Beantwoord

Nieuwe instellingen ontvangen

Ik heb vandaag nieuwe instllingen gepushed gekregen van "mijn provider"
Ik heb die een paar keer geweigerd maar het bericht kwam steeds terug. Toen heb ik ze maar geaccepteerd, maar nu werkt mijn mobeile internet niet meeer, terwijl ik geen instelling kan vinden die dit blokt. Enig idee wat hier aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Henk-Bosch 9 oktober 2015, 18:45

Dag,

Toestelhulp was er niet voor iPhone 4S en iOS 9. Ik heb wat in het forum gegrasduind en zag dat incompatibiliteit van instellingen en OS wel eens problemen geeft. Er bleek een nieuwe versie iOS klaar te staan. Die heb ik geinstalleeerd en toen kon ik weer mobiel internetten. Of roaming ook weer gaat weet ik niet, maar ik vermoed van wel. Kan het zo zijn dat jullie instellingen voor iOS 9.02 gepusht hebben zonder te zeggen dat die daarvoor waren of te controleren of ik dat al wel had, en dat die instellingen niet downward compatibel zijn?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Loop even de instellingen na via toestelhulp. Je kiest het merk, type toestel, internet en dan het stappenplan internet handmatig instellen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey henk,

Dat is gek! Er is ook geen blokkade actief. :S

Heb je de tip van iamPuk opgevolgd en de toestelhulp bekeken? Mocht het nog niet gelukt zijn wil je dan aan ons laten weten van welk toestel je gebruik maakt? Dan kunnen we je gerichter verder helpen!
Dag,

Toestelhulp was er niet voor iPhone 4S en iOS 9. Ik heb wat in het forum gegrasduind en zag dat incompatibiliteit van instellingen en OS wel eens problemen geeft. Er bleek een nieuwe versie iOS klaar te staan. Die heb ik geinstalleeerd en toen kon ik weer mobiel internetten. Of roaming ook weer gaat weet ik niet, maar ik vermoed van wel. Kan het zo zijn dat jullie instellingen voor iOS 9.02 gepusht hebben zonder te zeggen dat die daarvoor waren of te controleren of ik dat al wel had, en dat die instellingen niet downward compatibel zijn?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Henk,

Bedankt voor je terugkoppeling! Goed dat je nog verder bent gaan kijken. Een softwareupdate kan dit soort problemen soms inderdaad oplossen! De softwareupdates op je iPhone worden gepusht door Apple zelf en moet je altijd accepteren voordat het toestel update.

Maar als ik het goed begrijp werkt alles nu weer naar behoren?

Reageer