[Nieuws] T-Mobile klanten bellen vanaf deze zomer ook via 4G en wifi



Toon eerste reactie

106 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @drstr,

Bellen via 4G en wifi wordt gefaseerd uitgerold (per prijsplan, particulier/zakelijk) maar niet per toestel, dat staat daar los van. In dit topic kun je zien welke toestellen geschikt zijn. Uiteraard wordt deze lijst uitgebreid op het moment dat er een toestel onderdeel wordt van ons portfolio waarmee het ook mogelijk wordt (daar kan enige vertraging in zitten).
Hoi @drstr,

Bellen via 4G en wifi wordt gefaseerd uitgerold (per prijsplan, particulier/zakelijk) maar niet per toestel, dat staat daar los van. In dit topic kun je zien welke toestellen geschikt zijn. Uiteraard wordt deze lijst uitgebreid op het moment dat er een toestel onderdeel wordt van ons portfolio waarmee het ook mogelijk wordt (daar kan enige vertraging in zitten).

Hoi @Mitch

Bedankt voor de feedback. Ik heb Go 10GB en onbeperkt bellen prijsplan. Voor wanneer staat deze gepland? Op jullie informatiepagina https://www.t-mobile.nl/mobiel/4G-wifi-bellen staat hier niets over. Ook niet in de veel gestelde vragen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @drstr,

Geen dank natuurlijk. Ik zou het in alle eerlijkheid niet durven zeggen. Het is enkel bekend dat het gefaseerd wordt uitgerold, maar er is geen informatie gedeeld over een volgorde daarvan. Ik zou zeggen nog even geduld!
Vanaf wanneer kan ik eindelijk gebruik maken van WiFi bellen ? Zowel thuis als op het werk binnen vrijwel geen telefonisch bereik. Had begrepen dat WiFi bellen al beschikbaar zou zijn bij nieuwe en recent verlengde abonnementen. Van de zomer verlengt maar tot op heden geen WiFi bellen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Balletje-Balletje,

Het bellen over 4G zit direct bij nieuwe en verlengde abonnementen inbegrepen, bellen over WiFi nog niet. Hopelijk is dit ook op jouw aansluiting spoedig uitgerold!
Is er zicht wanneer WiFi bellen uitrolt voor de zakelijke abbo's? Als je een beetje aan MVO wilt doen en je pand isoleert, heb je 0 bereik. Het einde van Q3 nadert en we hebben nog niets.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Jorian123

De uitrol van bellen over 4G en wifi duurt wat langer dan verwacht. De verwachting is nu dat in kwartaal 4 bellen over 4G en wifi op alle abonnementen is geactiveerd. In dit topic houden we jullie ook op de hoogte van eventuele updates!
Reputatie 4
Badge +3
Ik kan inmiddels bevestigen dat mijn OnePlus 7 Pro met Android 10 Open Beta 2 VoLTE heeft.
Er staat ook netjes een VoLTE icoontje rechts bovenin het scherm :)

Vooral bij mij thuis, waar 3G problematisch is, maar 4G top bereik heeft, merk ik duidelijk verschil in gesprekskwaliteit.
Ik heb nog steeds geen Wifi bellen. Unlimited Go, iPhone 8 en OP6. De optie om WiFi bellen aan te zetten is er wel, maar doet niks.

Ik weet uit ervaring dat de optie WiFi bellen alleen verschijnt in het menu, als het toestel detecteert dat de functie wordt ondersteunt door het netwerk. Tot mijn vreugde verscheen de optie vorige week. Aangezet. Maar het werkt niet. In de kelder, geen signaal, wel WiFi. Maar niks WiFi bellenWelk toestel gebruik je? Op iPhones is het bijvoorbeeld zo dat de schakelaars voor VoLTE en VoWiFi er al in zitten sinds een bepaalde aanbieder-update, maar dat wil niet zeggen dat het al op het netwerk actief is voor de betreffende klant. Sommige klanten (zoals PrePaid) vallen nog gewoon terug op 3G bij bellen, zelfs als VoLTE aan staat. Dus wellicht verschilt de werking per OS/toestel :)


Ik heb het geprobeerd met een iPhone 8 en een One Plus 6. Werkt niet.
Hi @Jorian123

De uitrol van bellen over 4G en wifi duurt wat langer dan verwacht. De verwachting is nu dat in kwartaal 4 bellen over 4G en wifi op alle abonnementen is geactiveerd. In dit topic houden we jullie ook op de hoogte van eventuele updates!



Maar kom dan met een update dat het langer gaat duren of geef een nieuwe tijdlijn.... Nu alle concurrentie dit al heeft en goed geïsoleerde panden nog steeds geen bereik hebben is het gewoon hartstikke belangrijk. Dit zou een belangrijke USP voor T-Mobile moeten zijn i.p.v. een projectje waarvan het niet erg is als dat vertraging oploopt.
Heb ook al tig keer aan de telefoon gehangen. Ik kan door niemand gebeld worden als ik op kantoor ben en ben ook nog eens er afhankelijk van met klanten contact. Moet me steeds verontschuldigen dat het eraan komt en ik niet bereikbaar ben. Zou inderdaad prettig zijn als T-mobile met nu wel een haalbaar tijdsframe zou komen ipv loze beloftes. Heb al zo vaak gehoord “waarschijnlijk deze maand meneer”.
Hi @Jorian123



De uitrol van bellen over 4G en wifi duurt wat langer dan verwacht. De verwachting is nu dat in kwartaal 4 bellen over 4G en wifi op alle abonnementen is geactiveerd. In dit topic houden we jullie ook op de hoogte van eventuele updates!

