[Opgelost] Netwerk in New York / Verenigde Staten

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 4666 reacties
Goedemorgen allemaal,

We hebben de afgelopen dagen verschillende berichten binnen gekregen over netwerkproblemen in New York. Wij hebben dit momenteel in onderzoek en houden je in dit forumtopic op de hoogte.

Wanneer je netwerkproblemen hebt zet je toestel dan altijd even uit en weer aan. Ook kun je altijd proberen om handmatig een netwerk te selecteren in je instellingen. Probeer ook of het werkt als je het toestel op 2G of 3G only zet.

Mocht je na deze stappen nog steeds problemen ervaren laat het dan weten in dit topic.

Zodra er meer bekend is laten we het weten in dit topic.

UPDATE
Inmiddels is de storing voorbij. Zet voor alle zekerheid even je toestel uit- en aan. Als je nog problemen ervaren, laat het dan even weten in dit topic!

25 reacties

Het is nu ochtend hier en het lijkt er op dat de storing verholpen is. Bereik is nu 3/4 van 5 bolletjes. Heb zojuist getest door te bellen naar mijn vrouw (die hier ook is met eveneens abonnement t-mobile). Het duurde lang voor telefoon overging, maar het werkt weer! Gelukkig.....
Hier in Vermont lijkt het ook weer te werken. Erg jammer dat het bijna 3 dagen heeft geduurd voordat t-mobile reageerde. Je zou van een groot bedrijf 24/7 storingsdienst verwachten.
Ik heb nu ook weer 2 van de 5 bolletjes. Hopelojk blijft het zo.
Ik heb nog steeds geen service. Dag 3!! Alsof je op de maan zit ik plaats van in Amerika. Schandalig, pfff
"ook kun je altijd proberen om handmatig een netwerk te selecteren in je instellingen"

Hoe doe ik dit? Dit geldt denk ik alleen voor internet? Ik heb überhaupt helemaal geen provider (ook niet kunnen bellen en smsen). Kan ik dan nog iets aanpassen in mijn instellingen?
Hoi Frimi.

Je kunt handmatig een netwerk selecteren onder 'mobiele verbindingen' (of een soortgelijke naam) in het instellingenmenu van je telefoon. Het mobiele netwerk is voor zowel internet als telefonie, dus die instelling geldt dan ook voor beide. Op die manier probeert je telefoon juist te zoeken naar de beschikbare netwerken (het kan wel even duren voordat het inlaadt, geef het een paar minuutjes de tijd).
Ik heb hier in Montana weer netwerk. Tmobile en 3 bolletjes. Fijn. Dank Amy. Maar het heeft wel wat lang geduurd. Krijgen we nu ook gratis een nieuwe databundel? Die was een week geldig terwijl ik bij elkaar vier dagen geen netwerk heb gehad?
Wij zitten in Duitsland vanaf vanmiddag maar mijn man heeft wel gewoon bereikbaar maar ik niet krijg ook de sms niet binnen heb alles al geprobeerd met handmatig instellen tot automatisch netwerk zoeken?
Vandaag kon ik ook bellen (NYC). Gelukkig. Hoplijk komt het voor iedeeen goed en wordt de oorzaak helder.
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen allemaal.

Fijn om te horen dat de meeste van jullie weer bereikbaar zijn! Nogmaals excuses voor het ongemak. Hopelijk hebben jullie allemaal wel een leuke tijd in de VS. :)

@Frimi,
Is het ondertussen gelukt om handmatig een netwerk te selecteren? Heb je nog steeds helemaal geen netwerk of kun je wel bellen of SMS'en?

@Djessiedjes
Jij bent momenteel niet bereikbaar in het buitenland omdat je een betalingsachterstand hebt. We plaatsen dan automatisch een blokkade op roaming, internationaal gebruik en premium diensten. Nou zie ik dat het nog maar gaat om een bedrag van €0,50 en de blokkade is dan ook voor je verwijderd. Werkt alles weer naar behoren? 🙂
Het werkt inderdaad wel weer. Jammer dat het 3 dagen heeft moeten duren... Ik heb in die tussentijd een Amerikaanse sim-kaart en bundel (van T-mobile) gekocht a 50 dollar. Dit functioneerde overigens ook al niet, te zien aan mijn 0,0 kb internetverbruik. Ik zou het wel netjes en realistisch vinden als T-mobile deze kosten zou willen vergoeden na een dergelijke langdurige storing. Waar en hoe kan ik een verzoek indienen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Frimi,

