[Nieuws] T-Mobile klanten bellen vanaf deze zomer ook via 4G en wifi

• 27 mei 2019
  • 83 reacties
  • 7477 Bekeken

Toon eerste reactie

83 reacties

Ik weet uit ervaring dat de optie WiFi bellen alleen verschijnt in het menu, als het toestel detecteert dat de functie wordt ondersteunt door het netwerk. Tot mijn vreugde verscheen de optie vorige week. Aangezet. Maar het werkt niet. In de kelder, geen signaal, wel WiFi. Maar niks WiFi bellen
Reputatie 4
Badge +3
Ik weet uit ervaring dat de optie WiFi bellen alleen verschijnt in het menu, als het toestel detecteert dat de functie wordt ondersteunt door het netwerk. Tot mijn vreugde verscheen de optie vorige week. Aangezet. Maar het werkt niet. In de kelder, geen signaal, wel WiFi. Maar niks WiFi bellen
Open deur: je toestel is wel toegevoegd aan je WiFi netwerk en je WiFi (data) op je telefoon staat aan?
Reputatie 5
Badge +11
Welk toestel gebruik je? Op iPhones is het bijvoorbeeld zo dat de schakelaars voor VoLTE en VoWiFi er al in zitten sinds een bepaalde aanbieder-update, maar dat wil niet zeggen dat het al op het netwerk actief is voor de betreffende klant. Sommige klanten (zoals PrePaid) vallen nog gewoon terug op 3G bij bellen, zelfs als VoLTE aan staat. Dus wellicht verschilt de werking per OS/toestel 🙂
Reputatie 2
Kan iemand mij even bijpraten wat de stand van zaken is m.b.t. de uitrol van bellen over WiFi. Ik zie dat diverse gebruikers hier al gebruik van maken, maar ik twijfel of het bij mij al geactiveerd is. Op mijn iPhone7 heb ik dit al wel in de instellingen aangezet, alleen had ik dit vroeger op deze iPhone ook al toen ik nog bij Vodafone zat.
Volgens mij moet dit links bovenaan toch in het scherm vermeld worden: "T-Mobile WiFi" Dat is nu niet het geval bij mij. Betekent dit dat ik nog niet over WiFi kan bellen, moet ik misschien nog wat anders doen of activeren?
Misschien relevant: ik heb internet thuis via 4GvT van T-Mobile.
Hoe zit het met de ondersteuning van de Nokia 8.1? Dit is een telefoon die jullie zelf verkopen maar ik zie hem nog niet op de lijst. Gaat deze wel nog komen?
Jammer dat er geen contretere info is als dat bellen over WI-FI in Q3 uitgerold wordt. Bij mijn werkgever geen bereik, wel wifi. Bij de klantenservice kan niemand aangeven in welke uitrolbatch mijn nummer zit. Dit lijkt me toch niet zo heel lastig te achterhalen?

Toestel ondersteund het en de optie staat ook ingeschakeld.

Ik weet uit ervaring dat de optie WiFi bellen alleen verschijnt in het menu, als het toestel detecteert dat de functie wordt ondersteunt door het netwerk. Tot mijn vreugde verscheen de optie vorige week. Aangezet. Maar het werkt niet. In de kelder, geen signaal, wel WiFi. Maar niks WiFi bellenOpen deur: je toestel is wel toegevoegd aan je WiFi netwerk en je WiFi (data) op je telefoon staat aan?

Ik snap je vraag niet.
Ik heb thuis WiFi. Mijn toestel is ingelogd op mijn WiFi netwerk. Is dat wat je bedoelt?
Kan iemand mij even bijpraten wat de stand van zaken is m.b.t. de uitrol van bellen over WiFi. Ik zie dat diverse gebruikers hier al gebruik van maken, maar ik twijfel of het bij mij al geactiveerd is. Op mijn iPhone7 heb ik dit al wel in de instellingen aangezet, alleen had ik dit vroeger op deze iPhone ook al toen ik nog bij Vodafone zat.
Volgens mij moet dit links bovenaan toch in het scherm vermeld worden: "T-Mobile WiFi" Dat is nu niet het geval bij mij. Betekent dit dat ik nog niet over WiFi kan bellen, moet ik misschien nog wat anders doen of activeren?
Misschien relevant: ik heb internet thuis via 4GvT van T-Mobile.

Deze vraag heb ik ook. Zeker omdat ik nul bereik heb in mijn mooie A++++++++ nieuwbouw..
Reputatie 5
Badge +11
@bfahner
De status weet ik niet, maar je kunt het zelf testen door je toestel op Vliegtuigstand te zetten, alléén WiFi aanzetten, en vervolgens een gesprek te starten. Als het gesprek wordt opgebouwd, is WiFi bellen actief op je abonnement en toestel. Krijg je een foutmelding (bijv. dat Vliegtuigstand uit moet), dan nog niet.
@DennisAmeling Nice! Thanks!
werkt niet maar kan het nu wel in gaten houden. Nu hopen dat ik eerder om ben dan dat ik verhuis 😊
Wanneer gaat t-mobile nou bellen via wifi activeren. Ik werk op een platform op zee mijn collega's met Vodafone en KPN kunnen allemaal bellen. Ik nog steeds niet?
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Kaskusters

De uitrol is in volle gang. Op deze pagina kun je alles vinden over de planning en de toestellen waarop het al werkt, dat kan verschillen met KPN en Vodafone. Elk toestel moet apart gecertificeerd worden per provider.

