Beantwoord

Ontvangst in Oude Tonge


Heb nu een aantal maanden een mobiele aansluiting van t-mobile en er is mij gezegd dat Ik goede ontvangst zou hebben bij mij in oude tonge.
Heb dus slecht ontvangst want moet buiten of boven gaan staan want val elke keer weg in een gesprek.
Word die nog beter want had beter bij de kpn kunnen blijven want daar kon ik wel op de bank bellen.
Ben totaal niet tevreden en te spreken over t-mobile en zeker dat ze het beste netwerk hebben.
Dat is bij mij niet aan de orde en hoop dat er met een oplossing word gekomen want zo wil ik niet het contract uitzitten.:@
icon

Beste antwoord door Hcblids 29 juni 2017, 17:33

@Keeskoole69

Dat toestel kan alleen op 2G, T-Mobile gebruikt alleen 2G1800 op 2G die dekking is minder dan op 3G en 4G
Ik raad je aan een toestel te kopen die 3G900 en 4G900 aankan bijvoorbeeld een Samsung
Nokia 301 en nokia c5 stonden die op 3G, die kunnen beide 900 als 2100mhz ontvangen, geen 4G900
Huawei duosim weet ik niet want weet het type niet

Heb je trouwens een andere T-Mobile simkaart geprobeerd mogelijk is de simkaart niet meer goed meer
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Kees,

Begrijpelijk dat je in jouw woonplaats gewoon goed bereik wilt hebben! Ik heb op de dekkingskaart gekeken en het bereik op jouw locatie zou goed moeten zijn, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat niet het geval is. Heb je hier alleen last van bij jou thuis of op meerdere plekken? Kun je eens jouw simkaart in een ander toestel proberen, heb je dan thuis wel beter bereik? Op die manier kunnen we uitsluiten of het misschien aan jouw toestel of simkaart ligt. Mocht dit geen effect hebben, dan wil ik je adviseren om via onze dekkingskaart een dekkingsklacht in te dienen. Dan gaat een netwerkspecialist naar jouw locatie kijken en de situatie onderzoeken. Vervolgens neemt hij contact met je op over de uitkomst van het onderzoek.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Reputatie 3
Heb nu een aantal maanden een mobiele aansluiting van t-mobile en er is mij gezegd dat Ik goede ontvangst zou hebben bij mij in oude tonge.
Heb dus slecht ontvangst want moet buiten of boven gaan staan want val elke keer weg in een gesprek.
Word die nog beter want had beter bij de kpn kunnen blijven want daar kon ik wel op de bank bellen.
Ben totaal niet tevreden en te spreken over t-mobile en zeker dat ze het beste netwerk hebben.
Dat is bij mij niet aan de orde en hoop dat er met een oplossing word gekomen want zo wil ik niet het contract uitzitten.:@

Wat voor toestel heb je ?
Hoi.
Dank je voor je reactie.
wat je allemaal opnoemt heb ik allemaal al gedaan.
Vind zoiezo al dat de ontvangst in mijn buurt niet al te best is.
Het is allemaal laagbouw en de huizen zijn van rond 1936, dus geen last van overdreven isolatie of zo.
Bij mijn vriendin die drie straten verderop woont en in een huis uit 1970 woont heb ik wel goed bereik.
Rara Hoe kan dat?
Nu ik toch bezig ben.
Ik wou toen ik klant werd een samsung maar de vrolijke meneer haalde mij over een huawei te nemen.
Heb ik enkele malen via een enquête van jullie en mail aangegeven dat ik een samsung wou maar een andere me aan heb laten praten maar krijg er nul komma nul reactie op.
Ben nu een paar maanden verder en die telefoon die ik nu heb is natuurlijk al te oud.
Ben er zo tevreden mee dat ik em bijna nooit gebruik en em in al die tijd nog maar twee keer heb opgeladen.:@
Kan er misschien nog wat aan te doen zijn?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kees,

Je geeft aan dat je al een kruistest hebt uitgevoerd met een ander toestel. Had je met je simkaart in een ander toestel ook slecht bereik? Hoe is je ervaring als je een andere simkaart (van een ander provider) in jouw toestel probeert? Je kan in dit geval het beste een dekkingsklacht indienen via onze dekkingskaart. Onze netwerk specialisten gaan dan de situatie onderzoeken.

Wat betreft je vraag over je Huawei toestel; hier kunnen wij inderdaad niets aan doen. Je hebt bij het online of telefonisch bestellen van een abonnement een bedenktijd van 14 werkdagen en zoals je zelf aangeeft zijn wij nu maanden verder. Je bent toen akkoord gegaan met je bestelling en dus kunnen wij het toestel niet meer omruilen helaas.