Bij tmobile duurt veel langer dan verwacht. Of nu om een iphone gaat of uitrol van bellen over 4g en nog meer dingen. Bij tmobile duurt het altijd langer dan verwacht.
Het is maar gelukkig dat tmobile de komst van Sinterklaas niet regelt. Anders zou je op 5 december te horen krijgen: Sinterklaas is er nog niet, want het duurt langer dan verwacht.
Reputatie 7
Badge +5

 

Net een update naar Android 10 voor de OnePlus 7 Pro ontvangen en daarmee is VoLTE geactiveerd. VoWIFI is ook zichtbaar in het menu, maar lijkt nog niet actief. Mooie vooruitgang. 

De Android 10 update komt beschikbaar tot en met de OnePlus 5, maar of de feature daarmee ook voor al deze types beschikbaar komt is nog niet bekend.

Toch al 2 gebruikers voorbij zien komen met een OnePlus 7 Pro, die gebruik kunnen maken van VoLTE. Echter de lijst van geschikte telefoons aan het begin van deze topic vermeld deze niet, of ik moet er overheen kijken.

Is er inmiddels een geüpdate lijst? 

Reputatie 7
Badge +5

Duurt even. @David zal dit vanzelf aanpassen. Soms gaan dit soort sneller het web over dan de officiële berichtgeving. ;)

Reputatie 7
Badge +20

Update 23 oktober 2019 – Begin 2019 zijn we gestart met het activeren van bellen via 4G bij alle GO abonnementen. Vanaf vandaag zullen we starten om bellen via 4G te activeren bij alle overige particuliere abonnementen. Deze activatie zal ongeveer twee weken in beslag nemen. Met deze activatie kunnen alle T-Mobile particuliere abonnementen gebruik maken van bellen via 4G. Bellen via Wifi zal in de loop van kwartaal 4 geactiveerd worden voor de particuliere abonnementen.

Hi@Balletje-Balletje,

Het bellen over 4G zit direct bij nieuwe en verlengde abonnementen inbegrepen, bellen over WiFi nog niet. Hopelijk is dit ook op jouw aansluiting spoedig uitgerold!

Ik heb een nieuw abonnement en een geschikt toestel (Pixel 3a), maar geen bellen over 4G.

Heb ook al tig keer aan de telefoon gehangen. Ik kan door niemand gebeld worden als ik op kantoor ben en ben ook nog eens er afhankelijk van met klanten contact. Moet me steeds verontschuldigen dat het eraan komt en ik niet bereikbaar ben. Zou inderdaad prettig zijn als T-mobile met nu wel een haalbaar tijdsframe zou komen ipv loze beloftes. Heb al zo vaak gehoord “waarschijnlijk deze maand meneer”.

Lekker rustig. Maar je moet sowieso een vast abonnement nemen, want in kantoorgebouwen komt het signaal moeilijk door en dat gaat met 5G ook niet veranderen.

Heb ook al tig keer aan de telefoon gehangen. Ik kan door niemand gebeld worden als ik op kantoor ben en ben ook nog eens er afhankelijk van met klanten contact. Moet me steeds verontschuldigen dat het eraan komt en ik niet bereikbaar ben. Zou inderdaad prettig zijn als T-mobile met nu wel een haalbaar tijdsframe zou komen ipv loze beloftes. Heb al zo vaak gehoord “waarschijnlijk deze maand meneer”.

Lekker rustig. Maar je moet sowieso een vast abonnement nemen, want in kantoorgebouwen komt het signaal moeilijk door en dat gaat met 5G ook niet veranderen.

Dit is natuurlijk wat kort door de bocht. Kantoor hoeft geen kantoorpand te zijn maar kan ook gewoon thuis zijn. In principe gaan heel veel mensen uit van de dekkingskaarten alwaar providers overduidelijk reclameren met Binnen en buiten zeer goed bereik waardoor vaak valse verwachtingen worden geschept.

Dat iemand met een eigen bedrijf kantoor zegt, houdt dus niet per definitie in dat dit ook in een kantoorgebouw is ;-)

Het is echter wel begrijpelijk dat mensen erop hopen dat VoWiFI snel beschikbaar komt zodat de dekkingsproblemen (op vaste plekken waar de klant zich bevind) voor eens en altijd opgelost zal zijn. Maar inderdaad VoLTE of zelfs bellen/internetten via 5G zal aan de dekkingsproblematiek totaal niets oplossen.

Ik heb net mijn oneplus 6t geupgrade naar android 10 en ik kan nu voLTE en voWIFI bellen. Wellicht moet de lijst geupdate worden?

Ik heb een nokia 8.1 maar ik heb nog geen VOLTE gesprekken gezien op mijn telefoon. Ik heb een   Go 17.2  abbo dus het lijkt me dat het ook al aan moet staan. De settings van mijn telefoon staan wel al goed.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @menzo2003 

Is je toestel voorzien van de laatste update? Heb je je instellingen als volgt aanstaan? Toestelinstellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Schakel daar de optie bellen via 4G in. Het zou dan wel moeten werken. 

Laat je even weten of dat het geval is?

@Hajar

Ja dat staat allemaal aan en geüpdatet.

Als ik naar het "geheime”  *#*#4636#*#*  toestel info menu kijk. staat er ook dat hij LTE(4G) wil gebruiken voor spraakoproepen.

Maar als ik dan kijk wat de IMS-status is, staat er IMS niet geregistreerd en Bellen via LTE: niet beschikbaar.

 


 

Reputatie 7
Badge +20

@menzo2003 Ik heb je een privébericht gestuurd. Ik hoor graag van je.

Reageer