Opgelost: [19-04-2019 T-Mobile Thuis] Problemen vast internet T-Mobile Thuis omgeving Utrecht

  • 19 april 2019
  • 66 reacties
  • 14065 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 4314 reacties
Update 11:00 uur
Na het uitvoeren van wijzigingen in het netwerk lijkt het probleem opgelost. Mocht je nog problemen ervaren herstart dan even de modem en eventueel de media convertor. Excuses voor het ongemak!

Update 09:30 uur
We zijn samen met de netwerkbeheerder in overleg om het probleem te lokaliseren en op te lossen.

Update 23:21 uur
Het onderzoek is nog in volle gang en we blijven onverminderd doorwerken om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.

Update 21:58 uur
Er wordt nog hard gewerkt aan een oplossing, een eindtijd is op dit moment nog niet bekend excuses voor het ongemak.

Update 20:04 uur
Voor een aantal klanten zijn de problemen nog niet verholpen. Het betreft klanten uit onder andere onderstaande postcode gebieden. We zijn de oorzaak aan het onderzoeken.

3521
3526
3527
3531
3532
3533
3544
3541
3543
3542
3452

Update 18:01 uur
De problemen lijken verholpen, mocht je nog problemen ervaren herstart dan even de modem en eventueel de media convertor. Excuses voor het ongemak!

16:40 uur
We ontvangen signalen van klanten die problemen met Internet en Bellen ervaren in de omgeving Utrecht. We zijn het op dit moment aan het onderzoeken en houden jullie op de hoogte!

66 reacties

Het is echt jammer dat het internet sinds gisteren is geknipt waarom deze nalatigheid van het bedrijf snelle 3527 XR-oplossingen zou moeten vinden

Wat tmobile op zn minst kan doen is de mensen mobiel tijdelijk onbeperkt internet geven zodat we toch via hotspot onze dingen kunnen doen. Er zijn mensen die afhankelijk zijn van internet, paar uurtjes prima kan maar dit duurt wel erg lang nuBeste @Rcpkync

Dit is gewoon overmacht, het is nu eenmaal techniek en T-Mobile doet er echt alles aan om het aantal storingen te minimaliseren. Vaak zijn ze ook afhankelijk van derden.

Als je echt afhankelijk bent van internet kun je het beste een zakelijk abonnement met een SLA (Service Level Agreement) afsluiten, kost meer maar dan heb je zaken als gratis 4G tijdens storingen met bijvoorbeeld een 4G dongle in je modem zodat je de storing niet eens merkt.
De meeste consumenten zijn helemaal niet afhankelijk van internet, dat denken ze alleen maar omdat ze gewend zijn dat alles overal 24/7 met de hoogste snelheid werkt.



Kijk, jij snapt het!
3531 Hier werkt het ook weer
Reputatie 1


Beste @Rcpkync

Dit is gewoon overmacht, het is nu eenmaal techniek en T-Mobile doet er echt alles aan om het aantal storingen te minimaliseren. Vaak zijn ze ook afhankelijk van derden.


Als ik ergens voor betaal verwacht ik dat het geleverd word. En het probleem hier is de communicatie. Als er nou gewoon gemeld wordt wat er aan de hand is en waarom het zo idioot lang duurt zou er veel meer begrip zijn. In ieder geval bij mij.
Reputatie 7
Badge +18
Wat tmobile op zn minst kan doen is de mensen mobiel tijdelijk onbeperkt internet geven zodat we toch via hotspot onze dingen kunnen doen. Er zijn mensen die afhankelijk zijn van internet, paar uurtjes prima kan maar dit duurt wel erg lang nu

Beste @Rcpkync

Dit is gewoon overmacht, het is nu eenmaal techniek en T-Mobile doet er echt alles aan om het aantal storingen te minimaliseren. Vaak zijn ze ook afhankelijk van derden.

