Beantwoord

opeens geen mobiel internet meer in Zwitserland

• 18 september 2016
  • 3 reacties
  • 349 Bekeken

Onlangs was ik in Zwitserland. Om te kunnen internetten heb ik op 10 september om 18:57 een M-pas voor 7 dagen (EU, zone 1) gekocht. De eerste dagen heb ik die pas gewoon kunnen gebruiken. Tot afgelopen zaterdagochtend (17 september). Opeens had ik geen internetverbinding meer, terwijl de pas nog niet verlopen was (pas geldig tot 17 september, 18:57). Ook in de T-mobile app was de pas niet meer te zien.

Omdat ik zaterdag per trein onderweg was, had ik geen beschikking over Wifi. De enige oplossing om erachter te komen wat het probleem is, was dus bellen met de klantenservice. Deze was slecht bereikbaar. Na enkele keren proberen en één keer 20 minuten wachten, had ik eindelijk contact. Maar voordat mijn probleem was opgelost viel de verbinding weg. Omdat ik alles bij elkaar al meer dan 30 minuten met de klantenservice had gebeld en geen zin had om weer 20 minuten te moeten wachten, heb ik het maar zo gelaten. Dus de hele dag geen internet, ook niet later op de dag in Duitsland. Niet handig als je met de trein onderweg bent.

Inmiddels ben ik weer thuis en werkt mijn normale internet weer. Niettemin wil ik weten wat hier aan de hand is: waarom had ik opeens geen internet meer? De pas was nog niet verlopen, de 500 MB had ik lang niet verbruikt. Ik heb € 15,00 betaald voor een pas die ik maar 6 dagen heb kunnen gebruiken. Zeer storend vond ik dat het vrijwel onmogelijk was om op dat moment te achterhalen of er misschien sprake was van een storing.
icon

Beste antwoord door Sam- 19 september 2016, 14:40

Hallo Thijs,

Allereerst welkom op het T-Mobile Forum.

Hoe was je vakantie? Heb je het naar je zin gehad in Zwitserland?

Het is begrijpelijk dat je duidelijkheid wilt over de situatie. We hebben onlangs inderdaad een storing gehad waardoor het voor sommige klanten niet mogelijk was om gebruik te maken van Travel & Surf in het buitenland. Je hebt hierdoor niet de volledige pas kunnen gebruiken, we begrijpen dat dit natuurlijk niet de bedoeling is. Ik heb je voor het ongemak daarom ook een korting toegekend. De korting zal op je eerstvolgende factuur zichtbaar zijn.

Sorry voor het ongemak Thijs, ik hoop dat je het verder wel naar je zin hebt gehad in het buitenland. Als je aanvullende vragen of verzoeken hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Thijs,

Allereerst welkom op het T-Mobile Forum.

Hoe was je vakantie? Heb je het naar je zin gehad in Zwitserland?

Het is begrijpelijk dat je duidelijkheid wilt over de situatie. We hebben onlangs inderdaad een storing gehad waardoor het voor sommige klanten niet mogelijk was om gebruik te maken van Travel & Surf in het buitenland. Je hebt hierdoor niet de volledige pas kunnen gebruiken, we begrijpen dat dit natuurlijk niet de bedoeling is. Ik heb je voor het ongemak daarom ook een korting toegekend. De korting zal op je eerstvolgende factuur zichtbaar zijn.

Sorry voor het ongemak Thijs, ik hoop dat je het verder wel naar je zin hebt gehad in het buitenland. Als je aanvullende vragen of verzoeken hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Hallo Issam,

Bedankt voor je reactie en toelichting. Ik heb een goede vakantie gehad in Zwitserland.

De situatie is mij nu duidelijk. Dit was geen probleem dat zaterdag telefonisch op te lossen was. Misschien een suggestie om grote storingen te melden op de pagina t-mobile.nl/roaming (de pagina die ik nog wel kon bereiken) en/of voor het keuzemenu bij de telefonische klantenservice. Dan weet iedereen dat er een grote storing is en hoeft verder niet meer aan de telefoon te wachten om een medewerker te spreken.

Mijn vraag is nu in ieder geval beantwoord. Bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Hey Thijs,

Graag gedaan hoor, jij ook bedankt voor je snelle reactie.

Goed om te lezen. Zwitserland staat ook op mijn lijstje, het lijkt me zelfs gaaf om daar te wonen voor een langere periode!

Een terechte opmerking. We proberen via zo veel mogelijk kanalen eventuele storingen bekend te maken, dan zou het in zo'n situatie inderdaad handig zijn als dit ook zichtbaar was op www.t-mobile.nl/roaming. Ik heb het kenbaar gemaakt bij onze collega die hiervoor verantwoordelijk is. Bedankt voor je terugkoppeling!

Reageer