Ik hoop dat onze netwerk specialisten je snel verder kunnen helpen zodat je een prettige T-Mobile ervaring zal hebben. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Heb zoals ik al zei alles al gedaan.
Heb een telefoon van de zaak, nokia 301 en zelf nog een nokia c5 samen met de huawei.(duosim)
Heb de kaart van mijn werk(kpn) in mijn eigen telefoon gedaan en had volle bak ontvangst en andersom was het klote.
lijkt mij toch dat het niet aan de telefoon ligt.......
En wat betreft de huawei die mij is aangesmeerd.
Heb op dag vier al contact opgenomen dat ik er niet tevreden mee was en hoorde niets en via een enquête van t-mobile over tevredenheid ook al mijn verhaal gedaan.
Weer niets!
Dus nu ligt het aan mij dat ik niet binnen twee weken wat heb laten weten?
Nee, nu ligt het bij jullie......
Het is echt, naar welke provider je ook gaat hetzelfde.
Ben met een mooi verhaaltje binnen gehaald en als de vis binnen is kan je het bekijken.
Weet nu al bijna zeker dat ik mijn contract over anderhalf jaar niet verleng of er moet binnen een heel korte tijd wat veranderen of me ergens mee tegemoet komen want zo doorgaan heb ik geen zin in.
Het is toch bezopen dat ik moet gaan lopen voor wat ontvangst in huis en soms een berichtje krijg dat ik niet opneem en ze mijn voiicemail krijgen terwijl mijn telefoon gewoon op tafel ligt.
betaal elke maand om bereikbaar te zijn en daar kunnen jullie niet aan voldoen en staat niet vermeld in het contract.
Dus wat gaat er gebeuren aan wat ik zei over die telefoon en ontvangst?
Nu ik een tegenwoord heb gegeven waar t-mobile geen antwoord op heeft, hoor of zie ik plots geen reactie meer.
De vorige keren had ik binnen een dag een reactie terug maar nu blijft het akelig stil.
Er werd gevraagd of ik een ander toestel enzovoorts had geprobeert, nou dat heb ik.........
Heb een splinternieuwe nokia 230 gekocht en je raad het al, het ontvangst is kut.
Kom nou eens je voorwaarden in je contract na zeg.
Je kan iemand anders misschien wel afschepen maar mij niet.
Wat betreft die vraag over het binnen 14 dagen te melden dat ik niet tevreden was over die telefoon wat ik binnen een paar dagen al had gedaan hoor ik ook niets meer.
Dus dit is de werkwijze van t-mobile?
Zwijgen als het graf.
Wou dat ik nooit klant bij jullie was geworden
Best van Nederland???
Reputatie 3
@Keeskoole69

Dat toestel kan alleen op 2G, T-Mobile gebruikt alleen 2G1800 op 2G die dekking is minder dan op 3G en 4G
Ik raad je aan een toestel te kopen die 3G900 en 4G900 aankan bijvoorbeeld een Samsung
Nokia 301 en nokia c5 stonden die op 3G, die kunnen beide 900 als 2100mhz ontvangen, geen 4G900
Huawei duosim weet ik niet want weet het type niet

Heb je trouwens een andere T-Mobile simkaart geprobeerd mogelijk is de simkaart niet meer goed meer
Reputatie 4
Hoi Keeskoole69,

We zijn je zeker niet vergeten!

Ik heb navraag voor je gedaan bij onze netwerkspecialisten, vandaar dat mijn reactie iets langer op zich liet wachten. Mijn excuses daarvoor. 🙂 Van hen heb ik het advies gekregen om een dekkingsklacht voor jou in te dienen. Dat betekent dat onze specialisten het netwerk voor jou gaan onderzoeken en waarom jouw bereik zo slecht is. Zodra er resultaat is zal er contact met je worden opgenomen. De specialisten gaan hun best doen om dit tot op de bodem te onderzoeken en te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ik ga je meteen een privébericht sturen met meer informatie.

Over het toestel wat je hebt gekregen, zoals mijn collega Hajar heeft aangegeven heb je altijd 14 werkdagen bedenktijd. Omdat er al enige tijd is verstreken kunnen wij dat niet meer voor je veranderen. Anders had ik het graag voor je gedaan. Mocht je in de toekomst weer tegen problemen aanlopen dan zou ik je echt adviseren om het op het forum aan te geven, want dan kunnen wij met je meekijken en ons best doen om het meteen voor je op te lossen. Dan kan je er zeker van zijn dat je wel een reactie krijgt!

