Beantwoord

nieuw contract...geen 4G

Dag! Ik heb zaterdag 4 april een dongel met een 4G umts kaart gekocht op het Rokin in Amsterdam, op basis van een kaart op de computer van de verkoper met het 4G bereik ten oosten van Nijmegen. Mijn specifieke locatie ligt er ruimschoots in. Doch: zoekend naar netwerken, geen 4G! Bij 3G inloggen van t-mobile krijg ik de waarschuwing voor roaming. Ik heb dus iets wat niet werkt. Ik twijfel nu of ik het contract wel wil opsturen.
Dan moet ik gaan betalen voor 4G dat er (nog) niet is...
Wie geeft me raad?
icon

Beste antwoord door picassootje 8 april 2015, 13:11

Excuses ik heb daarover heen gelezen.
als het contract nog niet is opgestuurd dan is de overeenkomst nog niet actief En dus ook niet de simkaart.

Volgens de dekkingskaart van T-Mobile is er nog geen 4G, wel binnen 3 maanden. Misschien dat een medewerker je daar meer over kan vertellen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge
Beste ewoutsvl,

Is je toestel sim lock vrij?

Of Heb je al hier gekeken?
https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/2609/p/198/session/L3RpbWUvMTQyODQ4OTY3OC9zaWQvOVF6UTZsam0%3D

Het kan zijn dat je de instellingen van je toestel moet veranderen. Als je een Android hebt: Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Zet dit op LTE / WCDMA / GSM.

Onder Mobiele netwerken kun je ook handmatig het netwerk van T-Mobile selecteren.
Succes.
Dag!

Ik heb een dongel voor in mijn laptop. Dat werkt allemaal. Ik kan handmatig wel 12 netwerken ontvangen, maar er zit geen t-mobile 4G bij, wel 3G, met de waarschuwing voor roaming (is dat soms omdat ik het contract nog niet heb opgestuurd?). Mijn locatie is in het uiterste oosten van Groesbeek (6561).
Reputatie 1
Badge
Excuses ik heb daarover heen gelezen.
als het contract nog niet is opgestuurd dan is de overeenkomst nog niet actief En dus ook niet de simkaart.

Volgens de dekkingskaart van T-Mobile is er nog geen 4G, wel binnen 3 maanden. Misschien dat een medewerker je daar meer over kan vertellen.
Dank je! Hier kan ik wat mee.

Reageer