Beantwoord

[Opgelost] Landelijk T-Mobile Thuis internet op het DSL- en glasvezelnetwerk

• 1 oktober 2017
  • 92 reacties
  • 11778 Bekeken

Toon eerste reactie

92 reacties

Tilburg als stroop
Reputatie 2
Tilburg als stroop
Je internet is traag bedoel je waarschijnlijk? Als je weet hoe je een alternatieve DNS server kan invullen, adviseer ik je dat (tijdelijk) te doen.

Voor enkele DNS server alternatieven verwijs ik je graag naar dit topic: https://forum.t-mobile.nl/storingen-471/dns-storing-283518
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ps. Ik heb het al eerder gelezen, maar sluit me wel graag aan bij degenen die oproepen om een duidelijke, vindbare storingspagina te lanceren. Voor mobiel bestaat die geloof ik wel, dus het lijkt me niet al te ingewikkeld dit ook voor het Thuis gedeelte te regelen. Lang niet elke klant gebruikt nu eenmaal het Forum.
Reputatie 6
Badge +5
@iedereen,

Reset modem
Mocht je nog een storing ervaren (en je woont niet in Hilversum), dan wil ik vragen even het modem van de stroom te halen. Tien seconden is ruim voldoende. Laat het modem volledig opstarten. Probeer daarna via de wifi en/of bekabelde verbinding een internetpagina te bezoeken.

Nog steeds storing?
Lukt dit niet, laat het hieronder weten. Vertel dan welke lampjes branden en je postcode/stad/dorp. Vertel welke diensten er niet werken en sinds wanneer. Dan ga ik verder aan de slag voor je!

Wifi traag?
Gaat het om jouw wifi? Is deze een stuk trager dan voorheen? Dan is na de storing wellicht nodig om je wifi weer te optimaliseren. Waarschijnlijk is de situatie bij de buren ook veranderd en is het dus zaak om even een nieuw kanaal te selecteren. In dit topic vind je alle uitleg hoe dit te doen.

Storingen zijn er om te verhelpen!
Hilversum valt in zelfde netwerk als baarn kennelijk want hier doet dus niks het. Dit lees ik hier op de 7e page van een forum bij de thread (opgelost)...

Doe iets aan jullie communicatie naar de klant!!! Of hebben jullie daar ook geen internet?
Reputatie 1
In Purmerend is het sinds een ongeveer een kwartier stuk. Dsl is op maar er wordt geen data overheen gerouteerd. (Destination host/net unreachable).
Reputatie 1
Update: Sinds 10 minuten is de vDSL fysiek nog wel op, maar de VCs / VLANs (internet_voice_r_vid_300, iptvvdsl, tr069...) zijn down (status conncting).
1442 vanaf ca 10.30 opnieuw geen internet/wifi en telefoon, maar nu ook geen tv meer. Modem en kastje al van stroom gehad, zonder resultaat 😧
Reputatie 6
Badge +5
@Mick_ en @Sannie76, klopt! Momenteel is een onderbreking in onze diensten regio Purmerend. We zijn er druk mee bezig! Zie ook dit Purmerend topic!
Hier ook nog steeds geen internet.....😡
Reputatie 2
Waarom werd gisteren telefonisch aangegeven dat het een landelijke storing bij KPN/Reggefiber was.
Terwijl mijn buren die ook glasvezel van KPN/Reggefiber hebben maar via Telfort er totaal geen last van hebben gehad.
Hoe zit dat technisch?
Reputatie 2
Waarom werd gisteren telefonisch aangegeven dat het een landelijke storing bij KPN/Reggefiber was.
Terwijl mijn buren die ook glasvezel van KPN/Reggefiber hebben maar via Telfort er totaal geen last van hebben gehad.
Hoe zit dat technisch?

Dit werd bij de vorige grote storing ook al beweerd, maar ook niet hard gemaakt. Sterker nog, ik heb toen gekeken bij de concurrent en daar was zeker geen sprake van een landelijke storing. Het blijft sowieso iets merkwaardigs, gezien het feit dat ik laatst iets las dat T-Mobile een eigen netwerk zou hebben (en dat ging toch echt over Thuis en niet mobiel).

Enige duidelijkheid zou welkom zijn. Bij de vorige storing heb ik dat ook al eens gevraagd via Twitter, maar nooit een antwoord daarop vernomen. Dat er een storing is vinden we niet erg, maar wel als daar wat vaag over wordt gedaan.

Tot slot, een landelijke storing op KPN/Reggifiber lijkt me persoonlijk ietwat onwaarschijnlijk. Het probleem leek zich namelijk in eerste instantie voornamelijk rond de DNS servers te concentreren. Voor zover mij bekend zijn die toch echt in beheer van T-Mobile zelf (maar ik zou dat natuurlijk mis kunnen hebben).
Reputatie 2
Is natuurlijk makkelijker om aan te geven dat het bij een leverancier licht i.p.v. aangeven dat het een storingen is op iets waar men zelf invloed op heeft.
Gelukkig werkt het 'tijdelijk' weer, ben benieuwd of het er nog een echte update van hen opkomt.
Ik heb van af 9 uur geen verbinden met tv en internet
Reputatie 2
Heb je het modem/router al van de stoom gehaald.
Ja heb ik gedaan nu nog steeds niks
Reputatie 2
Ja heb ik gedaan nu nog steeds niks
Mocht je dit nog gelezen voor de nacht, dan wil ik je adviseren je router eens een nachtje eruit te halen. Soms wil dat helpen. Het zou niets uit moeten maken, maar dat doet het soms wel (technisch voor mij niet goed te verklaren...). Gezien je nu toch al niets hebt zou ik zeggen 'give it a try'.
Reputatie 6
Badge +7
@StefanT @henkdenkt Een landelijke storing wil niet per se zeggen dat álle klanten hinder ervaren maar dit betekent dat het niet in één bepaalde regio speelt maar op meerdere plekken verspreid door het land. Wij hebben inderdaad ook een eigen glasvezel netwerk, deze wordt wel onderhouden door de netbeheerder Reggefiber. Voor het DSL netwerk maken we gebruik van de bestaande netwerken, hiervan is KPN de netbeheerder. Er zit dus een verschil in KPN de provider en KPN de netwerkbeheerder.

@Rodneyclardij Ik heb zojuist je verbinding gecontroleerd en voor zover ik kan zien komt er netjes een signaal binnen op jouw adres. Ervaar je op dit moment nog problemen? Gaat het toevallig over je wifi verbinding? We hebben bij een aantal klanten gezien het wifi netwerk gereset is waardoor het lijkt alsof deze is verdwenen maar het netwerk is terug gezet naar de fabrieksinstellingen met de standaard naam, in jouw geval TMNL-484ADD. Je vindt hier hoe je het netwerk weer opnieuw in kan stellen. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Reageer