Sticky

[Opgelost - herstart telefoon] Problemen met bellen en mobiel internet

• 16 december 2019
  • 97 reacties
  • 73049 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • T-Mobile Moderator
  • 587 reacties

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met bellen en/of mobiel internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[UPDATE 17-12 9:00] Wij hebben nog enkele meldingen binnengekregen van klanten die nog niet konden bellen of sms ontvangen. Een herstart van de telefoon lost alle problemen volledig op! 

[UPDATE 01.00] Het probleem is opgelost. Als je nog niet gebeld kan worden en/of geen sms-berichten kan ontvangen, start dan even je toestel opnieuw op. Nogmaals sorry voor het ongemak! 

[UPDATE 22.50] In onze vorige update gaven we al aan dat alle klanten weer zijn verbonden met het netwerk, maar dat een kleine groep klanten niet kon worden gebeld en geen sms-berichten kon ontvangen. Inmiddels is deze laatste groep nog kleiner geworden. Mocht je nog steeds problemen ervaren zet dan je toestel uit en aan. Dit moet het probleem in de meeste gevallen oplossen. 

[UPDATE 20.42]  Inmiddels zijn alle klanten weer verbonden met het netwerk en kunnen zij weer bellen, internetten en sms’en. Een kleine groep klanten kan nog last ondervinden met inkomende gesprekken en SMS ontvangen. We adviseren klanten die nog niet kunnen bellen om hun telefoon uit en aan te zetten. We werken er hard aan om ook dit zo snel mogelijk op te lossen. We bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. 

[UPDATE 17:52] We zijn druk bezig met het herstel en dat gaat voorspoedig. We zien dat steeds meer klanten weer kunnen bellen en internetten. Start ook even je telefoon opnieuw op als je nog geen service hebt.

[UPDATE 17:05] Zoals aangegeven is er dus sprake van een softwarestoring. Deze software zorgt ervoor dat het mobiele verkeer naar de eindbestemming wordt geleid. We zorgen er nu voor dat het verkeer gecontroleerd en in batches wordt teruggebracht. Dit kan enige tijd duren. 

[UPDATE 15:50] De oorzaak van het probleem is bekend: er is sprake van een softwarestoring. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. 112 is bereikbaar en we zien dat steeds meer klanten weer kunnen bellen en internetten.

97 reacties

Reputatie 7
Badge +11

@Mitch kreeg even een shock toen ik alleen noodoproepen zag maar het is automatisch verholpen gelukkig.

Reputatie 4
Badge +1

Ja hij belt weer… Zo dat was spannend. Was helemaal afgesloten van de wereld! Nou ja. Ik heb ook nog Ziggo gelukkig. 

Ik kan inmiddels weer bellen.

Is het in een bepaalde regio?

Heb er ook last van (regio Utrecht) 

Wij hebben hier het zelfde probleem

Regio heerhugowaard/alkmaar ook

Reputatie 4
Badge +1

Lijkt er op dat het een landelijke storing betreft. Ik heb ook nog geen 4G hier. Kan alleen weer bellen verder niet. 

https://tweakers.net/nieuws/161230/t-mobile-heeft-een-landelijke-storing.html

Edit: Kan ook weer niet bellen… 

Reputatie 7
Badge +11

Netwerk heb ik maar 4G ligt plat bij mij gelukkig schuil ik achter wifi 😉

Hier ook niks , kan niet bellen. hij zegt niet aangemeld bij netwerk / ook geen internet. Plaats: Oude Wetering

Hier ook geen 4G verbinding. Regio Utrecht/Zuid Holland. 

Netwerk heb ik maar 4G ligt plat bij mij gelukkig schuil ik achter wifi 😉

Hier nog 1 🤣

Reputatie 7
Badge +11

Hier ook niks , kan niet bellen. hij zegt niet aangemeld bij netwerk / ook geen internet. Plaats: Oude Wetering

Restart eens, netwerk is goed denk ik enkel 4G.

Goes/Zeeland ook plat. Geen 4G en bellen mogelijk met T-Mobile. (15:00 uur)

krijg wij wel een korting?

Helemaal geen service regio Den Haag 

In Utrecht stad nog helemaal niks. Geen vast Internet + Geen mobiele dataverbinding op mijn telefoon (alleen bellen). Wat een zooitje!

Reputatie 4
Badge +1

krijg wij wel een korting?

Je hebt geen Service Level Agreement met T Mobile neem ik aan? Bij een onverhoopte technische storing is dat gewoon gebruiksrisico. Als het vandaag weer werkt valt dat onder de Beste Inspanning Verplichting … Namelijk 99,8% Uptime. 

Amsterdam nog steeds niks

Geen netwerk  en geen 4g omgeving Zuid-Limburg. 

can anyone please tell an exchange student what is going on? I think i have paid my bils but my phone is completely shut no coverage for calling no 4g nothing

thank you

geen mobile dataverbinding en kan niet bellen.

Reputatie 4
Badge +1

@davidnorman060  

Everyone is having the same problem. It’s not you! 🙂 Please be patient. 

Geen 4G, geen dataverbinding, helemaal niks. Mijn telefoon is compleet waardeloos op dit moment. :sweat_smile:  regio Zuid-Limburg. 

Reputatie 7
Badge +11

@davidnorman060  

Please restart your phone once you should have network but no 4G yet these is a problem with the T-mobile network

Reputatie 7
Badge +9

Enschede, zelfde probleem, op zowel prive als zakelijk. 

Ook hier geen data verinding… al zegt de iphone wel dat er 3G is…. maar geen data.
bellen nog niet geprobeerd.

Reageer