Vraag

nieuw dekkingskaart

Reputatie 2
hallo tmobile
ik heb nou eens een idee.
als jullie nou die dekkingskaart gaan veranderen dat er ook optie komt dat je kunt zien waar H+ is en waar al EDGE is ipv gsm en 3g en komende 3 maanden?
en dat we kunnen zien waar komende 3 maanden H+ en EDGE komt?

tijd voor nieuw dekkingskaart?

64 reacties

Reputatie 5
@harmentiem

Goed dat je dit aangeeft! Bedankt voor je feedback. 🙂
Reputatie 1
En misschien kunnen de kleuren daarvan voor de duidelijkheid dan ook meteen anders dan lichtpaars, paars en donkerpaars worden ingevuld? 😛 Of is het de bedoeling dat het erop lijkt dat je overal in Nederland goeie ontvangst hebt......? 😃
Reputatie 2
En misschien kunnen de kleuren daarvan voor de duidelijkheid dan ook meteen anders dan lichtpaars, paars en donkerpaars worden ingevuld? 😛 Of is het de bedoeling dat het erop lijkt dat je overal in Nederland goeie ontvangst hebt......? :D
daar heb je ook gelijk in. 
zoiets wat vodafone is. kun je precies op die plek zien wat ongeveer je snelheid is.
Reputatie 2
https://"https://forum.t-mobile.nl/members/harmentiem-262601/"

Goed dat je dit aangeeft! Bedankt voor je feedback. :)
dankje
ik erger me soms namenlijk aan deze kaart dat ie zo oud en lelijk is. die van vodafone is bijv ****ing chill. kun je alles zien met snelheid enzo.
Reputatie 7
Badge +9
Ja. En dan ook gelijk de kaart corrigeren. 😉 Zo staat er bijv op meerdere plekken dat er gewoon 3G verbinding is in de hele zone, maar er is amper 2G.
Reputatie 1
Die dekkingskaart doet me denken aan het spreekwoord "iets door een roze bril bekijken", alleen heb je in dit geval geen bril nodig........... :rolleyes:
Reputatie 6
Badge +13
Van de vodafone dekkingskaart klopt ook niks van. Op de Veluwe zeggen ze prima 3G dekking te bieden terwijl er in 10 kilometer omtrek geen ene 3G mast is. 😛 En dan zeggen dat er 14.4 mbps beschikbaar is.. Verder zoals de rest is het wel leuk als H+, UMTS900 en EDGE wordt weergeven. Snelheiden en nieuwe leuke kleurtjes voor de dekkingskaart. 😉
Reputatie 5
Van de vodafone dekkingskaart klopt ook niks van. Op de Veluwe zeggen ze prima 3G dekking te bieden terwijl er in 10 kilometer omtrek geen ene 3G mast is. 😛 En dan zeggen dat er 14.4 mbps beschikbaar is.. Verder zoals de rest is het wel leuk als H+, UMTS900 en EDGE wordt weergeven. Snelheiden en nieuwe leuke kleurtjes voor de dekkingskaart. ;)

Klopt en de GSM dekkingskaart van Vodafone is ook totaal niet realistisch, het woerds verlaat is namelijk voor iedere provider een white spot (geen dekking) maar vodafone bied daar vrolijk volledige dekking aan volgens hun kaart. Nu kan zo'n kaart nooit helemaal kloppen maar die van KPN en T-Mobile zijn toch een stuk realistischer dan die van Vodafone.
Ik vermoed dat de dekkingskaart over enige tijd sowieso aangepast gaat worden ivm 4G. We moeten dus nog even afwachten
Reputatie 7
Badge +9
@Netgangster Nou..... Volgens de dekkingskaart van Tmobile heb je op de gehele A1 en het spoor erlangs tussen Deventer en Amersfoort volledige 3G dekking. (mu.v het militaire oefenterrein)