Mocht je nog vragen hebben, laat het zeker weten. We staan klaar om je te helpen.
Tuurlijk kantje er niks aan doen over die telefoon maar waarom ben ik dan genegeerd toen ik na een paar dagen al aan te hebben gegeven dat ik die telefoon niet wou?
leg het niet bij mij neer, kom op zeg.
Heb het altijd stervens druk en heb toen toch al aangegeven dat ik die telefoon niet wou.
Maar omdat er geen antwoord op mijn mail kwam maar die toch elke avond nakeek en geen mail van jullie kwam, is het bij mij verwatert.
Als er een reactie van jullie terug was gekomen had die telefoon al na een week weer terug geweest bij jullie.
Dus is het mij schuld zeker?
Nog een antwoord op hsblids.
Heb geen huawei duosim maar voor twee toestellen één nummer.
Heb met die huawei trouwens ook bijna geen bereik dus maakt niet uit welk toestel ik heb.
Je kan wel met getallen komen maar daar heb ik niks aan.
Bij kpn kon ik alles met welke telefoon dan ook, nu bij t-mobile kan ik bijna niets meer.
Mag jij me uitleggen hoe dat kan......?
Reputatie 3
@Keeskoole69
Huawei duosim had ik begrepen uit je bericht
Uit de toestellen Nokia 301, nokia c5 en nokia 230 heb ik uiteindelijk mij conclusie uit getrokken
Welke toestellen je naast Nokia 301, nokia c5 en nokia 230 hebt gebruikt weet ik natuurlijk niet
Als de Nokia 301, nokia c5 op 3G stonden en de dekking is nog steeds slecht en je heb met nog een T-Mobile simkaart getest dan zal er niet veel veranderen omdat die toestellen 3G900 ondersteunen dan raad ik je aan een melding te maken via de dekkingskaart

Kpn heeft 2G 2G900 dat dringt veel verder het gebouw in
T-Mobile heeft 2G 2G1800 dat slechter gebouwen in dringt, 2G900 is uitgeschakeld en wordt gebruikt voor 4G900

Het beste bereik bij T-Mobile heb je met 3G op 3G900 dat dringt veel verder het gebouw in
Bijvoorbeeld deze toestellen Samsung s4 tot s8+, Note 3 tot 4, Huawei Y5 4G tot Y7, Huawei Y635, Huawei Y3 II,Y5 II, Y6 II, Huawei Y6 II Compact, Huawei P8 tot P10, Huawei P9 Lite tot P10 Lite, Huawei P10 Plus, Huawei Nova ondersteunen alle banden op het T-Mobile netwerk

Deze toestellen ondersteunen geen 4G900 op het T-Mobile netwerk maar wel 4G800 op het Kpn netwerk Huawei Mate 9, Huawei P8 Lite, Huawei P8 Lite (2017), Huawei Y6 (2017), Huawei P8 Lite Dual Sim
Nokia 230 ondersteund 2G alleen en zal op 2G1800 hangen bij Kpn op 2G900

Als laatste heb je ook een andere T-Mobile simkaart geprobeerd ?, simkaart kan ook niet goed zijn dat probleem heb ik ook gehad
Reputatie 4
Badge +1
Nog een antwoord op hsblids.
Heb geen huawei duosim maar voor twee toestellen één nummer.
Heb met die huawei trouwens ook bijna geen bereik dus maakt niet uit welk toestel ik heb.
Je kan wel met getallen komen maar daar heb ik niks aan.
Bij kpn kon ik alles met welke telefoon dan ook, nu bij t-mobile kan ik bijna niets meer.
Mag jij me uitleggen hoe dat kan......?

je schrijft dat je twee simkaarten hebt. Een duosimkaart? Als je dat hebt werkt maar 1 toestel tegelijk. Als je de ene gebruikt moet je de andere telefoon uitzetten, anders krijg je netwerkproblemen met als gevolg haperingen en slecht bereik.
Huaweitoestellen zijn over het algemeen geen slechte telefoons en zeker niet minder dan bv samsung.
Dankje voor je uitleg.
snap dat maar één toestel tegelijk aan kan staan maar omdat ik niets aan de huawei vind heb ik en nog maar enkele keren gebruikt en in al die tijd dat ik em heb één keer opgeladen.
dat t-mobile andere frequenties heeft dan kpn kan ik niet weten maar heb begrepen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Dus zal t-mobile er wat aan moeten gaan doen om hun klanten tevreden te houden.
Er zal per maand genoeg geld binnen komen om dit probleem op te lossen.
Heb ook al kosten moeten maken om een andere telefoon te kopen waar ik niks aan heb en een nieuwe duosim aan moeten vragen wat al aardig wat kost en bij kpn gratis zijn.
Dus..... lijkt het mij niet meer dan billijk om mijn, en andere tegemoet te komen.
Reputatie 4
Badge +1
@Keeskoole69
Met huawei moet goed gaan, want die heeft tmobile geleverd. Als het om bellen gaat moeten die anderen het ook doen met 2g. En anders val je buiten het dekkingsgebied. Tmobile kan dan een netwerkonderzoek doen.
Badge +2
@Keeskoole69

