddels al 2 volledige en duidelijke reacties hebt ontvangen. Mocht je meer willen weten over het T-Mobile Go prijsplan dan kan je ook een kijkje nemen in dit topic. 🙂
Goede avond ikkan ook niet bellen van uit buitenland wel gebeld worden heb net sins vanmorgen nieuw abonnement gr wim
Reputatie 7
Badge +20
Hi daf.215,

Gefeliciteerd met je nieuwe abonnement. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je een blokkade actief had staan waardoor je dus niet kon bellen in het buitenland. Ik heb de blokkade verwijderd dus als het goed moet je nu weer kunnen bellen.

Laat je even weten of alles weer naar behoren werkt? 🙂
Bedankt.

Ik kan het pas controleren als ik weer de grens over ga. Ben nu in nederland.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Daf.215,

Welkom terug in Nederland! 😉 Dan moeten we even afwachten totdat je weer een reisje naar het buitenland op de planning hebt staan. Maar ik ga ervanuit dat alles weer moet werken dan aangezien de blokkade verwijderd is. Mocht je in het buitenland zijn en het werk toch niet? Dan wil ik je vragen om in het algemene topic hierover te reageren. Dan helpen we je daar natuurlijk verder!

Dit topic gaat op slot. Op deze manier houden we het forum overzichtelijk. Bij vragen over bellen in het buitenland, kun je een reactie plaatsen in het algemene topic.