Ga er voor de gein eens rijden: Je kan niet eens 112 bellen. 😞
Reputatie 6
Badge +13
@ShadowLea Ik rij vaker op het traject Deventer -  Amersfoort. En andersom. Voor namelijk van Voorthuizen naar Amersfoort en van Voorthuizen naar Apeldoorn. Sterker nog mijn 3G verbinding valt op het traject niet weg. Na afslag Kootwijk heb ik 0 streepjes 1 km lang en dan ben je de bocht door en dan springt ie naar 1 dan naar 2 etc. En richting Amersfoort is het bereik niet onder de 2 streepjes gekomen. En ik kan gewoon internetten en bellen.. 🙂 En vanaf Apeldoorn naar Deventer doet ie het ook goed. minimaal 1-2 streepjes. Ik heb er in iedergeval geen last van. De 3G dekking op de Veluwe is niet al te best. Bij geen ene provider. Hier en daar mogen wel nog wat mastjes bij. Alleen langs de hoofdwegen geeft T-Mobile 3G dekking. Zoals A1, N344, N303 en de N310. De N302 is overigens een ramp. 8 kilometer lang geen 3G bereik en ook soms geen service zelfs geen GPRS.. Moet je daar maar eens gaan rijden. Vanaf de rotonde van Staverden, Speuld tot Harderwijk. 
Reputatie 5
Badge +11
@allen
Er is een nieuwe dekkingskaart in de maak, men weet alleen nog niet precies wanneer deze af zal zijn. Hoogstwaarschijnlijk zal de nieuwe kaart eind deze zomer gelanceerd worden. Wat er allemaal in komt weet ik nog niet precies, maar je zult in ieder geval kunnen zien waar en wanneer 4G beschikbaar zal zijn. Nog even geduld dus 😉
Reputatie 7
Badge +9
@leroy98ecker Ik reis dat traject elke dag met de trein (soms per auto als de NS er weer eens geen zin heeft), maar ik heb vrijwel de complete rit geen verbinding, ben afhankelijk van het WiFi in de trein. (wat ook niet altijd even lekker werkt, het is en blijft de NS, ook al is dehotspot van Tmobile.)
Reputatie 1
Er is een nieuwe dekkingskaart in de maak, men weet alleen nog niet precies wanneer deze af zal zijn.

Lijkt het er eindelijk eens een keer op dat je bij TMobile als klant wat te zeggen hebt, is dat ding al in de maak terwijl wij sinds vrijdagmiddag een poll aan het invullen zijn? 😕 En nu niet zeggen ja het was zo overduidelijk we hebben er een beetje haast achter gezet in het weekend want dat geloof ik niet. Tjonge jonge, dat de afdeling communicatie niet goed communiceerde dat wisten we al, maar ze zijn toch niet allemaal doofstom daar...........? Benieuwd wanneer de poll over 50% korting op prepaid bellen komt.........! 🙂
Reputatie 2
Er is een nieuwe dekkingskaart in de maak, men weet alleen nog niet precies wanneer deze af zal zijn.

Lijkt het er eindelijk eens een keer op dat je bij TMobile als klant wat te zeggen hebt, is dat ding al in de maak terwijl wij sinds vrijdagmiddag een poll aan het invullen zijn? 😕 En nu niet zeggen ja het was zo overduidelijk we hebben er een beetje haast achter gezet in het weekend want dat geloof ik niet. Tjonge jonge, dat de afdeling communicatie niet goed communiceerde dat wisten we al, maar ze zijn toch niet allemaal doofstom daar...........? Benieuwd wanneer de poll over 50% korting op prepaid bellen komt.........! :)
daarom dacht ik maar eens een poll te maken. deze is zo ouderwets en je ziet geen verschil. lijkt net of ze het express gedaan hebben.
Reputatie 5
@Netgangster Nou..... Volgens de dekkingskaart van Tmobile heb je op de gehele A1 en het spoor erlangs tussen Deventer en Amersfoort volledige 3G dekking. (mu.v het militaire oefenterrein)

Ga er voor de gein eens rijden: Je kan niet eens 112 bellen. :(

Helaas ben ik niet zo heel vaak in die hoek te vinden, nu zijn er hier ook wel een aantal dorpjes in de omgeving waarbij er dekking wordt weergeven terwijl er bijna geen dekking is (al is dat meer omdat de bewoners geen antennemast in hun dorp willen hebben). Ik ga wel eens richting Nijmegen met de trein en afgezien van wat stukjes Veluwe heb ik nagenoeg altijd wel 3G ontvangst. Maar zo zie je maar dat elke locatie een andere ervaring heeft. Ik haal hier in mijn woonplaats ook nagenoeg altijd dik 8Mbit terwijl er mensen zijn die nog geen 1Mbit halen in hun woonplaats. Vodafone vliegt T-Mobile hier wel flink voorbij, daarmee wordt gemiddeld tussen de 8 en 16Mbit gehaald hier en dat is over 3G.
Reputatie 6
Badge +13
@Netgangster Dan woon jij hoogstwaarschijnlijk in een stad. Daar is theoretisch 14.4 mbps mogelijk. Buiten de stad is alleen maar 7.2 mbps. En ik woon in een dorp op de Veluwe. Daar is maar 7.2 mbps mogelijk. Want ik kom nooit over de 6mbps. En in de steden wel 8, 9 en 10mbps in de steden. Het rare is ik woon in Voorthuizen (3781) hemelsbreed 200 meter van de mast af. En het signaal varieert tussen de 1 en de 4 streepjes. Maar de snelheid is vaak wel altijd goed. Alleen in het buitengebied van 3781 niet. De campings dan. Moet je voor de gein eens op www.sensorly.com kijken. Dan kun je zien waar echt 3g en 2g is. Dat wordt op basis van gps en signaal streepjes op de kaart gezet.
Reputatie 7
Badge +9
@leroy98ecker Die kaart die jij linkt klopt aardig. Verbinding op de snelweg, de singels en de Grolsch Veste (FC Twente Stadion), en de rest van de stad niet.......