Het is natuurlijk altijd vervelend als je last hebt van verminderde service. Laat ik dat even voorop stellen.

Wel wil ik even iets verduidelijken omtrent je post.

Wij hebben een veel nieuwer netwerk dat ook klaar is voor de toekomst. Dat betekent dat we bepaalde keuzes moesten maken toen wij dit nieuwe netwerk aan het bouwen waren. We hebben ons netwerk dus aangepast aan de vraag van onze klanten. De GSM techniek is toch al wat ouder en de toestellen van onze klanten bewegen zich toch de andere kant op. We hebben onze keuzes dus afgestemd op onze klanten en gekeken naar de breedte van het klantenbestand. Mede hierom hebben wij ervoor gekozen om het 900 mhz signaal te verschuiven naar 3g en 4g.

In jouw specifieke geval komt dat misschien wat minder uit omdat ik begrijp dat je een gsmonly toestel gebruikt. Feit is dat er met een gsmonly toestel maar van 1 derde van ons netwerk gebruik gemaakt wordt. Dit is soms toch wel een beperking aangezien je geen backup hebt van de andere technieken. Daar waar een ander toestel kan kiezen tussen drie technieken.

Het is dus zeker aan te raden om een toestel te gebruiken dat ook op 3G kan.

Anders gezegd, momenteel rijdt je met een Fiat panda op een 5 baanse Duitse snelweg waar de snelheid unlimited is :P
Als je dan BMW's langs ziet zoeven met 200 KM per uur dan wil dat zeggen dat de kwaliteit van de snelweg goed is. Je auto moet het echter voldoende pk's hebben!

Je kunt er dan toch voor kiezen om de fiat te blijven rijden, daar is dan ook niks mis mee. Je dient dan wel te beseffen dat je in plaats van 200 km, 80 km p/u moet gaan rijden:P
Dat is een vergelijking die nergens op slaat.
Maar dan mag jij me uitleggen hoe het kan dat ik op nog geen 500 meter afstand bij mijn vriendin wel vol ontvangst heb en bij mij in huis niet.
Heb geen Simonly maar een contract van twee jaar met een nieuwe telefoon afgesloten.
Zelfs de communicatie bij jullie is al slecht, laat staan de ontvangst bij de klanten.
Heb expres nog een nieuwe nokia 230 gekocht omdat dat toch een vrij nieuw model is en dacht dat het dan beter zou gaan maar het is nog slechter dan voorheen.
Heb het oudere toestel weer gepakt nokia 301 en daar heb één streepje meer ontvangst mee.
Hoe kan dat?
Leg me eens uit want heb alles wat mij werd gevraagd gedaan en kosten gemaakt maar heeft geen ruk geholpen.
Lever mij dan een toestel met gewone druktoetsen waar ik goede ontvangst mee heb want dat zijn jullie mij zo zachtjes aan wel verschuldigd na alle ellende, ergernis, geen ontvangst, niet bereikbaar zijn terwijl ik daar wel voor betaal en overige kosten die ik al heb gemaakt.
Je kan wel van alles uit willen leggen maar komt er verder geen oplossing ga ik er mee naar de consumenten bond.
Laat lang met me sollen maar eens houd dat op.
Badge +2
@Keeskoole69

Ik snap dat dit niet de gewenste situatie is. Ik probeer alleen wat inzicht te geven in de techniek zodat het beter te begrijpen is waarom het is zoals het is.

Het blijft natuurlijk een vervelende zaak. Ik kan je in dit geval alleen maar een advies geven om te proberen je ontvangst te optimaliseren. Het gsm 1800 signaal is gewoon een stuk gevoeliger en instabieler.