Als je echt afhankelijk bent van internet kun je het beste een zakelijk abonnement met een SLA (Service Level Agreement) afsluiten, kost meer maar dan heb je zaken als gratis 4G tijdens storingen met bijvoorbeeld een 4G dongle in je modem zodat je de storing niet eens merkt.
De meeste consumenten zijn helemaal niet afhankelijk van internet, dat denken ze alleen maar omdat ze gewend zijn dat alles overal 24/7 met de hoogste snelheid werkt.
zaterdag ochtend 3527 nog geen internet
Reputatie 1
3544 Hier werkt het weer. Bedankt. Maar nou ben ik toch best wel benieuwd wat het probleem was.
Reputatie 7
Badge +6
Update 11:00 uur
Na het uitvoeren van wijzigingen in het netwerk lijkt het probleem opgelost. Mocht je nog problemen ervaren herstart dan even de modem en eventueel de media convertor. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
In 3543 werkt het ook weer. Ben heel benieuwd wat de boosdoener is geweest.
In 3544 TT is internet weer beschikbaar
Guys,
voeg postcode 3541 toe aan de lijst, wij hebben sinds gisteravond ook geen internet. Bij bouwwerkzaamheden geen kabel doorgeboord? Er wordt genoeg gebouwd hier!



Mensen doen wel dramatisch hier ("Het vertrouwen is weg"). Als je 99,999% uptime had verwacht, dan had je een zakelijke internetlijn moeten nemen met SLA afspraken.

Ook ik heb last van de downtime, maar heb gewoon een hotspot opgezet en kan weer lekker verder. Daarnaast, het is mooi weer, dus misschien kunnen de keyboard warriors die hier klagen wat zonnestralen oppikken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Had een zakelijke lijn genomen als je niet een paar uur zonder internet kan.

Succes nog voor de engineers die hard bezig zijn! En neem lekker de tijd, ik geniet eigenlijk wel van die reacties van die crybabies hier.

PS: Jullie klagen wel, maar weten jullie zeker dat het een T-Mobile probleem is? Nooit aan gedacht dat het Reggefiber kan zijn?
Altijd weer leuk om te zien dat mensen meteen veels te tof gaan doen. Enige wat gevraagd wordt is wat transparantie. Aan je reactie te zien ben je zelf ook gewoon een keyboard warrior ;)
Klopt! Op de mobiel! Loop nu lekker door de stad en ben van de zon aan het genieten terwijl jullie je druk maken. Het is namelijk niet zo dat T-Mobile nou elke dag er uit ligt...
Blijkbaar is dit wel belangrijk genoeg voor je om hier nog op te reageren 😉 Misschien ook denken aan andere mensen ipv denken dat je zelf zo superieur bent. Inlevingsvermogen is wel een moeilijk iets


Ik zal mij proberen in te leven voor de mensen die een paar uur downtime hebben op hun particuliere internetverbinding. Zwaar leven, ik zeg het je *proest*

Vergeet niet: Ook ik had geen internetverbinding. Een hotspot en een goede buur doen wonderen... Maar ik ga niet op een publieke forum klagen als ik weet (en zie!) dat de engineers druk bezig zijn.
Reputatie 1


Mensen doen wel dramatisch hier ("Het vertrouwen is weg"). Als je 99,999% uptime had verwacht, dan had je een zakelijke internetlijn moeten nemen met SLA afspraken.

Ook ik heb last van de downtime, maar heb gewoon een hotspot opgezet en kan weer lekker verder. Daarnaast, het is mooi weer, dus misschien kunnen de keyboard warriors die hier klagen wat zonnestralen oppikken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Had een zakelijke lijn genomen als je niet een paar uur zonder internet kan.

Succes nog voor de engineers die hard bezig zijn! En neem lekker de tijd, ik geniet eigenlijk wel van die reacties van die crybabies hier.

PS: Jullie klagen wel, maar weten jullie zeker dat het een T-Mobile probleem is? Nooit aan gedacht dat het Reggefiber kan zijn?
Altijd weer leuk om te zien dat mensen meteen veels te tof gaan doen. Enige wat gevraagd wordt is wat transparantie. Aan je reactie te zien ben je zelf ook gewoon een keyboard warrior ;)
Klopt! Op de mobiel! Loop nu lekker door de stad en ben van de zon aan het genieten terwijl jullie je druk maken. Het is namelijk niet zo dat T-Mobile nou elke dag er uit ligt...


