[Nieuws] T-Mobile klanten bellen vanaf deze zomer ook via 4G en wifi



Toon eerste reactie

157 reacties

Hey @Hajar, Laatst verlengd en net nog even mijn iPhone herstart na de wifi over bellen functie te hebben uit en ingeschakeld te hebben. Zie dat het nog niet werkzaam is. Er zit nog een week of 7 in dit kwartaal. Gaat het lukken denk je? Voor eind van het jaar?

@Hajar

Ja dat staat allemaal aan en geüpdatet.

Als ik naar het "geheime”  *#*#4636#*#*  toestel info menu kijk. staat er ook dat hij LTE(4G) wil gebruiken voor spraakoproepen.

Maar als ik dan kijk wat de IMS-status is, staat er IMS niet geregistreerd en Bellen via LTE: niet beschikbaar.


 

 

Bij mij precies hetzelfde geval; heb ook een Nokia 8.1, nog op Android 9 met security patch van 1 oktober. Heb een Go 1GB met onbeperkt bellen, settings en status zijn hetzelfde als bij menzo2003. Ik hoor graag van jullie voortgang evenals als ik iets kan bijdragen! 

 

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen en ik heb gezien dat er een update van Carrier services. Er is nu iets veranderd.

 

Bij IMS service staat nu wel geregistreerd maar bij Volte staat nog steeds niet beschikbaar.

 

Ook ik (met iPhone XS max) en mijn vriendin (met iPhone 7) hebben binnen in huis 0,0 bereik en buiten een klein beetje en willen graag wifi bellen. we wachten nu al best een aantal maanden en het werkt nog steeds niet. Met wifi verbonden, geen 4G/3G netwerk beschikbaar maar totaal onbereikbaar zijn.

 

Wat heb ik al geprobeerd?

  • al meerdere keren de iPhones opnieuw geïnstalleerd, gereset (aan/uit) gezet
  • 4G, VoLTE aan staat aan, (instellingen → mobiel netwerk → opties mobiele data)
  • bellen via wifi staat aan (instellingen → mobiel netwerk → bellen via wifi)
  • bellen via wifi staat aan (instellingen → telefoon → bellen via wifi)

Heb deze settings al meerdere malen uit en weer aan gezet.

 

Alles heeft geen enkel effect en ik word er droevig van. We mogen beiden binnenkort verlengen maar de vraag is of we dat wel gaan doen. geen bereik = geen nut om te verlengen, toch? We zijn al zo'n 20 jaar abonnee, dus we zijn best blij met t-mobile geweest.

Ik volg dit topic al een tijd en heb ook al een paar keer met T-mobile gebeld. Reacties variërend van 'het komt eraan maar ik weet nog niet wanneer', 'het zou al moeten werken' en 'goh, wat is dat, wifi bellen?'  heb ik allemaal al meegemaakt. Maar niets hielp.

 

Lieve T-mobile, wanneer ga je ons weer blij maken? We zijn het ondertussen na maanden toch echt zat aan het worden…...

 

Reputatie 7
Badge +20

@menzo2003 & @renearts,

Hebben al flink wat uitzoekwerk gedaan, maar nog altijd niet kunnen ontdekken waarom het bij jullie niet lukt. Ik heb dit nu doorgezet naar onze technische dienst die dit verder kan nalopen en controleren waarom het niet lukt. Het kan zijn dat zij ook direct contact met jullie opnemen, maar anders horen jullie van ons!

@merijnk & @Chrisje33,

We zijn nog altijd bezig met de uitrol en de verwachting is dat dit eind van het jaar volledig is afgerond. Hopelijk kunnen ook jullie hier spoedig gebruik van maken!

@David Bedankt voor de update.

Ik kan nog melden dat mijn vriendin die ook een Nokia 8.1 heeft, het zelfde probleem ondervind. Het lijkt dus wel iets structureels met de Nokia 8.1 en T-Mobile te zijn.

Reputatie 3
Badge +4

@David ,

Momenteel worden een heel aantal toestellen ondersteund van Apple iPhone, Huawei, Lenovo (Motorola), Nokia, Oppo, Samsung en Sony en dat is goed.

Het lijstje schijnt trouwens niet compleet te zijn, OnePlus toestellen zouden ook toegevoegd zijn, maar dat terzijde.

Als ik naar de Tele2 site ga zie ik enorm veel meer toestellen geschikt voor VoLTE en bij mij rees de vraag: Wat gaat T-Mobile doen nu al deze toestellen overgezet worden naar het netwerk van T-Mobile, breidt T-Mobile het VoLTE aanbod uit?

(Deze klanten moesten ooit een Tele2 VoLTE geschikt toestel aanschaffen, policy van Tele2, worden die nu teruggezet op 3G bellen?) 

Is er al een update voor de problemen met de Nokia 8.1?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @menzo2003 

Ik heb je case erbij gepakt en zie nog geen  update. Onze specialisten zijn er nog mee bezig. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen allemaal,

Inmiddels is bellen via 4G beschikbaar voor al onze klanten. Momenteel werken we er hard aan ook bellen via wifi zo snel mogelijk voor iedereen beschikbaar te maken. Je ontvangt vanzelf een e-mail zodra je hier gebruik van kunt maken. Voor gebruikers van zakelijke abonnementen (excl. Go) is bellen via wifi op dit moment al mogelijk.

Mochten jullie nog vragen hebben. let us know!