In onze T-Shop verkopen we ook simpele toestellen (met drukknoppen) die ook op het 3g netwerk kunnen. Ik zou het wel even van tevoren testen met een 3g toestel op de locatie. Indien dit echt een verbetering geeft kunnen we best even samen kijken hoe we je tegemoet kunnen komen.
Zoals je al hebben kunnen lezen, heb ik een nieuwe telefoon (nokia230) gekocht want dacht dat het een goeie was.
Leek me een telefoon die voldoet voor alle netwerken maar heb geen streepje bereik.
je kan wel zeggen dat ik een telefoon moet hebben die voldoet aan jullie netwerk maar dan zou ik er één moeten kopen die jullie willen, zo moet ik in een Mercedes gaan rijden terwijl ik een Fiat wil.
Hoop dat er een oplossing komt want elke keer voor het raam gaan staan of op de bovenverdieping te lopen hoeft voor mij niet, en hoort niet ook.:?
Reputatie 6
Badge +11
@Keeskoole69
Ik las ook dat je niks hebt met getallen, is het daarom dat je meegegaan bent in het telefoon+abo aanbod van winkelverkoper zonder eerst naar totaal bedrag op jaarbasis te kijken? En ook het aantal dagen proef tellen is nit gelukt. Daarna nog een telefoon kopen die ook weer geld kost zonder duidelijk te hebben wat T-Mobile bij jouw op locatie werkelijk te bieden heeft.

T-Mobile zet volop in op 4G data, voor bellen binnenshuis kun je beter Vodafone of KPN nemen, maar dat weet je zelf ook wel. T-Mobile gaat niet strategie terugdraaien ten voordele van een enkele klagende beller als ze daarmee veel datagebruikers benadelen. Je kan kijken hoe groot je ellende is en of het je waard is contract te laten ontbinden met wel/niet afkoopsom en dan nummer naar een KPN prepaid met aleen een (grote) belbundel. Die Huawei kan een waarde nul hebben tussen jouw en T-Mobile, maar misschien kun je er op marktplaats nog wel wat voor vangen.

Heb expres nog een nieuwe nokia 230 gekocht omdat dat toch een vrij nieuw model is en dacht dat het dan beter zou gaan maar het is nog slechter dan voorheen.

Heb het oudere toestel weer gepakt nokia 301 en daar heb één streepje meer ontvangst mee.
Hoe kan dat?

Dat kan omdat die 230 techniek heeft uit 2000.... Slechts 2 frequenties... Nee, geen overdrijving... enkel 2G op 900/1800 Mhz.... Dat is alsof je met vlaggen probeert te communiceren terwijl de rest op de email bezig is. Daarom doet die 301 het beter... Nokia zou zich moeten schamen met dat ding...

Die Nokia 301 heeft dus meer bereik, niet alleen 2G..... maar ook 3G! Helaas dan alleen 3G 900 wat betreft T-Mobile, dus het is nog steeds geen volle mogelijkheden die je ermee krijgt. Je mist een geheel 4G netwerk qua mogelijkheid.



Dit zijn simpelweg geen toestellen met mogelijkheden tot aansluiting tot een modern netwerk als dat van T-Mobile. 4G op 900 en 1800 is toch een minimum... Samsung J3 is een optie, maar is wel weer een nieuw toestel...

Doch, wat voor Huawei heb je dan nu.... want dat je het toestel niet fijn vind betekent niet dat die juist niet je kan tonen wat voor bereik je wel kan hebben. Kan je in ieder geval zien of het nut heeft.
Heb er even tijd overheen laten gaan maar heb tot op de dag van vandaag nog niks gemerkt en geen tegemoetkoming gehad. Valt me allemaal vies tegen van t mobile.
Had wel wat meer verwacht.
Bij elk andere aanbieder kan en werkt alles naar behoren, wat voor telefoon je ook hebt en bij t mobile niet................
Kom eens met iets!!!!:@
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kees,

Het is inderdaad weer even geleden! Ik zie dat je als laatste contact met mijn oud-collega Muberra hebt gehad. Zij is niet meer werkzaam bij T-Mobile, dus vandaar dat er geen reactie kwam. Excuses hiervoor!

Ik wil je aanraden om jouw voorbeelden zo spoedig mogelijk in een dekkingsklacht aan ons te melden. Het kan dan snel voor je worden uitgezocht en dan kunnen onze netwerkspecialisten kijken wat er voor jou gedaan kan worden. Wij kunnen dit ook voor jou regelen, dan hebben we 3 voorbeelden nodig waarop de verbinding gebrekkig was, dus bijvoorbeeld geen internet of een gesprek dat verbroken werd. Deze voorbeelden zijn nodig om het onderzoek uit te voeren.

We horen graag of wij je nog ergens bij kunnen helpen!

Reageer