Blijkbaar is dit wel belangrijk genoeg voor je om hier nog op te reageren 😉 Misschien ook denken aan andere mensen ipv denken dat je zelf zo superieur bent. Inlevingsvermogen is wel een moeilijk iets
Wat tmobile op zn minst kan doen is de mensen mobiel tijdelijk onbeperkt internet geven zodat we toch via hotspot onze dingen kunnen doen. Er zijn mensen die afhankelijk zijn van internet, paar uurtjes prima kan maar dit duurt wel erg lang nu


Gelukkig! Een relativerende snoeverd die geniet van de lucht van zijn eigen scheten! En niet veel toevoegd aan het probleem.Als het echt zo'n ramp is dat je even geen internet hebt, dan kun je ook een Hotspot opzetten of even naar de buren gaan om te vragen of je gebruik mag maken van hun WiFi. Ik bedoel, opties zat!

Als je vertrouwen weg is door een storing (lol) dan hoepel je toch op naar een andere ISP? Maar je moet niet klagen dat je geen 99,9999% uptime hebt met je huis, tuin en keuken internetverbinding. En daarnaast, misschien moet je wel bij Reggefiber klagen en niet bij T-Mobile.

Ach ja, misschien is het ook allemaal best moeilijk te begrijpen. Sjonnies zijn nou eenmaal snel gepikeert als iets niet naar hun zin gaat....
Gelukkig! Ik begon een beetje waarde te hechten aan je opmerkingen, dat is niet meer nodig.. geniet van je dag in de zon.


Jij ook! En laat je niet gek maken omdat je internetverbinding er uit ligt 😉

Gelukkig! Een relativerende snoeverd die geniet van de lucht van zijn eigen scheten! En niet veel toevoegd aan het probleem.Als het echt zo'n ramp is dat je even geen internet hebt, dan kun je ook een Hotspot opzetten of even naar de buren gaan om te vragen of je gebruik mag maken van hun WiFi. Ik bedoel, opties zat!

Als je vertrouwen weg is door een storing (lol) dan hoepel je toch op naar een andere ISP? Maar je moet niet klagen dat je geen 99,9999% uptime hebt met je huis, tuin en keuken internetverbinding. En daarnaast, misschien moet je wel bij Reggefiber klagen en niet bij T-Mobile.

Ach ja, misschien is het ook allemaal best moeilijk te begrijpen. Sjonnies zijn nou eenmaal snel gepikeert als iets niet naar hun zin gaat....

Gelukkig! Ik begon een beetje waarde te hechten aan je opmerkingen, dat is niet meer nodig.. geniet van je dag in de zon.
Reputatie 1
zaterdag ochtend 3541 nog geen internet

Mensen doen wel dramatisch hier ("Het vertrouwen is weg"). Als je 99,999% uptime had verwacht, dan had je een zakelijke internetlijn moeten nemen met SLA afspraken.

Ook ik heb last van de downtime, maar heb gewoon een hotspot opgezet en kan weer lekker verder. Daarnaast, het is mooi weer, dus misschien kunnen de keyboard warriors die hier klagen wat zonnestralen oppikken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Had een zakelijke lijn genomen als je niet een paar uur zonder internet kan.

Succes nog voor de engineers die hard bezig zijn! En neem lekker de tijd, ik geniet eigenlijk wel van die reacties van die crybabies hier.

PS: Jullie klagen wel, maar weten jullie zeker dat het een T-Mobile probleem is? Nooit aan gedacht dat het Reggefiber kan zijn?
Altijd weer leuk om te zien dat mensen meteen veels te tof gaan doen. Enige wat gevraagd wordt is wat transparantie. Aan je reactie te zien ben je zelf ook gewoon een keyboard warrior ;)


Klopt! Op de mobiel! Loop nu lekker door de stad en ben van de zon aan het genieten terwijl jullie je druk maken. Het is namelijk niet zo dat T-Mobile nou elke dag er uit ligt...
Reputatie 1
Mensen doen wel dramatisch hier ("Het vertrouwen is weg"). Als je 99,999% uptime had verwacht, dan had je een zakelijke internetlijn moeten nemen met SLA afspraken.

Ook ik heb last van de downtime, maar heb gewoon een hotspot opgezet en kan weer lekker verder. Daarnaast, het is mooi weer, dus misschien kunnen de keyboard warriors die hier klagen wat zonnestralen oppikken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Had een zakelijke lijn genomen als je niet een paar uur zonder internet kan.