@David Uit jouw bovenstaande reactie begrijp ik dat bellen via 4G voor alle klanten beschikbaar zou moeten zijn. Echter, kan ik het op mijn toestel (Google Pixel 4XL) niet activeren of zie ik iets over het hoofd? Zou het graag aan willen zetten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ygmail,

De Pixel 4XL wordt nog niet ondersteund vanuit onze zijde. In het eerste bericht, in de FAQ, zie je een vraag over welke toestellen op het moment geschikt zijn. Wanneer er nieuwe toestellen worden aangemeld, zullen deze ook worden toegevoegd!

Ik ben net overgestapt van Voda naar TMob. Heb bellen over 4G/VoLTE aan staan. Ik zie dat ik bel over 4G maar het is niet bepaald HD geluid wat ik hoor.

Enig idee wat de oorzaak hiervan is?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Huigiebaby,

Zou je kunnen aangeven wat je dan wel (of juist niet) hoort? En ervaar je dit overal of op één locatie? Van welke telefoon maak je gebruik en staat daar de laatste software op?

Ben benieuwd!

Als ik voorheen belde met m'n vrouw dan klonk dat idd net alsof ze naast me stond. Nu klinkt het dof, geen idee hoe ik dit beter kan omschrijven. Gebruik een OP 7T Pro met de laatst beschikbare software versie. Locatie maakt niets uit.

Reputatie 5
Badge +11

@Huigiebaby 

Heeft je vrouw een andere provider dan T-Mobile? Er is namelijk nog geen HD-Voice koppeling met andere netwerken (o.a. KPN en Vodafone hebben deze koppeling wel met elkaar gemaakt). Zie ook dit topic voor meer info.

Serieus...dat zal het zijn dan, die zit idd nog bij Voda. Naja, ben iig blij met de Tmob snelheid tov Voda. 

Is dit codec verhaal iets wat opgelost gaat/kan worden?

Reputatie 5
Badge +11

@Huigiebaby 

Denk het wel. Ik bel nog via 3G (Google Pixel 2XL heeft nog geen VoLTE in NL) en heb met KPN/Voda klanten sinds kort HD Voice gesprekken. Denk dat T-Mobile het dan ook wel op 4G zal gaan aanbieden binnenkort.

Ik ben toch wel teleurgesteld met mijn overstap van Vodafone naar T-mobile. Ik was in de veronderstelling dat VoWifi en VoLTE i.c.m. HDvoice (ook met andere providers) inmiddels zou werken bij T-mobile. Dit blijkt niet het geval. Als ik dat had geweten was ik niet overgestapt. Best leuk hoor ‘onbeperkte’ data (niet écht, want max 5gb per dag...), maar de nadelen wegen vooralsnog niet op tegen de voordelen… Jammer.

Ik zie nog geen Oneplus toestellen bij de ondersteunde toestellen staan, wanneer word de Oneplus6 ondersteund? Wel mogelijkheden nu met Android 10.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Marco Zwetsloot 

Dat is nog niet bekend. Wanneer er nieuwe toestellen worden aangemeld, worden deze ook toegevoegd aan de lijst. Dus je kan het beste dit topic in de gaten houden. 

@Hajar kan er een prognose gegeven worden? Is T-Mobile uberhaupt wel bezig met certificeren van Oneplus toestellen?

Volgens mij heb ik nog steeds geen VoWIFI. Heb ik wel echt nodig, ivm te goed geïsoleerd huis. Heb een iPhone X, VoWIFI staat aan in de instellingen, en heb een T-Mobile unlimited ‘18 abonnement. 
Iemand tips?

Reputatie 7
Badge +20

@Marco Zwetsloot 

Op dit moment hebben we hier geen aanvullende informatie over, maar zodra we iets te delen hebben doen we dat gelijk in dit topic! 

@CMisker

Bellen over Wifi is op dit moment uitgesteld voor particuliere abonnementen. Wanneer we meer informatie hebben over de datum van uitrol, dan zullen we het hier ook gelijk delen.

Reputatie 2

Bellen over Wifi is op dit moment uitgesteld voor particuliere abonnementen. Wanneer we meer informatie hebben over de datum van uitrol, dan zullen we het hier ook gelijk delen.

Dit is behoorlijk teleurstellend. Ik heb onlangs mijn abb met 2 jaar verlengd, juist en alleen omdat voor eind dit jaar bellen over wifi zou zijn uitgerold. Mijn vrouw idem. We hadden ook 4GvT, maar hebben sinds kort glasvezel, dus 4GvT opgezegd. Maar wel perfect internet nu, zodat we eindelijk ook over Wifi zouden kunnen bellen. In huis bereik is 0,0. Andere providers bieden al lang bellen over Wifi aan, maar we hadden geen zin om naar een ander over te stappen, want zo wordt al maanden gezegd, voor eind van het jaar is het voor iedereen beschikbaar. . Dat de uitrol van bellen over Wifi voor particulieren voor onbepaalde tijd is uitgesteld voelt, zacht uitgedrukt, heel slecht. Er is een worst voorgehouden en die wordt niet waargemaakt. Wij hebben ons abb alleen daarom verlengd en krijgen nu niet geleverd wat we besteld hebben. Een hele slechte beurt en ik voel me als jarenlange loyale klant behoorlijk gepiepeld. Je kunt mij belazeren, maar dat lukt maar 1 keer. Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar overweeg heel sterk mijn verlies te nemen en over te stappen naar andere provider.

Reageer