Als je 7.2Mbps op het platteland kan halen, dan wil ik niet eens weten waar Enschede dan onder valt... :eek: Of Rotterdam Noord. In Enschede haal ik zo rond de 4Mbps, en in Rotterdam Noord krap 1 streepje 2G.....
Reputatie 6
Badge +13
@ShadowLea Ja dat klopt. 
Het wordt op basis van je 3G signaal dus 0t/m 4 streepjes op de kaart gezet.
Met gps zet die het dan op de juiste locatie. 
Je zou toch wel verwachten dat je in Enschede goed bereik hebt??? 
In Enschede zou 14.4 mbps beschikbaar moeten zijn...
En in Rotterdam vind ik 2g niet kunnen.. :p
Reputatie 2
@ShadowLea Ja dat klopt. 
Het wordt op basis van je 3G signaal dus 0t/m 4 streepjes op de kaart gezet.
Met gps zet die het dan op de juiste locatie. 
Je zou toch wel verwachten dat je in Enschede goed bereik hebt??? 
In Enschede zou 14.4 mbps beschikbaar moeten zijn...
En in Rotterdam vind ik 2g niet kunnen.. :p
ik vind niet kunnen als er op netwerkkaart vol 3G moet zijn in grou. maar je daar nergens 3G kan vinden. alleen GPRS of erger
Reputatie 5
@Netgangster Dan woon jij hoogstwaarschijnlijk in een stad. Daar is theoretisch 14.4 mbps mogelijk. Buiten de stad is alleen maar 7.2 mbps. En ik woon in een dorp op de Veluwe. Daar is maar 7.2 mbps mogelijk. Want ik kom nooit over de 6mbps. En in de steden wel 8, 9 en 10mbps in de steden. Het rare is ik woon in Voorthuizen (3781) hemelsbreed 200 meter van de mast af. En het signaal varieert tussen de 1 en de 4 streepjes. Maar de snelheid is vaak wel altijd goed. Alleen in het buitengebied van 3781 niet. De campings dan. Moet je voor de gein eens op www.sensorly.com kijken. Dan kun je zien waar echt 3g en 2g is. Dat wordt op basis van gps en signaal streepjes op de kaart gezet.

Een middelgroot stadje in de randstad inderdaad, wij hadden hier eigenlijk redelijk snel al HSDPA 14Mbit van T-Mobile, nu weet ik niet of dat de afgelopen jaren uitgebreid is, tot voorkort stond er nog een dekkingskaart waar je kon zien of je in het 14Mbit gebied zat of niet, helaas kan ik deze niet meer vinden.
Ik ga je link even bekijken dat lijkt me wel leuk om te zien namelijk 🙂
Reputatie 6
Badge +13
@Netgangster Ik kan het ook niet meer vinden. Ik weet wel dat het bij de dekkingskaart stond en dan onder het kopje snelheden. 
sensorly.com is een goeie site. Ook t-mobile zelf kan dan zien waar het netwerk nog verbeterd kan worden. 😉
Reputatie 2

Een middelgroot stadje in de randstad inderdaad, wij hadden hier eigenlijk redelijk snel al HSDPA 14Mbit van T-Mobile, nu weet ik niet of dat de afgelopen jaren uitgebreid is, tot voorkort stond er nog een dekkingskaart waar je kon zien of je in het 14Mbit gebied zat of niet, helaas kan ik deze niet meer vinden.
Ik ga je link even bekijken dat lijkt me wel leuk om te zien namelijk :)
dat zou wel leuk zijn ja.
Ik heb zojuist ook maar ff die app van Sensorly gedownload, als meer mensen dat gaan doen dan krijgen we een beter beeld van het bereik :D
Reputatie 5
De legenda voor de nieuwe dekkingskaart staat al online zo te zen, nu de kaart zelf nog 😉
Reputatie 6
Badge +13
@Netgangster 
Ja, ik had het gister gezien! Ik wilde het er al op zetten. Maar dat kon niet i.v.m. onderhoud.
Er zijn nieuwe kleurtjes: Paars, oranje en geel. ( http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart?icmp=dd-dekkingskaart )
Het duurt niet lang meer voordat de nieuwe kaart erop komt! ;)

Trouwens wat vond je van die site? https://www.sensorly.com

Reageer