[Nieuws] T-Mobile klanten bellen vanaf deze zomer ook via 4G en wifi

  • 27 mei 2019
  • 57 reacties
  • 5655 Bekeken


Toon eerste reactie

57 reacties

Ik weet uit ervaring dat de optie WiFi bellen alleen verschijnt in het menu, als het toestel detecteert dat de functie wordt ondersteunt door het netwerk. Tot mijn vreugde verscheen de optie vorige week. Aangezet. Maar het werkt niet. In de kelder, geen signaal, wel WiFi. Maar niks WiFi bellen
Reputatie 4
Badge +3
Ik weet uit ervaring dat de optie WiFi bellen alleen verschijnt in het menu, als het toestel detecteert dat de functie wordt ondersteunt door het netwerk. Tot mijn vreugde verscheen de optie vorige week. Aangezet. Maar het werkt niet. In de kelder, geen signaal, wel WiFi. Maar niks WiFi bellen
Open deur: je toestel is wel toegevoegd aan je WiFi netwerk en je WiFi (data) op je telefoon staat aan?
Reputatie 5
Badge +11
Ik weet uit ervaring dat de optie WiFi bellen alleen verschijnt in het menu, als het toestel detecteert dat de functie wordt ondersteunt door het netwerk. Tot mijn vreugde verscheen de optie vorige week. Aangezet. Maar het werkt niet. In de kelder, geen signaal, wel WiFi. Maar niks WiFi bellen
Welk toestel gebruik je? Op iPhones is het bijvoorbeeld zo dat de schakelaars voor VoLTE en VoWiFi er al in zitten sinds een bepaalde aanbieder-update, maar dat wil niet zeggen dat het al op het netwerk actief is voor de betreffende klant. Sommige klanten (zoals PrePaid) vallen nog gewoon terug op 3G bij bellen, zelfs als VoLTE aan staat. Dus wellicht verschilt de werking per OS/toestel 🙂
Reputatie 2
Kan iemand mij even bijpraten wat de stand van zaken is m.b.t. de uitrol van bellen over WiFi. Ik zie dat diverse gebruikers hier al gebruik van maken, maar ik twijfel of het bij mij al geactiveerd is. Op mijn iPhone7 heb ik dit al wel in de instellingen aangezet, alleen had ik dit vroeger op deze iPhone ook al toen ik nog bij Vodafone zat.
Volgens mij moet dit links bovenaan toch in het scherm vermeld worden: "T-Mobile WiFi" Dat is nu niet het geval bij mij. Betekent dit dat ik nog niet over WiFi kan bellen, moet ik misschien nog wat anders doen of activeren?
Misschien relevant: ik heb internet thuis via 4GvT van T-Mobile.
Hoe zit het met de ondersteuning van de Nokia 8.1? Dit is een telefoon die jullie zelf verkopen maar ik zie hem nog niet op de lijst. Gaat deze wel nog komen?
Jammer dat er geen contretere info is als dat bellen over WI-FI in Q3 uitgerold wordt. Bij mijn werkgever geen bereik, wel wifi. Bij de klantenservice kan niemand aangeven in welke uitrolbatch mijn nummer zit. Dit lijkt me toch niet zo heel lastig te achterhalen?

Toestel ondersteund het en de optie staat ook ingeschakeld.

Ik weet uit ervaring dat de optie WiFi bellen alleen verschijnt in het menu, als het toestel detecteert dat de functie wordt ondersteunt door het netwerk. Tot mijn vreugde verscheen de optie vorige week. Aangezet. Maar het werkt niet. In de kelder, geen signaal, wel WiFi. Maar niks WiFi bellenOpen deur: je toestel is wel toegevoegd aan je WiFi netwerk en je WiFi (data) op je telefoon staat aan?


Ik snap je vraag niet.
Ik heb thuis WiFi. Mijn toestel is ingelogd op mijn WiFi netwerk. Is dat wat je bedoelt?

Reageer