Groet, Folkert
Reputatie 3
Badge +4
Hoi @DennisAmeling,
de test in vliegtuigstand levert bij mijn S8+ ook
"Vliegtuigstand uitschakelen voor deze oproep?" op.

Samsung kent geen icoontje voor de beschikking over VoWiFi, zo kun je het ook niet zien.

Dus moest ik een plek vinden waar alle mobiele signalen wegvoeren... in de magnetron (nee, niet aangezet!) 🙈

En ja!! Nu voor het eerst een werkende VoWiFi verbinding gezien!

2 voorbeelden:

Beste @Kaskusters

De uitrol is in volle gang. Op deze pagina kun je alles vinden over de planning en de toestellen waarop het al werkt, dat kan verschillen met KPN en Vodafone. Elk toestel moet apart gecertificeerd worden per provider.

Groet, Folkert

Hallo Folkert,

Ik heb een samsung S10. Maar geen bellen via wifi? Staat in vliegtuig stand? Moet ik nog even wachten?
Reputatie 3
Badge +4
@Kaskusters
Vliegtuigstand werkt niet.
Zie mijn "De test in vliegtuigstand levert bij mijn S8+ ook
"Vliegtuigstand uitschakelen voor deze oproep?" op."
Als mijn mobiele signaal daadwerkelijk wegvalt dan werkt de VoWiFi verbinding wel.
Ga ervan uit dat het bij de S10 net zo werkt.
@Kaskusters

Vliegtuigstand werkt niet.
Zie mijn "De test in vliegtuigstand levert bij mijn S8+ ook
"Vliegtuigstand uitschakelen voor deze oproep?" op.
Als mijn mobiele signaal daadwerkelijk wegvalt dan werkt de VoWiFi verbinding wel.
Ga ervan uit dat het bij de S10 net zo werkt.

Ik heb geen bereik op zee. Ook zonder vliegtuig stand geen bellen via wifi 😪
Reputatie 7
Badge +18
@Kaskusters Het toestel moet niet helemaal in vliegtuigstand. Want dan heb je helemaal geen verbinding. De truc schijnt te zijn: eerst naar vliegtuigstand om zeker te zijn dat alle verbindingen verbroken zijn en dan enkel Wifi inschakelen zodat 2,3 en 4G uit blijven. Vervolgens probeer je te bellen waarbij je de telefoon dwingt van Wifi gebruik te maken. Of het werkt? Geen idee, mijn telefoon is helaas niet geschikt voor VoWifi en VoLTE.
@Kaskusters Het toestel moet niet helemaal in vliegtuigstand. Want dan heb je helemaal geen verbinding. De truc schijnt te zijn: eerst naar vliegtuigstand om zeker te zijn dat alle verbindingen verbroken zijn en dan enkel Wifi inschakelen zodat 2,3 en 4G uit blijven. Vervolgens probeer je te bellen waarbij je de telefoon dwingt van Wifi gebruik te maken. Of het werkt? Geen idee, mijn telefoon is helaas niet geschikt voor VoWifi en VoLTE.

Ik begrijp hoe het werkt. Mijn collega's met een andere providers kunnen wel bellen via wifi. Door de telefoon in vliegtuig stand te zetten em dan de wifi aan zetten.
Bij mij lukt het niet.🤔
Reputatie 3
Badge +4

Goedemorgen @Folkert, de truc met vliegtuigstand had ik wel degelijk begrepen, dank voor de uitleg, maar het werkt niet (en ja, nogmaals, Wi-Fi aangezet na vliegtuigstand voor de duidelijkheid).
En dan toch nóg de melding "Vliegtuigstand uitschakelen voor deze oproep?".
Je kunt het dus blijkbaar niet forceren, de telefoon moet daadwerkelijk (nagenoeg) geen mobiel signaal "zien" wil deze op VoWiFi overschakelen is mijn ervaring.
Mogelijk is de (gefaseerde) uitrol nog niet helemaal afgerond (voor degenen die geen mobiel signaal hebben én nog geen gebruik van Wi-Fi bellen kunnen maken)?
Reputatie 4
Badge +2
er staat, dat het tussen 6 en 8 weken duurt, maar bij mij is het langer dan 8 weken voor vowifi ?
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij werkt het nog steeds niet.

Bij mij werkt het bellen via Wifi helaas ook nog niet.
Op de nieuwe lokatie van mijn werk heb ik nauwelijks bereik. Te weinig om een gesprek te voeren. Het bellen via Wifi zal de oplossing kunnen zijn. Hopelijk wordt het snel (voor iedereen) geactiveerd.
Is er al nieuws mbt volte en vowifi ondersteuning voor de OnePlus 7 pro? T-Mobile heeft een samenwerking met OnePlus gestart hij de launch van de OnePlus 7-serie, maar tot op heden hebben we helaas nog niets vernomen van volte ondersteuning.
Per vandaag werkt het bij mij Iphone.. Telefoon 30min helemaal uitgeschakeld gehad en daarna opgestart. Ook nog even de diverse opties G4 , Roaming, Wifi bellen uit en aan gezet en het werkt.
Welke toestellen worden er nu intern getest voor VoWiFi en VoLTE? Ik heb met m'n OnePlus 7 Pro nog steeds niets. Zo wordt Vodafone met de dag aantrekkelijker.

Reageer