Beantwoord

Onjuiste informatie bij aanvragen nieuwe abo

  • 18 april 2018
  • 4 reacties
  • 268 Bekeken

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten bij T-Mobile, en tot zover zijn mijn ervaringen beroerd! Er is mij door een medewerker bij navraag verteld dat de snelheid van mijn internet verbinding zo rond de 60 tot 70 mbit zou zijn bij overstap naar T-Mobile.

De overstap ging echter niet vlekkeloos, van communicatie was uberhaupt geen sprake immers toen Tele2 onterecht mijn overstap weigerde, werd er niets gecommuniceerd en zat ik te wachten op iets wat niet ging komen. Vervolgens een nieuwe overstap afspraak gemaakt die niet werd nagekomen.

Een klacht indienen via de telefoon wordt gewoon simpelweg genegeerd.

Maar goed, uiteindelijk ben ik overgegaan van Tele2 naar T-mobile en nu is mijn snelheid van zo rond de 50mbit naar beneden gelazerd naar rond de 4 mbit!!!

Volgens de dame van t-mobile is dit correct aangezien T-Mobile een snelheid blijkt aan te bieden van 0 tot 300 mbit...

0 mbit?? WTF???

Met andere woorden, GEEN internet valt ook binnen de voorwaarden?

Dit is een hele slechte zaak, evenzo is het een slechte zaak om 2,50 ex btw te rekenen voor een factuur op papier waar ik NIET om heb gevraagd.

Bijzonder slecht!!!
icon

Beste antwoord door David 19 april 2018, 14:26

Hey Michel,

Het is inderdaad wel karig gesteld met de snelheden! Dit kan verschillende oorzaken hebben, dus daar willen we graag wat met je achteraan gaan.

Zou je kunnen aangeven of je dit probleem overal ervaart of alleen op één locatie, bijvoorbeeld bij je thuis? Uit jouw bericht krijg ik het idee dat het op één locatie is, dat zou betekenen dat het aan het netwerk ligt. Als dit inderdaad zo is, dan raad ik je aan om via onze dekkingskaart hier een melding van te maken. Onze netwerkspecialisten kunnen dan direct voor je controleren waar het precies verkeerd gaat en wat zij voor je kunnen betekenen! Ze zijn hier behoorlijk snel in, dus hoe eerder de melding verstuurd is, hoe eerder jij meer duidelijkheid hebt!

Als je het probleem overal ervaart, dan kun je een kruistest uitvoeren om te controleren of dit aan jouw simkaart ligt of aan het toestel. Als de simkaart het in een andere telefoon namelijk wél goed doet, dan ligt het aan het toestel. Haalt een andere simkaart in jouw toestel juist wel mooie resultaten en jouw sim in een andere telefoon niét, dan kunnen we de simkaart vervangen.

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen en hoop dat we dit gauw tot op de bodem hebben ontrafeld!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Michel,

Het is inderdaad wel karig gesteld met de snelheden! Dit kan verschillende oorzaken hebben, dus daar willen we graag wat met je achteraan gaan.

Zou je kunnen aangeven of je dit probleem overal ervaart of alleen op één locatie, bijvoorbeeld bij je thuis? Uit jouw bericht krijg ik het idee dat het op één locatie is, dat zou betekenen dat het aan het netwerk ligt. Als dit inderdaad zo is, dan raad ik je aan om via onze dekkingskaart hier een melding van te maken. Onze netwerkspecialisten kunnen dan direct voor je controleren waar het precies verkeerd gaat en wat zij voor je kunnen betekenen! Ze zijn hier behoorlijk snel in, dus hoe eerder de melding verstuurd is, hoe eerder jij meer duidelijkheid hebt!

Als je het probleem overal ervaart, dan kun je een kruistest uitvoeren om te controleren of dit aan jouw simkaart ligt of aan het toestel. Als de simkaart het in een andere telefoon namelijk wél goed doet, dan ligt het aan het toestel. Haalt een andere simkaart in jouw toestel juist wel mooie resultaten en jouw sim in een andere telefoon niét, dan kunnen we de simkaart vervangen.

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen en hoop dat we dit gauw tot op de bodem hebben ontrafeld!
Ik ben inderdaad een mobile klant. Ik verwacht ook niet 300 mbit, echter een normale 40 tot 60 mbit mag ik toch wel verwachten.. die krijg ik ook niet. Ik mag volgen T-Mobile 0 mbit verwachten.

Mijn gemiddelde snelheid op dit moment is ongeveer 7 mbit, met een splinternieuwe Huawei P Smart.
Reputatie 2
Badge
Ik denk dat het gaat om een Mobiel abonnement, maar ik kan er ook niet helemaal zeker van zijn, als ik de tekst van Michel zo lees. De enige aanwijzing is de maximale snelheid van max 300 mbit/s.
Dit is denk ik alleen mogelijk via een (zeer) goede 4G+-verbinding, dus ik denk haast dat het gaat om een mobiel abonnement.
Reputatie 6
Badge +7
Hi Michel, daar gaan we meteen naar kijken! Zou je mij van wat meer informatie kunnen voorzien? Gaat dit om een Mobiel abonnement of om T-Mobile Thuis? Als het om T-Mobile Thuis gaat betreft het hier dan de snelheid via een bekabelde verbinding of via Wifi? Ik hoor het graag van je dan kijk ik met je mee!

Reageer