Succes nog voor de engineers die hard bezig zijn! En neem lekker de tijd, ik geniet eigenlijk wel van die reacties van die crybabies hier.

PS: Jullie klagen wel, maar weten jullie zeker dat het een T-Mobile probleem is? Nooit aan gedacht dat het Reggefiber kan zijn?


Altijd weer leuk om te zien dat mensen meteen veels te tof gaan doen. Enige wat gevraagd wordt is wat transparantie. Aan je reactie te zien ben je zelf ook gewoon een keyboard warrior 😉
Gelukkig! Een relativerende snoeverd die geniet van de lucht van zijn eigen scheten! En niet veel toevoegd aan het probleem.

Als het echt zo'n ramp is dat je even geen internet hebt, dan kun je ook een Hotspot opzetten of even naar de buren gaan om te vragen of je gebruik mag maken van hun WiFi. Ik bedoel, opties zat!

Als je vertrouwen weg is door een storing (lol) dan hoepel je toch op naar een andere ISP? Maar je moet niet klagen dat je geen 99,9999% uptime hebt met je huis, tuin en keuken internetverbinding. En daarnaast, misschien moet je wel bij Reggefiber klagen en niet bij T-Mobile.

Ach ja, misschien is het ook allemaal best moeilijk te begrijpen. Sjonnies zijn nou eenmaal snel gepikeert als iets niet naar hun zin gaat....
Gelukkig! Een relativerende snoeverd die geniet van de lucht van zijn eigen scheten! En niet veel toevoegd aan het probleem.
Mensen doen wel dramatisch hier ("Het vertrouwen is weg"). Als je 99,999% uptime had verwacht, dan had je een zakelijke internetlijn moeten nemen met SLA afspraken.

Ook ik heb last van de downtime, maar heb gewoon een hotspot opgezet en kan weer lekker verder. Daarnaast, het is mooi weer, dus misschien kunnen de keyboard warriors die hier klagen wat zonnestralen oppikken.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Had een zakelijke lijn genomen als je niet een paar uur zonder internet kan.

Succes nog voor de engineers die hard bezig zijn! En neem lekker de tijd, ik geniet eigenlijk wel van die reacties van die crybabies hier.

PS: Jullie klagen wel, maar weten jullie zeker dat het een T-Mobile probleem is? Nooit aan gedacht dat het Reggefiber kan zijn?
Reputatie 1
Bedankt voor de harde inzet. Eerste echte storing sinds ik bij jullie zit sinds ik in Augustus 2017 ben verhuisd. En daarvoor in ander gebied voor 2j met T-Mobile voor Thuis glas. Aangezien ik voor mijn werk ook in (glas) netwerken zit, ben ik heel benieuwd naar wat dit probleem veroorzaakt.

Postcodegebied 3543 heeft ook sinds gisteren 16:35 problemen. Het vreemde is inderdaad dat de router niet down is. Apparaten erachter geven ook random aan dat ze wel/niet verbonden zijn. Bij mij lijkt het begin donderdagavond te zijn. Toen stopte mijn Soundbar plots met WiFi connectie en ook andere apparaten van me hadden geen connectie meer. Dus als eerste de verschillende AP's en router gereboot en de andere devices leken weer normaal te werken. Alleen die soundbar niet, dus daar wilde ik in het weekend naar kijken wat dat kon zijn.

Kon gek genoeg wel op afstand bij mn router komen (Mikrotik), dat maakte het zo vreemd toen ik de melding van mijn Synology NAS kreeg dat hij offline was gegaan. Kon mijn externe IP ook gewoon pingen. Overigens ook getest met de standaard Draytek van T-mobile en doet precies zelfde. Krijg uiteraard een ander WAN IP en apparaten erachter denken dat ze soms wel soms geen internet hebben en uiteindelijk idd geen actieve connectie.

Heb gelukkig mijn mobiele T-Mobile Unlimited abo nog die zonder problemen werkt.

In mijn auto met ingebouwde navigatie gingen de systemen ook nogal raar doen door die tijdbug met GPS. Zelfs mn Android Auto werkte niet meer, omdat de klok niet synchroon liep...
Hier ook nog steeds geen verbinding
Nog steeds teleurstelling. Nog geen nieuwe berichten. Vertrouwen en teveredenheid van enkele jaren ebt weg.

Reageer