[Nieuws] T-Mobile klanten bellen vanaf deze zomer ook via 4G en wifi

Toon eerste reactie

107 reacties

Hey @Hajar, Laatst verlengd en net nog even mijn iPhone herstart na de wifi over bellen functie te hebben uit en ingeschakeld te hebben. Zie dat het nog niet werkzaam is. Er zit nog een week of 7 in dit kwartaal. Gaat het lukken denk je? Voor eind van het jaar?

@Hajar

Ja dat staat allemaal aan en geüpdatet.

Als ik naar het "geheime”  *#*#4636#*#*  toestel info menu kijk. staat er ook dat hij LTE(4G) wil gebruiken voor spraakoproepen.

Maar als ik dan kijk wat de IMS-status is, staat er IMS niet geregistreerd en Bellen via LTE: niet beschikbaar.

Bij mij precies hetzelfde geval; heb ook een Nokia 8.1, nog op Android 9 met security patch van 1 oktober. Heb een Go 1GB met onbeperkt bellen, settings en status zijn hetzelfde als bij menzo2003. Ik hoor graag van jullie voortgang evenals als ik iets kan bijdragen! 

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen en ik heb gezien dat er een update van Carrier services. Er is nu iets veranderd.

Bij IMS service staat nu wel geregistreerd maar bij Volte staat nog steeds niet beschikbaar.

Ook ik (met iPhone XS max) en mijn vriendin (met iPhone 7) hebben binnen in huis 0,0 bereik en buiten een klein beetje en willen graag wifi bellen. we wachten nu al best een aantal maanden en het werkt nog steeds niet. Met wifi verbonden, geen 4G/3G netwerk beschikbaar maar totaal onbereikbaar zijn.

Wat heb ik al geprobeerd?

• al meerdere keren de iPhones opnieuw geïnstalleerd, gereset (aan/uit) gezet
  • 4G, VoLTE aan staat aan, (instellingen → mobiel netwerk → opties mobiele data)
  • bellen via wifi staat aan (instellingen → mobiel netwerk → bellen via wifi)
  • bellen via wifi staat aan (instellingen → telefoon → bellen via wifi)

Heb deze settings al meerdere malen uit en weer aan gezet.

Alles heeft geen enkel effect en ik word er droevig van. We mogen beiden binnenkort verlengen maar de vraag is of we dat wel gaan doen. geen bereik = geen nut om te verlengen, toch? We zijn al zo'n 20 jaar abonnee, dus we zijn best blij met t-mobile geweest.

Ik volg dit topic al een tijd en heb ook al een paar keer met T-mobile gebeld. Reacties variërend van 'het komt eraan maar ik weet nog niet wanneer', 'het zou al moeten werken' en 'goh, wat is dat, wifi bellen?'  heb ik allemaal al meegemaakt. Maar niets hielp.

Lieve T-mobile, wanneer ga je ons weer blij maken? We zijn het ondertussen na maanden toch echt zat aan het worden…...

Reputatie 7
Badge +20

@menzo2003 & @renearts,

Hebben al flink wat uitzoekwerk gedaan, maar nog altijd niet kunnen ontdekken waarom het bij jullie niet lukt. Ik heb dit nu doorgezet naar onze technische dienst die dit verder kan nalopen en controleren waarom het niet lukt. Het kan zijn dat zij ook direct contact met jullie opnemen, maar anders horen jullie van ons!

@merijnk & @Chrisje33,

We zijn nog altijd bezig met de uitrol en de verwachting is dat dit eind van het jaar volledig is afgerond. Hopelijk kunnen ook jullie hier spoedig gebruik van maken!

@David Bedankt voor de update.

Ik kan nog melden dat mijn vriendin die ook een Nokia 8.1 heeft, het zelfde probleem ondervind. Het lijkt dus wel iets structureels met de Nokia 8.1 en T-Mobile te zijn.

Reputatie 3
Badge +4

@David ,

Momenteel worden een heel aantal toestellen ondersteund van Apple iPhone, Huawei, Lenovo (Motorola), Nokia, Oppo, Samsung en Sony en dat is goed.

Het lijstje schijnt trouwens niet compleet te zijn, OnePlus toestellen zouden ook toegevoegd zijn, maar dat terzijde.

Als ik naar de Tele2 site ga zie ik enorm veel meer toestellen geschikt voor VoLTE en bij mij rees de vraag: Wat gaat T-Mobile doen nu al deze toestellen overgezet worden naar het netwerk van T-Mobile, breidt T-Mobile het VoLTE aanbod uit?

(Deze klanten moesten ooit een Tele2 VoLTE geschikt toestel aanschaffen, policy van Tele2, worden die nu teruggezet op 3G bellen?) 

Reageer