Vraag

Onverklaarbaar hoog hoogdataverbruik

  • 21 juli 2019
  • 1 reactie
  • 489 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb sinds een paar maanden enorme datapieken volgens de My T-Mobile app. Als ik dit vergelijk met het dataverbruik wat mijn telefoon meet verschilt dit enorm. Die meet namelijk veel minder.. Ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan en denk wellicht te weten wat het probleem is. Ik heb de datavrije muziekbundel en daar lijkt het mis te gaan. Deels komen de mb's die ik verbruik met Spotify bij de datavrije bundel op, maar het slurpt ook van mijn andere databundel. Ik heb mijn telefoon (Huawei mate 20 pro) volledig geüpdatet, en Spotify ook. Hoe kan dit probleem worden opgelost? Ik ben halverwege de maand al door mijn 10GB heen, terwijl ik dat eerder nooit gehad heb.

Ik heb screenshots van de My T-Mobile app, en de dataverbruikfunctie van mijn telefoon in de bijlage en hieronder geplaatst.

[Screenshot verwijderd en username aangepast. Let op! Plaats geen privégegevens in openbare berichten!]






Ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @jordonk,

Goed dat je zelf al even het dataverbruik bent gaan bekijken op jouw telefoon. Wij mogen zelf niet inzien waar MB's aan worden verbruikt, dus dit helpt al!

Ik wil dit graag voor je doorzetten, maar onze technische specialisten gaan dan een half uur kijken of de data wel in het juiste bakje van Datavrije Muziek belanden tijdens het streamen. Wanneer zou het volgende week schikken om dit even te laten testen? Het handigste is als je een paar opties deelt, zodat we niet aan één optie vastzitten.

Ik hoor het graag van je!

Reageer