Jammer om te horen dat de Amerikaanse simkaart het ook niet naar behoren deed. Helaas kunnen wij deze kosten niet voor je vergoeden aangezien T-Mobile Nederland en T-Mobile USA los van elkaar staan. Ik wil je adviseren om met de Amerikaanse simkaart terug te gaan naar de winkel en de situatie daar uit te leggen. Wellicht kunnen ze de simkaart terugnemen.
De simkaart is het enige dat wel functioneerde. Het is de service van T-mobile die faalde. Wie is er dan verantwoordelijk voor de storing? T-mobile NL of Amerika?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Frimi,

Ik heb het nog even voor je nagevraagd, maar de storing lag echt aan het netwerk van T-Mobile USA. Wij zijn in het buitenland afhankelijk van het netwerk van de lokale provider. Zoals je aangaf werkte jouw simkaart van T-Mobile USA die je daar hebt gekocht ook niet, dus ik wil je net als mijn collega Amy echt adviseren om even langs een winkel in van T-Mobile USA te gaan en uit te leggen wat er aan de hand was. Zij kunnen dan kijken naar een mogelijke oplossing.
Een week geleden waren wij ook in New York, mijn zoon en ik hadden allebei geen netwerk. Allebei 15 euro betaald, waar kunnen we dit geld terug krijgen?
Daar komt nog bij dat T-Mobile zojuist via de chat aangeeft dat er geen problemen bekend zijn.... Lijkt me toch wel duidelijk nu!
Ook ik heb opnieuw problemen. Ik kan niet meer internetten in de VS. Alleen via WiFi niet via het netwerk.
Reputatie 7
Badge +15
Hey VolkH,

Zoals je in dit topic hebt gelezen waren er inderdaad problemen in de VS. Excuses dat mijn collega hier niet van op de hoogte was. Zou je mij in een privébericht de twee nummers willen sturen waar het om gaat? Dan ga ik even na of ik hier iets mee kan doen. :8

@Daniel61,

De storing uit dit topic is momenteel al opgelost. Ik zie bij jou momenteel inderdaad geen actieve verbinding. Zou je in de instellingen van je toestel eens willen proberen om handmatig een netwerk te selecteren? Op deze pagina kun je zien van welk netwerk je het beste gebruik kunt maken.

Ik zie je reactie tegemoet! 🙂
Ik zit momenteel op AT&T. Dat zou geen probleem kunnen zijn. Ik kan hier in Montana geen ander netwerk selecteren. Anders gezegd, mijn travel & surf pas van €15 is opnieuw opgegaan aan niks. Waardeloos.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Daniel61,

Zou je toch eens een ander netwerk kunnen selecteren dan AT&T? We hebben een hele reeks providers waar we een overeenkomst mee hebben. Het is dus handig om te kijken of een ander netwerk beter werkt.

Als je de mogelijkheid hebt, zou je dan een screenshot van je instellingen mee kunnen sturen? Je gaf al aan dat deze goed staan, maar we willen toch het liefst alle mogelijke oorzaken uitsluiten.

We horen het graag van je!
Beste Amy, ik wil je wel een berichtje sturen, hoe doe ik dit, ik volg je wel al..
Beste David,
Er is hier in Bozeman Montana geen ander netwerk te vinden. D.
Ik weet niet hoe ik in dit forum een screenshot moet plaatsen. Maar ik heb al een smartphone van de IPhone 1 en reis minstens 1 keer per jaar naar de VS dus ik weet echt wel wat ik moet doen. Mobile data en roaming staan (stonden) gewoon aan.
Krijg nou de hik. Ineens kan ik wel op het netwerk! Krijg plots een bericht van tmobile dat mijn pas is verlopen en als ik op de link klik kom ik ineens op de site om een pas te kopen. Dat werkte tot vandaag allemaal niet. Ik heb al twee passen gekocht die ik niet of nauwelijks heb kunnen gebruiken, dus ik koop niks meer, maar toch.
Reputatie 7
Badge +20
@Volkh

Je kunt op een profiel klikken en dan is er de optie tot het sturen van een privébericht. Amy is echter op vakantie, dus je kunt het bericht naar mij sturen.

@Daniel61

Dan kan het zijn dat er precies op voorgaande momenten een verminderde dekking was in jouw omgeving. Goed om te zien dat het nu wel lukt om een netwerk te vinden. 🙂

Reageer